اخبار داغ

معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه:

دانشگاه ارومیه در زمره ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت

دانشگاه ارومیه در زمره ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه در بخش آموزش رتبه ۷۰۹، در بخش پژوهش ۹۱۸، از لحاظ استنادات علمی ۱۱۰۶، از لحاظ درآمدهای صنعتی رتبه ۹۲۶ و از لحاظ وجهه بین المللی رتبه ۱۲۴۷ جهان را به دست آورده که در کل با کسب +۱۰۰۱ توانسته است در زمره ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مقصود سلیمان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس مرکز پژوهش های دریاچه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه ها فعالیت های مختلفی دارند که معیارهای متفاوتی برای رتبه بندی آن ها وجود دارد اما آموزش و پژوهش جزو معیارهای مشترک همه رتبه بندی های دانشگاهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: ارتباط با جامعه از دیگر معیارهای اصلی رتبه بندی است، همچنین نظام های مختلفی برای رتبه بندی وجود دارد که شانگهای، QS، تایمز، لایدن و سایماگو از جمله نظام های بین المللی رتبه بندی هستند.

,

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه با بیان اینکه دو نظام رتبه بندی ISC و نظام رتبه بندی وزارت علوم در داخل کشور اهمیت زیادی دارند، ابراز کرد: دنیای امروز مبتنی بر دانش است و ملت ها و جوامعی حرفی بذای گفتن دارند که بتوانند دانشگاه های خوبی در سطح بین المللی داشته باشند.

,

سلیمان پور در ادامه سخنان خود افزود: برخی موضوعات در دانشگاه های کشور از اهمیت برخوردار است که در سطح بین المللی اهمیت زیادی نداشته باشد.

,

وی با اشاره به رتبه بندی جهانی تایمز تصریح کرد: ۸۶ کشور در آخرین رتبه بندی تایمز حضور داشتند، دانشگاه ارومیه هم برای اولین بار در این رتبه بندی ورود پیدا کرده و رتبه ۱۰۰۱+ در سطح جهانی داشته و از بین ۲۹ دانشگاه  ایرانی که در این رتبه بندی حضور یافته دانشگاه ارومیه رتبه ۲۲ را از آن خود کرده است.

,

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه در دسته دانشگاه های جامع قرار دارد و همه رشته ها را داراست.

,

سلیمان پور بیان کرد: به تولیدات علمی در رتبه بندی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ را مورد استفاده قرار دادند و برای استنادات علمی سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ را مورد استفاده قرار داده اند.

,

وی ادامه داد: دانشگاه ارومیه در بخش آموزش رتبه ۷۰۹، در بخش پژوهش ۹۱۸، از لحاظ استنادات علمی ۱۱۰۶، از لحاظ درآمدهای صنعتی رتبه ۹۲۶ و از لحاظ وجهه بین المللی رتبه ۱۲۴۷ جهان را به دست آورده که در کل با کسب +۱۰۰۱ توانسته است در زمره ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه