اخبار داغ

فرمانده انتظامی میاندوآب خبر داد؛

کشف ۹۲درصدی پرونده های ارجاعی به پلیس فتا در میاندوآب/دستگیری۱۲۶ مجرم سایبری در میاندوآب

کشف ۹۲درصدی پرونده های ارجاعی به پلیس فتا در میاندوآب/دستگیری۱۲۶ مجرم سایبری در میاندوآب
فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: در یک سال گذشته ۹۲ درصد پرونده های ارجاع شده به پلیس فتای شهرستان میاندوآب با تلاش کارشناسان پلیس فتا منجر به کشف شده و مجرمان تحویل مقامات قضایی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، فضای مجازی این روزها به یک بخش مهم از زندگی انسان ها تبدیل شده است به گونه ای که به جرات می توان گفت که فضای مجازی بر تمام شئون زندگی اجتماعی ما تاثیر گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

اما فضای مجازی و توسعه ابزارهایی مانند رایانه، اینترنت و تمامی ابزار مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن تاثیرگذاری بر تمامی شئون زندگی اجتماعی بشر بر جرایم ، آسیب ها و تهدیدها نیز تاثیر گذاشته است و این دنیای مجازی به محلی برای فعالیت مجرمان نیز تبدیل شده تا در کنار جرایمی که در حالت فیزیکی رخ می دهند، شاهد جرایم اینترنتی و یا بهتر بگوییم جرایم مجازی نیز باشیم.

,

در همین زمینه نیروی انتظامی برای اینکه مجرمان در فضای مجازی نیز در امان نبوده و زمینه را برای تاخت و تاز خود فراهم نبینند، پلیسی به نام پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات یا همان پلیس فتا تشکیل داد.

,

کشف ۹۲درصدی پرونده های ارجاعی به پلیس فتا در میاندوآب

, کشف ۹۲درصدی پرونده های ارجاعی به پلیس فتا در میاندوآب,

در این زمینه فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به عملکرد پلیس فتای شهرستان میاندوآب گفت: در یک سال گذشته ۹۲ درصد پرونده های ارجاع شده به پلیس فتای شهرستان میاندوآب با تلاش کارشناسان پلیس فتا منجر به کشف شده و مجرمان تحویل مقامات قضایی شده است.

,

سرهنگ حسن شیخ نژاد اظهار کرد: برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص، مزاحمت اینترنتی از جمله جرایم سایبری در میاندوآب بوده که بیشترین جرائم ارجاعی به پلیس فتای میاندوآب بوده است.

,

وی افزود: در یک سال گذشته ۱۴۶ فقره پرونده قضایی توسط پلیس فتا تشکیل شده که ۱۳۴ فقره یعنی ۹۲ درصد منجر به کشف و ۱۲۶ نفر نیز در این راستا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

,

فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب با بیان اینکه خانواده تهدیدات و آسیب های فضای مجازی را برای فرزندان خود جدی بگیرند، تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه داریم تا مراقب فعالیت کودکان خود در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی باشند.

,

خانواده ها باید بدانند و هوشیار باشند که در دنیای فضای مجازی، افراد یکدیگر را نمی بینند و مجرمان در این فضا جای خوبی را برای تاخت و تاز پیدا کرده اند تا به اهداف خود برسند هرچند پلیس نقش پیشگیری و مقابله را بر عهده دارد ولی نقش خانواده ها و افراد مختلف برای مراقبت از آسیب های فضای مجازی یک امر ضروری و مهم است که باید با آگاهسازی نسبت به آسیب ها و خطرات فضای مجازی آشنا شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه