اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد؛

حکم لاهه موضع حق ایران و ماهیت آمریکا را نشان داد/آمریکا پرونده قطوری در عدول از پیمان های بین المللی دارد

حکم لاهه موضع حق ایران و ماهیت آمریکا را نشان داد/آمریکا پرونده قطوری در عدول از پیمان های بین المللی دارد
قناد باشی گفت:آمریکا برخورد دوگانه ای در زمینه حقوق بشر دارد؛ همچنین آمریکا در عرصه عدول از قراردادهای دو جانبه بین المللی پرونده بسیار قطوری دارد که ماهیت این دولت را نشان می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به حکم دادگاه لاهه گفت: بر اساس پیمان مودتی که از سال ۱۹۵۵ بین ایران و آمریکا وجود داشت، واشنگتن مکلف بود تا از  تحریم های خود در اقلامی همانند : دارو و درمان، تجهیزات کشاورزی، حمل و نقل هوایی شامل تامین قطعات، صرف نظر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه حکم دادگاه لاهه سبب شد که ماهیت دولت آمریکا روشن تر شود، عنوان کرد: این حکم نشان داد که این دولت حتی در پیمان های دو جانبه با کشورها نیز وظایف خود را انجام نمی دهد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها در جهان، سمبل نادیده گرفتن تعهدات بین المللی هستند، اظهار داشت:امروزه ترامپ از بسیاری موافقت نامه های جهانی و بین المللی که آمریکایی ها آنها را امضاء کرده بودند، عدول کرده است.

,

قنادباشی با اشاره به خروج آمریکا از موافقت نامه جهانی محیط زیست تصریح کرد:آمریکا در بسیاری از امور بین المللی, بی اعتمادی را به اوج رسانده؛  چنانکه می توان گفت حکم دادگاه لاهه تنها بخشی  از این بی اعتمادی را علنی می سازد و چهره دیگری از حرکات غیر قانونی  آمریکا را به معرض نمایش می گذارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در گذشته بارها شاهد نادیده گرفتن تعهدات آمریکا بوده ایم، اظهار کرد: این دولت پس از انقلاب تعهد داده بودند که در امور ایران مداخله نکنند؛ اما به تعهد خود عمل نکرد.

,

وی عنوان کرد: خصومت ورزی دولت آمریکا علیه ایران در امور بین المللی و منطقه ای بسیار روشن است؛ آنها  از دیکتاتورها حمایت می کنند؛ این مسئله در حالی است که بر اساس شعارها و سیاست های این دولت آنها همواره باید حامی دموکراسی باشند.

,

قنادباشی بیان کرد: آنچه که به عنوان شعار واشنگتن تلقی می شود این است که در امور جهانی طرفدار دموکراسی و حقوق بشر هستند، در حالی که بر خلاف آن عمل می کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا ضوابط مربوط به حقوق بشر را نیز که نمونه بارز آن حقوق مردم فلسطین است، نادیده می گیرد، گفت: این دولت برخورد دوگانه ای در زمینه حقوق بشر دارد؛ همچنین آمریکا در عرصه عدول از قراردادهای دو جانبه بین المللی پرونده بسیار قطوری دارد که ماهیت این دولت را نشان می دهد.

,

وی تأکید کرد: آنچه در دادگاه لاهه اتفاق افتاد دستاوردی برای کشور ما بود و نشان داد که ایران در موضع حق قرار دارد و ما در برخورد با آمریکا رویکرد منطقی و درستی را انتخاب کرده ایم و این آمریکایی ها هستند که تعهدات  خودشان را نادیده گرفته اند.

,

قنادباشی با بیان اینکه برای ما افتخاری نیست که با یک رژیم بی اعتبار و خطاکار رابطه مودت داشته باشیم، خاطر نشان کرد: رابطه مودت با آمریکا برای ما ننگ تلقی می شود و خروج آنها از این پیمان برای ما یک دستاورد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه