اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد؛

مصالحه ۷۹ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس

مصالحه ۷۹ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس
فرمانده انتظامی استان قزوین از مصالحه 79 درصدی پرونده های قضائی ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها در 6 ماه اول سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار مهدی محمودی در گفت‌وگو با  صبح قزوین، در خصوص ضرورت خدمات مشاوره ای پلیس اظهار کرد: مراکز مشاوره در ناجا بستر ساز کمک به آسیب دیدگان اجتماعی است. که اغلب تحت عنوان اختلافات خانوادگی به کلانتری مراجعه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی ادامه داد: پلیس مشاور‌‌‌ در نیروی انتظامی مصداق رویکرد جدید در پیشگیری از جرائم است که تلاش می‌کند با انجام برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، مشاوره‌ی تخصصی، مشاوره فعال در مدارس و نظایر آنها در جهت تحقق اهدافی مانند درمان نارسائی‌های اجتماعی و بالا بردن ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی در میان نوجوانان و جوانان گام بردارد و این روند به کاهش میزان جرم بیانجامد.

این مسئول ابراز کرد: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 3هزار و 700 نفر به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در سطح استان مراجعه کرده اند که از این تعداد2 هزار و 917 نفر به دوایر مددکاری کلانتری‌ها مراجعه که با تلاش مشاوران و مددکاران منجر به مصالحه 79 درصدی شده است.

وی تصریح کردند: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها شامل، مشکلات خانوادگی بوده که با تلاش مشاوران و مددکاران با برگزاری چندین جلسه مشاوره به مصالحه منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح مشاوره فعال بیان کرد: این طرح از دیگر اقداماتی است که به همت کارشناسان مشاور و مددکار پلیس در جامعه هدف (مساجد-مدارس) اجرا که در طی 6 ماهه سال جاری تعداد85 جلسه آموزشی برگزار که در مجموع تعداد یک هزار و 545 نفر از جلسات طرح مشاوره فعال بهره مند شدند.

محمودی یادآور شد: سال جاری مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در هفته ناجا که از 13 تا 19 مهرماه آغاز شده در زمینه‌های مختلف روانشناختی، خانوادگی، فردی، حقوقی، انتظامی همه روزه در ساعات اداری به مراجعان خدمات ارائه می‌کند.

وی در پایان اذعان کرد: شهروندان در صورت نیاز به خدمات مشاوره می‌توانند به این مرکز مراجعه و یا با شماره تلفن 2183456 تماس و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه