اخبار داغ

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان مطرح کرد؛

ثبت نام بیش از ۱۱ هزار کرمانی برای پیاده روی اربعین/لزوم هوشیاری مردم در برابر تبلیغات کذب افراد سودجو

ثبت نام بیش از ۱۱ هزار کرمانی برای پیاده روی اربعین/لزوم هوشیاری مردم در برابر تبلیغات کذب افراد سودجو
عرب نژاد با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۱۰۰۰ هزار نفر از مشتاقان سفرپیاده روی اربعین استان کرمان در سامانه ثبت نام کرده اند،گفت: تعداد ۱۰۳ آژانس مسافرتی ثابت در سطح استان و ۱۷ دفتر زیارتی موقت کار ثبت نام و اعزام زائرین را انجام می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود عرب نژاد مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص آخرین اقدامات برای انجام سفر اربعین حسینی گفت: ستاد اربعین استان تشکیل وکمیته ثبت نام و اعزام زائرین به سازمان حج و زیارت استان محول شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه سامانه سماح از تاریخ پنجم مهر ماه راه اندازی شده است، عنوان کرد: مردم استان کرمان از تاریخ اعلام شده در این سامانه ثبت نامه کرده اند و صدور ویزا نیز از دو روز گذشته در این خصوص آغاز شده است و مردم استقبال خوبی تا کنون داشته اند.

,

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه  تا کنون بیش از ۱۱۰۰۰ هزار نفر از مشتاقان سفرپیاده روی اربعین استان کرمان در سامانه ثبت نام کرده اند، ابراز کرد: تعداد ۱۰۳ آژانس مسافرتی ثابت در سطح استان و ۱۷ دفتر زیارتی موقت در شهرستان هایی که دفتر زیارتی وجود نداشته است مشغول به انجام ثبت نام زائرین هستند.

,

عرب نژاد ادامه داد: به دفاتر ثابت و موقت مسافرتی ابلاغ شده است در صورتی که استقبال مردمی در روستا نیز وجود داشته باشد انجام امور ثبت نام زائران را در مساجد و تکایای آن منطقه انجام دهند.

,

این مقام مسئول تأکید کرد: از مردم خواهشمندیم که در سامانه سماح ثبت نام و هزینه سفر خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند؛ بنابر اعلام نهایی زائران باید هزینه ۳۷۲ هزار تومان را در حین ثبت نامه پرداخت کنند؛ همچنین مردم به دفاتر مجاز تحت نظارت سازمان حج و زیارت در سطح استان مراجعه داشته باشند.

,

وی با اشاره به مطلب فوق گفت: زائرین پس از ثبت نامه در سامانه  باید گذرنامه های خود رادر اختیار رابط دفاتر زیارتی گذرنامه ها  قرار دهند تا آنان گذرنامه ها را به دفتر مرکزی کارگزاران به منظور ارجاع به دفتر کنسولگری موقت عراق در استان تحویل دهند که گفتنی است کار ویزای زائرین طی زمان ۴۸ تا ۷۲ ساعت انجام شود.

,

عرب نژاد با بیان اینکه تا تاریخ شانزدهم مهر ماه ۶ هزار ویزا در استان صادر شده است، تصریح کرد:گذرنامه افراد باید شش ماه اعتبار داشته باشد؛ چنانچه گذرنامه برخی از افراد کمتر از زمان یاد شده اعتبار دارد؛ زائرین باید گذرنامه خود را تعویض و سپس نسبت به صدور ویزا اقدام نمایند.

,

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان عنوان کرد: ویزای صادر شده برای زائرین دو ماه اعتبار دارد؛ بنابراین افراد می توانند از زمان صدور ویزا در عراق حضور داشته باشند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زائرین کرمانی می توانند از دو مرز شلمچه و چزابه وارد خاک عراق شوند، ابراز کرد: طی جلساتی که با رئیس مجمع صنفی اتوبوس رانان و اداره کل حمل و نقل استان داشته ایم افراد با نرخ سال گذشته به پیاده روی اربعین اعزام خواهند شد که در این صورت نرخ اتوبوس معمولی ۱۱۵ هزار تومان و نرخ اتوبوس  وی آی پی  ۱۸۰هزار تومان می باشد و چنانچه زائری به صورت اینترنتی بلیط خود را تهیه کند ده درصد از هزینه های یاد شده کمتر پرداخت خواهد کرد.

,

عرب نژاد با بیان اینکه در این ایام برخی از افراد سودجو تبلیغات کذب و دریافت هزینه کمتر برای اعزام زائرین انجام می دهند، اظهار کرد: مردم مراقب باشند که حتما ثبت نام و پرداخت هزینه های سفر اربعین خود را به صورت الکترونیکی در سامانه سماح انجام دهند.

,

وی ادامه داد: زائرین مطمئن باشند افرادی که اعزام سفر با هزینه کمتر را تبلیغ می کنند ویزای تقلبی صادر خواهند کرد؛ همان گونه که سال گذشته تعدادی از زائرین به دلیل تقلبی بودن ویزا نتوانستند به پیاده روی برسند و تعدادی دیگر نیز در کشور عراق دستگیر شدند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشور عراق برای حضور هر زائر ایرانی ۴۱ دلار دریافت می کند، خاطر نشان کرد: از مردم خواهشمندیم که به اطلاعیه و دستورالعمل های سازمان حج و زیارت که از طریق رسانه ها و مطبوعات منتشر می شوند توجه کنند و در چهار چوب همان دستورالعمل ها پیش بروند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه