اخبار داغ

حفظ دامداری روستایی از اولویت های جهاد کشاورزی کردستان است

حفظ دامداری روستایی از اولویت های جهاد کشاورزی کردستان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: دامداری و دامپروری بخشی از زندگی روستائیان است و حفظ دامداری روستایی از اولویت های این سازمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، خالد جعفری در مراسمی که به مناسبت روز ملی دامپزشکی برگزار شد افزود: در سال های اخیر با توجه به فرهنگ سازی های انجام شده همکار های خوبی بین مردم وکارشناسان برای واکسیناسیون دام ها صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،, .,

 

,

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی است که به عنوان یکی از اصلی ترین تامین کنندگان امنیت غذایی به حساب می آید که امنیت غذایی و حفظ سرمایه دامی یکی از وظایف مهم دامپزشکی است.

, .,

 

,

جعفری بیان کرد: نقش دامپزشکی در عرصه غذایی بسیار مهم است و صنعت دام را بیماری‌های متعددی تهدید می‌کند، چنانچه اقدامات به موقع دامپزشکی نباشد قطعاً این صنعت نمی‌تواند کار خودش را انجام دهد.

, .,

 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه دام و انسان در کنار هم یک سری بیماری مشترک دارند تصریح کرد: طیف وسیعی از بیماری‌های انسان از دام نشات می‌گیرد و وظیفه دامپزشکی مبارزه و جلوگیری از شیوع این نوع بیماری ها است.

, . ,

 

,

باید در روش های دامداری سنتی تغییراتی حاصل شود

, باید در روش های دامداری سنتی تغییراتی حاصل شود, باید در روش های دامداری سنتی تغییراتی حاصل شود,

 

,

جعفری با تا کید بر اینکه مسئولیت اساسی و مهم دامپزشکی، حفظ و حراست از سرمایۀ دامی است افزود، باید در روش های دامداری سنتی در استان تغییراتی حاصل شود و دامداری روستایی به سمت مدرن شدن گام بردارد.

, . ,

 

,

وی حفظ دامداری های روستایی را یکی از گام های بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: دامداری روستایی نقش مهمی در تامین مواد پروتئینی حیوانی مورد نیاز جامعه به عهداه دارند.

, . ,

 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بهبود شیوه های تولید به جهت افزایش کمی و کیفی فراورده های دامی در دامداری های روستایی را از اهداف سازمان جهاد کشاورزی کردستان دانست و اذعان کرد: این امر باعث می شود تا درآمد سرانه دامداران روستایی افزایش یابد و از مهاجرت بی رویه به شهره ها جلوگیری شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه