اخبار داغ

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در گفت‌وگو با آناج؛

قیمت مواد اولیه تا سه برابر افزایش یافته است/ تسهیل صادرات کفش تبریز به کشورهای عراق و افغانستان

قیمت مواد اولیه تا سه برابر افزایش یافته است/ تسهیل صادرات کفش تبریز به کشورهای عراق و افغانستان
جباریان رکود، نوسانات ارزی و کمبود مواد اولیه را از جمله دلایل بروز اعتراضات در میان کسبه‌ی بازار کفش تبریز دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، علیرضا جباریان فام در حاشیه‌ی حضور در بازار کفاشان تبریز طی گفت‌وگویی با آناج ابراز داشت: صبح امروز شایعاتی مبنی بر اعتصاب در بازار منتشر گردید اما با اندکی تاخیر کفش‌فروشان مغازه‌هایشان را باز کردند و چنانچه شهروندان در بازار حاضر شوند از نزدیک فعالیت تمامی کسبه را می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه کفاشان مطالبات به‌حقی دارند و ما نیز سخنان‌شان را قبول می‌کنیم، افزود: راهکار حل مشکلات اعتصاب نیست و ما چندین ماهی می‌شود که با مسئولان رده بالای استان و کشوری در حال مکاتبه‌ایم و هر هفته برای پیگیری مشکلات در تهران حضور می‌یابیم.

رئیس اتحادیه‌ی کفاشان تبریز با اعلام اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم و از سویی دیگر عده‌ای در داخل با احتکار و گران‌فروشی مواد اولیه به این جنگ دامن زده‌اند، توضیح داد: مواد اولیه‌ی صنعت کفش تا سه برابر افزایش داشته و تولیدکنندگان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: پیش‌تر بازاریان به صورت نسیه نیز مغازه‌هایشان را پر می‌کردند و صنعت‌گران نیز به صورت اقساطی می‌توانستند مواد اولیه‌شان را تامین نمایند اما نوسانات ارزی موجب شده تا سرمایه‌ها اندک و معاملات فقط به‌صورت نقدی انجام گیرد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه میزان فروش چندان تعریفی ندارد، اظهار کرد: پیش‌تر هنگام صادرات کفش به کشورهای منطقه تاکید داشتند ارز وارداتی در سامانه‌ی نیما ثبت گردد و به چرخه بازگردد اما از دیروز کشورهای عراق و افغانستان را که بیشترین هدف صادراتی‌مان بودند مستثنی کردند.

وی اذعان داشت: کاهش و افزایش نرخ دلار در هر حالات برای کفاشان زیان‌ده است و چنانچه ثابت بماند مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه