اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

۳۹ فقره تخلف در حوزه شکار و صید شناسایی شد

۳۹ فقره تخلف در حوزه شکار و صید شناسایی شد
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از کشف ۵۸ فقره تخلف زیست محیطی توسط یگان حفاظت در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پسندیده در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین موفق به کشف 58 فقره تخلف در حوزه‌های مختلف در سراسر استان شده که از این آمار تعداد 39 مورد آن مربوط به تخلفات شکار و صید بوده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: از 19 مورد دیگر 6 مورد از تخلفات کشف شده مربوط به تعلیف غیرمجاز دام، 4 مورد ایجاد آلودگی زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی و خدماتی و 6 مورد مربوط به آلودگی زیست محیطی دامداری‌ها بوده است. 

وی در ادامه بیان کرد: در شش ماه اول سال جاری تعداد 14 اسلحه قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شد که یک قبضه آن اسلحه جنگی بوده و همچنین در طی این مدت 11 مورد اسلحه مجاز از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شده است. 

پسندیده سپس به موارد تخلفات شکارچیان غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در طی شش ماه تعداد 12 قطعه شکار غیرمجاز پرندگان، 11 مورد شکار غیرمجاز پستانداران شامل کل و بز، قوچ و میش و خرگوش، 12 مورد زنده گیری پرندگان شامل بلدرچین، دلیجه، کبک و سهره و بک مورد زنده گیری پستانداران (کل و بز) توسط یگان حفاظت کشف شده است. 

این مسئول از دیگر اقدامات یگان حفاظت به کشف و متوقف کردن 15 مورد تخریب محیط زیست اشاره کرد و گفت: همچنین نیروهای یگان در مهار 9 مورد آتش سوزی در نقاط مختلف استان شرکت کرده اند. 

وی در پایان در باره پرونده‌های ارجاعی به قوه قضائیه ابراز کرد: از تعداد 58 پرونده متخلفان وضعیت تعداد 17 پرونده مختومه، 36 پرونده در جریان و تعداد 5 پرونده هم حکم برائت است و میزان تمام ضرر و زیان متعلقه ای تخلفات یک میلیارد و چهارصد و بیست و یک میلیون ریال بوده که پس از اعلام حکم قضایی باید به خزانه دولت واریز شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه