اخبار داغ

سردار نقدی:

جریان نفوذ به دنبال القای تفکر «پیشرفت؛ در گروِ وابستگی به غرب» است/ ردپای نفوذ فکری در موضوع FATF خودنمایی کرد

جریان نفوذ به دنبال القای تفکر «پیشرفت؛ در گروِ وابستگی به غرب» است/ ردپای نفوذ فکری در موضوع FATF خودنمایی کرد
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جریان نفوذ در شرایط فعلی به دنبال القا کردن تفکری مبنی بر اهمیت وابستگی به غرب در راستای پیشرفت است، گفت: در روزهای اخیر موضوع نفوذ فکری در میان نخبگان جامعه در موضوع FATF به وضوح خودنمایی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با اروم‌نیوز، با اشاره به راهکارهای لازم برای مقابله با نفوذ نرم دشمنان، اظهار داشت: اولین قدم برای شناخت نفوذ این است که شاخص‌های صحیح انقلابی را شناخته و بر همین اساس در خصوص نفرات، احزاب و جریان‌ها و تاثیرات نفوذ بر این موارد تصمیم گیری درست گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: در صورتی که در تطبیق مبانی انقلابی مدنظر رهبر انقلاب با رفتار و نحوه اقدام افراد شاهد اختلاف شدیم باید یقین پیدا کنیم که نفوذ به معنای واقعی رخ داده است.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌افزایی و خنثی کردن جریان نفوذ را تنها به واسطه شناخت شاخص‌های اصلی انقلاب و ارزیابی عملکرد افراد و جریانات در دوران مختلف امکان پذیر دانست و گفت: نفوذ فکری هم به صورت غیرعمدی و خطا در افراد ظاهر می‌شود و هم به صورت عمدی و با دور شدن از شاخص‌های اصلی انقلابی رخ می‌دهد، البته در بیشتر موارد شاهد نفوذ به صورت غیرعمدی و در صورت بروز یک خطای سهوی هستیم.

,

* بسترسازی برای ورود دشمن در عرصه‌های مختلف نماد بارز نفوذ فکری است

, * بسترسازی برای ورود دشمن در عرصه‌های مختلف نماد بارز نفوذ فکری است,

وی، خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای در داخل کشور با روش‌های مختلف بسترسازی برای دشمن را انجام داده و فضا را برای حضور بیگانگان فراهم سازند، این مورد به طور قطع و عمد جریان سازی نفوذ را هموار ساخته و این افراد به عنوان مهره‌های جریان نفوذ شناخته می‌شوند که در برخی موارد هم شاهد این امر هستیم.

,

سردار نقدی، راهکار اصلی برای شناخت جریان نفوذ را بصیرت افزایی در میان اقشار مختلف مردم دانست و ابراز داشت: اگر مردم و نخبگان از بصیرت بالا برخوردار باشند و توان تشخیص شاخص‌ها را داشته باشند قطعا می‌توانند با محک زدن اقدامات با شاخص‌های انقلاب اسلامی به شناخت درست رسیده و در نتیجه اتفاقاتی نظیر برخورد با منافقین، بنی صدر و حزب توده در جامعه رخ دهد.

,

, ,

* اکثر مردم هوشیار هستند

, * اکثر مردم هوشیار هستند,

وی در خش دیگری از سخنان خود، با اشاره به میزان نفوذ در جامعه و موفقیت جریان انقلاب در مقابله با نفوذ، عنوان کرد: خوشبختانه امروز اکثریت مردم جریان نفوذ را شناخته و در برابر اقدامات غیرعقلانی و به دور از انقلابی گری برخی افراد ایستادگی می‌کنند، اما به طور کلی می‌توان چنین اذعان کرد که هنوز در نیمه راه مقابله با جریانات نفوذ هستیم.

,

رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین، تفکر برخی برای رابطه با آمریکا و اینکه هیچ چاره‌ای برای حل مشکل اقتصاد جز رابطه با آمریکا وجود ندارد را امری برخاسته از نفوذ فکری در این جریانات و افراد دانست و بیان داشت: اینکه برای داشتن جامعه ایمن و اقتصاد پویا به سمت امتیاز دادن به آمریکا و غرب برویم بحثی است که در نتیجه همین نفوذ به وجود آمده و برخی افراد و نخبگان نیز در این میدان بازی می‌کنند.

,

وی، جا انداختن گذاره‌هایی نظیر اینکه «تنها راهکار برای پیشرفت سازش با آمریکاست» را یکی از اصلی‌ترین عوامل نفوذ در میان نخبگان و مردم عنوان کرد و گفت: امروز شاهد هستیم که بیشتر مردم نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کرده و در مسیر بصیرت قرار دارند ولی با این وجود نیازمند ارتقای سطح بصیرت در میان اقشار مختلف مردم هستیم.

,

سردار نقدی، تاکید کرد: اگر مردم بصیرت داشته باشند و تهدیدات انقلاب را بشناسند، با قدرت نفوذی‌ها را شناخته و از داخل خود بیرون می‌اندازند.

,

* FATF یکی از نمونه‌های نفوذ در میان نخبگان بود

, * FATF یکی از نمونه‌های نفوذ در میان نخبگان بود,

وی، در خصوص موضوع FATF و تصویب لوایح این قطعنامه در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز داشت: در این خصوص نیز بحث نفوذ اثر داشته و شاهد هستیم که نخبگان جامعه به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی این لایحه استعماری را به تصویب رساندند.

,

, ,

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه «هیچ آدم عاقلی از ترس مرگ خودکشی نمی‌کند»، اقدام برخی نمایندگان در خصوص اینکه اوضاع اقتصاد با این مصوبه‌ها بهبود می‌یابد را نادرست خواند و گفت: مشکل اصلی در این میان این است که برخی چنین ادعایی دارند که راه‌حل مشکلات اقتصادی از دیپلماسی سیاسی می‌گذرد و بدون ارتباط با غرب و البته در صورت عدم تصویب قطعنامه‌ها و طرح‌های آمریکایی و غربی اقتصاد حل نمی‌شود.

,

* اقتصاد هیچ کشوری با راهکار سیاسی پویا نشده است

, * اقتصاد هیچ کشوری با راهکار سیاسی پویا نشده است,

وی، ادامه داد: چنین سخنانی نه تنها از لحاظ علمی بی مبنا و بدون هیچ پایه علمی است، بلکه حتی در طول تاریخ هم شاهد چنین موضوعی نبوده‌ایم که کشوری با تکیه بر دیپلماسی خارجی و قبول مصوبات استعماری به شکوفایی اقتصادی دست پیدا کند. بنابراین در این موضوع هم شاهد نفوذ فکری در میان نمایندگان هستیم.

,

سردار نقدی، در خصوص پیشنهاد برخی افراد برای رابطه با آمریکا، اظهار داشت: پیشرفت اقتصادی کشور در شرایط فعلی اسیر تفکر غلطی است که تمام پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را در گرو ارتباط با آمریکا و قبول کردن لوایح و قطعنامه‌های استعماری می‌داند و تا زمانی که این تفکر اصلاح نشود به هیچ عنوان شاهد بهبود وضعیت نخواهیم بود.

,

وی، خاطرنشان کرد: برخی برای این‌که در مسیر دیپلماسی اوضاع اقتصاد را بهتر کنند دست و پا می‌زنند ولی باید این موضوع را بدانند که هرچه در این مسیر دست و پا بزنند بیشتر در باتلاق فرو خواهند رفت.

,

*راهکارهای داشتن اقتصاد شکوفا در کشورها

, *راهکارهای داشتن اقتصاد شکوفا در کشورها,

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید کرد: هر کشوری که امروز اقتصاد شکوفا دارد، در سایه کار، تلاش، برنامه‌ریزی، شناخت دقیق فرصت و استفاده بهینه از آن‌ها، شناخت نقاط ضعف و قوت و بهره‌مندی از نکات کارشناسی در آن حوزه بوده و در این میان هیچ‌گاه شاهد تاثیرگذاری سیاست خارجی در شکوفایی اقتصادی نبوده‌ایم.

,

وی، بحث سیاست خارجی را امری فرعی و جانبی در امر اقتصاد برشمرد و گفت: تا زمانی که ذهنیت غلط در جامعه تزریق شود که از طریق دیپلماسی سیاسی می‌توان اقتصاد را زنده نگه داشت و با این روش از ظرفیت‌های داخلی غفلت کنند قطعا شاهد وابستگی اقتصاد به غرب و ناتوانی در بهره‌وری مثبت اقتصادی خواهیم بود.

,

, ,

* غفلت از توان نیروی جوان در راستای بهره‌وری اقتصادی

, * غفلت از توان نیروی جوان در راستای بهره‌وری اقتصادی,

سردار نقدی، با اشاره به ظرفیت‌های موجود داخلی در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه کشاورزی و صنعت، اذعان داشت: اینکه چندین هزار جوان بیکار تحصیل کرده در رشته کشاورزی در کشور باشد و ما ناتوان از بکارگیری آن‌ها در حوزه‌های مختلف باشیم، نمونه عدم تمایل به استفاده از ظرفیت‌های داخلی توسط مسئولین نیست؟ چرا نمی‌توانند از این جوانان در علمی‌سازی کشاورزی برای بهره‌وری بیشتر در کشاورزی و تاثیر آن در افزایش راندمان کشاورزی استفاده کنند؟!

,

وی، وجود واحدهایی با تولید ناقص در کشور که تنها به دلیل نبود بازار فروش و یا به دلیل پایین بودن سرمایه از فعالیت باز مانده‌اند را یکی دیگر از محورهای ناتوانی مسئولین در بکارگیری توان داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که بخش‌های مرتبط در این زمینه مشاوره مناسب دهند به طور یقین می‌توانیم شاهد شکوفایی اقتصادی و نیز فعال شدن واحدهای تولیدی موجود در کشور باشیم.

,

رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین، هزاران اختراع ثبت شده بدون تولید در کشور را نیازمند توجه ویژه مسئولین برای ورود به خط تولید و در نتیجه اشتغال‌زایی برای جوانان کشور دانست و گفت: متاسفانه در این شرایط شاهد کم توجهی مسئولین به جوانان هستیم که شرایط لازم برای فعالیت آن‌ها را فراهم نکرده اند و موجب دلسردی این قشر برای فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند.

,

* نگاه صرف مسئولین به خارج باعث بیکاری و رکود است

, * نگاه صرف مسئولین به خارج باعث بیکاری و رکود است,

وی، این موضوع را مورد تاکید قرار داد که بیکاری، رکود و کمبود نیروی کار تا زمانی در کشور خواهد بود که نگاه مسئولین به خارج و ارتباط دیپلماسی باشد و از فعال‌سازی اقتصاد داخلی غفلت کنند.

,

سردار نقدی، با اشاره به لزوم تصدی پست‌های مسئولیتی توسط جوانان، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب اسلامی هم ما جوانان با نیروی خود وارد شدیم و در برابر نیروهای پیر و ناتوان ایستادگی کردیم. امروز هم جوانان باید در عرصه‌‌های مختلف فعالیتی وارد شده و نسبت به تعریف مشاغل مختلف برای خود همت کنند.

,

وی، عدم موفقیت مسئولین در بکارگیری نیروهای جوان را زمینه‌ساز انتقادات نسبت به مدیران برشمرد و خاطرنشان کرد: جوان در موسسات مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی و هنری باید خود را نشان دهد و در برابر مسئولین پیر و ناتوان بایستد.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پایان سخنان خود، با اشاره به وجود ظرفیت عظیم بسیج برای همکاری با مسئولین و نهادهای مختلف در راستای محرومیت زدایی و جهاد اقتصادی، گفت: امروز مشکل اصلی در عرصه‌های مختلف عدم بکارگیری ظرفیت عظیم بسیج است که متاسفانه برخی مسئولین در رده‌های مختلف از این ظرفیت غافل هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه