اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دوستی با دشمنان ما را به عزت نمی‌رساند

دوستی با دشمنان ما را به عزت نمی‌رساند
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دوستی با دشمنان ما را به عزت نمی‌رساند، گفت: با اجرای محکمات قرآنی به عزت دست می‌یابیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن آمده «نه کسانى که از اهل کتاب کافر شده‌اند و نه مشرکان دوست نمى‌دارند خیرى از جانب پروردگارتان به شما برسد». 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی با تأکید بر اینکه نباید عزت را از کافران طلب کنیم، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید «منافقان را بشارت ده که بر آنان عذابی دردناک خواهد بود. آن گروه که کافران را دوست گیرند و مؤمنان را ترک گویند، آیا نزد کافران عزّت می‌طلبند؟ عزّت همه نزد خداست». 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید مسئولان مسلّمات قرآنی را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: در آیه 118 سوره بقره آمده «اى کسانى که ایمان آورده‏اید از غیر خودتان دوست و همراه مگیرید. آنها آرزو دارند که در رنج بیفتید و دشمنى از لحن و سخنشان آشکار است و آنچه سینه‌هایشان نهان مى‌دارد بزرگتر است». 
,
,
,
,
, ,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه 119 سوره بقره نیز می‌فرماید «شما کسانى هستید که آنان را دوست دارید و حال آنکه آنان شما را دوست ندارند و چون با شما برخورد کنند مى‌ گویند ایمان آوردیم و چون با هم خلوت کنند از شدت خشم بر شما سر انگشتان خود را مى‌گزند». 

وی افزود: در آیه 120 سوره بقره تأکید شده است «اگر به شما خوشى رسد آنان را بدحال مى‌‏کند و اگر به شما گزندى رسد بدان شاد مى‌‏شوند و اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید نیرنگشان هیچ زیانى به شما نمى‌‏رساند یقیناً خداوند به آنچه مى‌کنند احاطه دارد». 

عابدینی تأکید کرد: این وعده خداوند است که اگر بر اساس دستورات قرآن عمل کنیم، دشمنان هیچ زیانی نمی‌توانند به ما وارد کنند. اگر ما طبق دستورات الهی عمل کنیم یقیناً وعده الهی محقق خواهد شد و نباید در این خصوص تردید داشته باشیم. 

امام جمعه قزوین به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرمایند هیچ فرد عزتمندی حق را رها نکرد، مگر آنکه ذلیل شد و هیچ انسان ذلیلی به سراغ حق نرفت، مگر آنکه عزت یافت و اینها جزو محکمات دین است و باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد. 

دعوای دشمنان بر سر اصل دین و اصل انقلاب است 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

حجت‌الاسلام‌ عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه مسئولان باید بر اساس معیارهای قرآنی عمل کنند، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید «مؤمنان هرگز نباید با ظالمان همدست و دوست و به آنها دلگرم باشند». 

وی ادامه داد: در قرآن آمده «اگر بر کافران تکیه کنید آتش کیفر آنان شما را در بر می‌گیرد و در آن حال جز خدا هیچ دوستی نخواهید داشت و هرگز کسی یاری شما نخواهد کرد». 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این کلام رهبری که دعوای دشمنان با اصل دین و اصل انقلاب است ریشه قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید «آنان پیوسته با شما مى‌‏جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند». 

حاجی‌صادقی ادامه داد: اگر آیات قرآن را بیش از پیش در جامعه تشریح و تبیین کنیم و رفتارهای خود را با دستورات الهی هماهنگ کنیم، مشکلات جامعه برطرف خواهند شد.
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه