اخبار داغ

قائم مقام امور معادن و صنایع معدنی صمت آذربایجان غربی:

فعالیت ۵۰ درصد از معادن آذربایجان غربی/ رونق تولید معادن با بهبود وضعیت اقتصادی کشور میسر است

فعالیت ۵۰ درصد از معادن آذربایجان غربی/ رونق تولید معادن با بهبود وضعیت اقتصادی کشور میسر است
قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از فعالیت ۵۰ درصد واحد های معدنی استان خبر داد و گفت: رونق تولید معادن به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی کشورمیسر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پریسا عابدینی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، در خصوص تعرفه های گمرکی و عوارض صادرات سنگ و مواد معدنی، گفت: عمدتا مراتب از سوی اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی پیگیری می شود که با ایجاد تعامل با گمرک و کشور های همسایه رایزنی های لازم در اینخصوص جهت بهره مندی حداکثری معدنکاران انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت از انجام حمایت های لازم در حد قوانین و مقررات دریغ نخواهد کرد، افزود: در راستای ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی یکی از سیاست های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تشویق و ترغیب بهره برداران در جهت ایجاد واحدهای فرآوری برسرمعادن است.

,

قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، ابراز کرد: در این راستا با ایجاد تعامل با اداره کل منابع طبیعی اجرای ماده ۹۰ آئین نامه اجرایی قانون معادن تبیین و موضوع با استقبال بهره برداران روبه رو شده است.

,

وی، تصریح کرد: احداث واحد های فرآوری از سیاست های کلی این سازمان بوده که در این راستا از طریق سامانه کارا و با همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی تسهیلات مورد نیاز جهت احیای معادن و خرید ماشین آلات و احداث واحد های فرآوری در نظر گرفته شده است.

,

عابدینی، تاکید کرد: در حال حاضرقریب به ۲۷ مورد در مرحله تایید و ارائه تسیلات جهت احداث واحد های سنگبری و فرآوری طلا و ایجاد واحد کنسانتره آهن است.

,

وی، ادامه داد: در حال حاضر تعداد معادن دارای پروانه بره برداری ۴۶۳ فقره است که ۲۳۵ واحد فعال بوده که با این حال ۵۰ درصد معادن استان فعال هستند.

,

قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه بهره برداری از واحد های معدنی در ۴ سال اخیر روند ثابتی داشته است، گفت: بدون شک باتوجه به ثبت یک هزارو ۷۹ محدوده اکتشافی یقینا این روند روبه رشد خواهد بود.

,

وی، اظهارداشت: معادن به عنوان زنجیره اول بسیاری از صنایع فرآوری ـ تبدیلی تاثیرپذیری بالایی از شرایط کلی اقتصاد کشور دارد که باتوجه به شرایط اقتصادی در فعالیت های عمرانی، معادن نیز متاثر از رکود کلی می شوند.

,

عابدینی، ادامه داد: با بهبود شرایط اقتصادی کشور بدون شک معادن نیز از این شرایط متاثر خواهندبود و رونق را شاهد می شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه