اخبار داغ

پروژه کتابخانه های مرکزی دهگلان و بخش بلبان آباد رو به فراموشی

پروژه کتابخانه های مرکزی دهگلان و بخش بلبان آباد رو به فراموشی
کمبود سرانه فضای مطالعه به عنوان یکی از مشکلات عمده شهرستان دهگلان، با وجود تملک زمین به علت عدم اعتبار مغفول مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، محرومیت شاید در اکثر نقاط جهان و یا حتی کشورمان دیده شود اما محرومیت در شهرستان دهگلان به وفور عیان است و حتی باعث شده پروژهای با درصد بسیار کمتر هم به فراموشی سپرده شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,


 
با توجه به کمبود شاخص سرانه فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی در این شهرستان، پروژه های راکد کتابخانه های عمومی دهگلان باید هر چه سریعتر اجرا و به اتمام برسد در حالیکه این روژه نیمه ‌تمام پس از گذشت 7 سال  تنها 11 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به صورت مخروبه در آمده و در حال فراموش شدن است.

,
,
,


با توجه به اینکه شهرستان دهگلان دومین شهرستان از نظر مطالعه در استان کردستان است اما کمترین میزان فضای کتابخانه در استان را دارد که تنها یک کتابخانه قدیمی با زیر بنای 177 متر مربع  اصلا جوابگو نیست و می طلبد که هر چه سریعتر زمینه ساخت و ساز این پروژه مطالعاتی فراهم شود.

,
,

 

,

استاندارد سرانه فضای مطالعاتی به ازای هر 100 نفر 8 متر می باشد و شاخص زیربنای کتابخانه های عمومی در دهگلان کمتر از 22  سانتیمتر به ازای یکصد نفر است که از میانگین کشوری و جهانی بسیار پایین تر است.

,


مسوولان فرهنگی در ارتقاء سطح سرانه مطالعه با ایجاد فضاهای کتابخوانی باید توجه ویژه داشته باشند تاسرانه مطالعه بر اثر کمیود فضای مطالعه و  کتابخانه سیر نزولی پیدا نکند.

,
,

 

,

این پروژه کتابخانه فراموش شده در فضایی با 1700 متر مربع مساحت در نظر گرفته شده که نیازمند اعتبار وتامین مالی است.

,

 

,

بلبان آباد شهری بدون کتابخانه و فضای مطالعاتی  

, بلبان آباد شهری بدون کتابخانه و فضای مطالعاتی  , بلبان آباد شهری بدون کتابخانه و فضای مطالعاتی  ,

       
شهر بلبان آباد با وجود افراد تحصیلکرده و با وجود تعدد فرهنگیان از داشتن کتابخانه کاملا محروم است و هیچ مرکز مطالعه ای در این شهر با جمعیت 4هزار نفر وجود ندارد.

,
,


با توجه به وضعیت شهر فرهنگی بلبان آباد و نیاز به فضاهای کتابخوانی، تسریع در ساخت این پروژه بسیار مهم است.

,
,


پروژه مربوط به احداث کتابخانه شهر بلبان‌آباد در فضایی به مساحت هزار و 500 متر مربع و با زیربنای 780 متر و در دو طبقه طراحی شده که در صورت تکمیل، این پروژه جزو کتابخانه‌های استاندارد تیپ 2 است.

,
,

 

,

                                       

,

شهرداری بلبان آباد: کتابخانه شهر بلبان آباد تنها 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

, شهرداری بلبان آباد: کتابخانه شهر بلبان آباد تنها 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد, شهرداری بلبان آباد: کتابخانه شهر بلبان آباد تنها 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد,

 

,

محمدی شهرداری بلبان آباد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پروژه‌ نیمه‌ تمام کتابخانه عمومی شهر بلبان‌آباد از سال 90 شروع شده و پس از گذشت 6 سال، 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که آن هم فرسوده شده و در حال تخریب است.

,

 

,

وی افزود: از طریق پیمانکار طرف قرار داد راه و شهر سازی تنها فنداسیون این پروژه انجام شده است و به علت عدم اعتبار راکد مانده و به فراموشی سپرده شده است.

,


محمدی از مسئولین ذیربط استان و شهرستان خواست تا نسبت به ساخت و ساز این فضای مطالعاتی اهتمام ویژه صورتگیرد زیرا این مکان نیاز مردم این بخش و شهر بلبان آباد است.

,
,

 

,

   کتابخانه شهر بلبان آباد که 6 سال راکد مانده

,    کتابخانه شهر بلبان آباد که 6 سال راکد مانده,    کتابخانه شهر بلبان آباد که 6 سال راکد مانده,


برای روشن شدن موضوع با مراجعه به اداره راه و شهر ساز ی که متولی امر ساخت اماکن عمومی شهری و اطلاع از وضعیت راکد ماندن کتابخانه های دهگلان و بلبان آباد، علی فعلی رئیس این اداره در گفتگو با خبرنگار ما: دلیل راکد ماندن این دو پروژه را عدم تخصیص اعتبار دانست و گفت: در سال جاری ملبغ 900 میلیون تومان از ماده 180 در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در نظر گرفته شده و تاکنون تخصیص نیافته است.

,
,


رئیس اداره راه و شهرسازی دهگلان در ادامه افزود: در صورت تخصیص اعتبار ساخت و ساز کتابخانه مرکزی شهر دهگلان شروع خواهد شد.

,
,

 

,

وی در جواب خبرنگار ما با اشاره به عدم کتابخانه و سرانه فضای مطالعه در شهر 4 هزار نفری بلبان آباد اظهار داشت: متاسفانه تاکنون هیچگونه اعتباری برای پروژه کتابخانه شهر بلبان آباد در نظر گرفته نشده است.

,


 
فعلی افزود: اکثر پروژه های راههای روستایی نیز به علت عدم اعتبار به حالت راکد درآمده اند و در صورت تخصیص اعتبار نسبت به ساخت و ساز کتابخانه مرکزی دهگلان اقدام خواهد شد.

,
,
,

 

,

یکی از مسائل اصلی در خصوص اتمام طرح های نیمه تمام، مسئله تامین مالی طرح ها است که به روشنی قابل پیش بینی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه