اخبار داغ

یادداشت؛

گروه‌‌های تروریستی تشکیل شده توسط "سیا" در حال حذف شدن هستند

گروه‌‌های تروریستی تشکیل شده توسط "سیا" در حال حذف شدن هستند
ارسلان بولوت، روزنامه نگار نشریه ینی چاغ ترکیه با انتشار یادداشتی به توصیف تحرکات اخیر آمریکا در غرب آسیا و تصمیم های این کشور بواسطه هراس از افزایش عمق استراتژیک ایران پرداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ارسلان بولوت، روزنامه نگار نشریه ینی چاغ ترکیه با انتشار یادداشتی به توصیف تحرکات اخیر آمریکا در غرب آسیا و تصمیم های این کشور بواسطه هراس از افزایش عمق استراتژیک ایران پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در این یادداشت آمده است:

,

دبیر کل ناتو ینس استولتنبرگ، با حمایت از پیوستن گرجستان به این پیمان، بیان کرد که درهای ناتو برای این کشور گشوده است.
استولتنبرگ که از برگزاری رزمایش نظامی روسیه در دریای سیاه ابراز نگرانی می کرد، حضور ناتو در دریای سیاه را برای تامین امنیت منطقه حائز اهمیت دانست.

,
,

همانطور که مشخص است، آمریکا با استفاده از ناتو در تلاش برای وارد کردن کشتی های جنگی خود در دریای سیاه است. در محاکمه های موسوم به ارگنه گون و بالیوز (پتک)، دریاسالاران نیروی دریایی ترکیه که مانع ورود کشتی های جنگی ایالات متحده به دریای سیاه شده بودند هدف قرار گرفتند.

,

ایالات متحده که پیش از اشغال عراق به منظور استقرار ۶۳ هزار سرباز در جنوب شرقی آناتولی شروع به ایجاد پایگاه های نظامی کرده بود، این بار خواستار بنادر سامسون و طرابزون شده است.

,

یعنی در صورتی که لایحه یک مارس سال ۲۰۰۳ تصویب می شد، از آن تاریخ کشتی های جنگی ایالات متحده اجازه حضور در دریای سیاه را به دست می آوردند. اکنون این کشتی ها با محدودیت اجازه حضور در این آب ها را دارند. در صورتی که گرجستان نیز عضو ناتو شود، برای تبدیل دریای سیاه به حریم آبی ناتو امیدوار خواهند شد.

,

آن ها در تلاش هستند تا در یک موقعیت جنگی، ایران امکان استفاده از عمق استراتژیک خود در بعد جغرافیایی را از دست بدهد.در یک چنین شرایطی، ترکیه که به سبب مک کینزی در حالت تسلیم کامل قرار می گیرد، آمریکا امکان ورود از منطقه قفقاز به آسیای میانه را به دست خواهد آورد.

,

***
ایالات متحده باز هم به دنبال سیاستی احمقانه است. اخیرا وزارت امور خارجه ایالات متحده طی اعلامی بیان کرد که در صورتی که هندوستان خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ از روسیه را عملی کند، تحریم هایی علیه هندوستان اعمال خواهد شد.
به عبارتی در حال از دست دادن جبهه جنوب آسیا هستند. پوتین با سفر به هندوستان قرارداد سامانه اس-۴۰۰ را امضا خواهد کرد. سامانه اس-۴۰۰ ترکیه نیز در سال ۲۰۱۹ ارسال خواهد شد.
امکان دارد روسیه به تصمیم گرجستان پاسخی محکم بدهد،از این رو لازم است که گرجستان هر چه بیشتر عاقلانه رفتار کند.

,
,
,
,

***
گروه های تروریستی تشکیل شده توسط سازمان جاسوسی ایالات متحده در سوریه نیز در حال حذف شدن از خاک این کشور هستند.
در حالی که ارتش سوریه در صحرای سویدا پیشروی می کند شبه نظامیان با ترک مواضع خود به منظور ترکیب شدن با غیر نظامیان ریش های خود را می تراشند.

,
,
,

تروریست های حاضر در ادلب نیز از طرف پوتین به سمت ترکیه هدایت می شوند.
معلم، وزیر امور خارجه سوریه چند روز پیش در سخنانی اظهار کرد: « افرادی که وارد ادلب شده اند، از مرز ترکیه آمده اند، از این رو این که چه افرادی در آنجا حضور دارند و چگونه و از چه طریقی وارد آنجا شده اند را دولت ترکیه به خوبی می داند، پس بازگشت آن ها به ترکیه نیز طبیعی است.»

,
,

هرچند که اکثریت تروریست ها اهل سوریه هستند ولی اینکه تروریست های فرستاده شده از غرب با استفاده از خاک ترکیه وارد شده اند مشخص است.

,

به طور خلاصه، دنیا در ساده ترین حالت ممکن به سمت یک جنگ منطقه ای حرکت می کند. در یک چنین شرایطی بحران اقتصادی در ترکیه برای مجبور ماندن این کشور به تبعیت از ایالات متحده امری ضروری به نظر می رسید! آیا یک چنین سیاستی بدون وجود همکاری از داخل کشور ممکن بود؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه