اخبار داغ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان:

۶۰ درصد از روستاهای استان مقاوم سازی شده اند/سالانه ۱۰ سند املاک روستایی صادر می شود

۶۰ درصد از روستاهای استان مقاوم سازی شده اند/سالانه ۱۰ سند املاک روستایی صادر می شود
سلطانی گفت : ۶۰ درصد از روستاهای استان کرمان مقاوم سازی شده اند که بخشی از آن به علت اتفاقاتی است که در دهه اخیر افتاده است و حرکات خوبی نیز در جنوب استان انجام شده و این میسر نمی شد مگر با مشارکت مردم که این قضیه را پیش بردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ علی اکبر سلطانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  استان کرمان ظهر امروز به مناسبت ۱۵ مهر “روز ملی روستا” طی نشست خبری اظهار داشت: بنیاد مسکن اولین نهاد بنیادی و دومین نهاد الزامی است که به فرمان حضرت امام (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۸۲به تصویب شورای عالی رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : در دهه گذشته قریب به ۷۰ درصد جمعیت در روستاها زندگی می کردند که در تولید، تامین نیروی انسانی، جنگ تحمیلی و امنیت  نقش بسیار مهمی در کشور ایفا می نمودند.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه جمعیت روستایی در تولید و امنیت نقش خوبی بازی می کند، افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد جمعیت استان کرمان را روستاها تشکیل می دهند که گاهی در شرق و جنوب استان به ۵۰ الی ۶۰ درصد می رسد و این از نرم کشوری نیز بالاتر است.

,

سلطانی با اشاره به اینکه در نظام برنامه ریزی باید روستا را دوباره دید و نگاه متفاوت تری نسبت به آن داشت، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه در مواد متعددی به برنامه توسعه و پیشرفت روستایی پرداخته است و در آن، نگاه از پایین به بالا بوده است یعنی از روستا به شهر دیده شده است.

,

وی عنوان کرد: در این ماجرا بنیاد مسکن ماموریت های خاص تری دارد و از ابتدا کار خود را به صورت بنیادی و کالبدی شروع کرده است.

,

سلطانی اذعان داشت: در استان کرمان به لحاظ تعداد روستایی، تنوع اقلیمی، جمعیتی، موقعیت جغرافیایی شاخص است و یک ضرورت از برنامه چهارم نیز دیده شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه طرح هادی توسط بنیاد مسکن اجرا و بیشترین تعامل با روستاها را دارد، تصریح کرد : در سال ۹۵ بایستی تمامی  روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه طرح می شدند که اصل حرکت در توسعه و پیشرفت است که این عدد افزایش یافته است.

,

سلطانی تصریح کرد: اگر اقتصاد خوبی در روستا وجود داشته باشد ارتباط و امنیت خوبی نیز برقرار خواهد شد.

,

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ، مسکن روستایی را یکی از طرح های این بنیاد عنوان کرد و ابراز داشت: استان کرمان در این امر وضعیت بهتری نسبت به کل کشور دارد و ۶۰ درصد از روستاها مقاوم سازی شده اند که بخشی از آن به علت اتفاقاتی است که در دهه اخیر افتاده است حرکات خوبی نیز در جنوب استان انجام شده و این میسر نمی شد مگر با مشارکت مردم که این قضیه را پیش بردند.

,

وی همچنین سند املاک روستایی را یکی دیگر از طرح های بنیاد مسکن برشمرد و گفت: سند املاک روستایی یک حوزه زیرساختی می باشد که متاسفانه در روستا مغفول مانده بود که در حال حاضر سالانه بالغ بر ۱۰ سند برای روستائیان صادر می شود که در قلعه گنج تعداد ۳ هزار سند در حال اجرا است.

,

سلطانی به اجرای طرح های هادی اشاره کرد و افزود: همه دهستان های استان از این موضوع بهره مند شده و نقطه ای نیست که طرح هادی در آن اجرا نشده باشد که رمز موفقیت مشارکت مردمی، دهیاران و بخشداران بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه ۵۴۰ پروژه در اجرای طرح هادی قرار دارد، عنوان کرد: از ۵ هزار و ۶۰۰ روستایی که در استان کرمان وجود دارد ۲۸۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۸ روستا نیز در برنامه پنجم تهیه طرح شده اند که ۶۰۰ روستای باقی مانده نیز در دست اجرای طرح می باشد.

,

وی بیان کرد: بازنگری یکی دیگر از طرحهای بنیاد مسکن می باشد که از ۵ هزار و ۶۰۰ روستا ۲ هزار و ۸۰۰ روستا اجرای طرح انجام شده است.

,

سلطانی به قیر رایگان اشاره کرد و اذعان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان توانسته در سال قریب به ۳۰ میلیارد تومان قیر رایگان را به خود اختصاص دهد که در این رابطه سهم خوبی را در سطح کشور با مشارکت مردمی جذب نموده است.

,

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان  کرد: در سال گذشته ۴۰۰ روستا توانستند در رابطه با بحث آسفالت از قیر رایگان برخوردار شوند.

,

وی گفت: در شهرها تولید مسکن مهر، مسکن اجتماعی و مسکن محرومین به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد که از سال آینده مسکن اجتماعی اجرایی خواهد شد.

,

سلطانی عنوان کرد: بازسازی منازل از حوادث نیز مربوط به بنیاد مسکن می باشد از جمله شهرستان کوهبنان که آنچه قول داده بودیم سر موعد تحویل داده شد.

,

وی طرح آمارگیری را از ویژگی های مسکن روستایی سال ۹۷ برشمرد و بیان داشت: این طرح نیز مشابه سال های گذشته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری دفتر فنی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی و مشاور بخش خصوصی اجرا می شود.

,

سلطانی با بیان اینکه زمان آمارگیری این طرح از تاریخ ۲۱ مهرماه آغاز و تا ۲۱ آبان ماه به پایان می رسد، تصریح کرد: از میان مجموعه آبادی های دارای ۲۰ واحد مسکونی و بیشتر در ۴۲۹ شهرستان از ۳۱ استان کشور براساس چهارچوب سرشماری عمومی و نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ به ۸ هزار و ۵۳۹ آبادی نمونه و ۲۲۹ هزار و ۳۲۸ واحد مسکونی نمونه مراجعه و آمارگیری انجام می شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه