اخبار داغ

نماینده سابق سبزوار در مجلس:

استاندار خراسان رضوی باید مانند پدر برای جبهه‌های سیاسی باشد

استاندار خراسان رضوی باید مانند پدر برای جبهه‌های سیاسی باشد
احمد بزرگیان گفت: استاندار خراسان رضوی باید مانند پدر برای جبهه‌های سیاسی باشد نه اینکه تنها با دولت و جناح آن همراه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بزرگیان در گفت و گو با خبرنگار صبح توس در خصوص ویژگی‌های خاصی که خراسان رضوی در میان سایر استان‌های کشور برخوردار است، اظهار کرد: یکی از این ویژگی‌ها، وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع) در مشهد است که آستان قدس رضوی با توجه به اشرافی که ازنظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در استان دارد، این مسئولیت را عهده‌دار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: از همین رو استاندار خراسان رضوی باید با ظرفیت ویژه‌ای که داراست، علاوه بر امور استانداری، هماهنگی و همدلی عمیقی با آستان قدس رضوی داشته باشد تا درنهایت اهداف نظام و حکومت در خراسان رضوی که پایتخت تدین و تشییع است، محقق شود.
نماینده سابق سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار ما این است که استاندار، استان را خوب بشناسد و اگر فردی بومی نبود، شناختش از استان مقطعی نباشد؛ خراسان رضوی با ویژگی‌های خاص و ظرفیت‌های بسیاری همچون وسعت استان، تعداد شهرستان‌ها، معادن غنی و ارتباط با کشورهای همسایه، بایستی استانداری دورنگر و آینده‌نگر داشته باشد.
بزرگیان با بیان اینکه بخش فرهنگی بسیار مهم بوده چراکه مشهد تروریسم‌های گردشی و مذهبی بسیاری را پذیرا است، عنوان کرد: بنده در دوره مسئولیتم برای سه استان خراسان رضوی، فارس و قم، معاونت زیارت و گردشگری را تأسیس کردم، بدان جهت که معتقد بودم بایستی از ظرفیت‌های موجود در این شهر‌ها استفاده بهینه کرد.
وی گفت: اگر بنده استاندار خراسان رضوی بودم نخستین مسئله‌ای که بدان می‌پرداختم وضعیت حمل‌ونقل داخلی در مشهد بود به‌گونه‌ای که رانندگان تاکسی به دو یا سه زبان زنده دنیا بتواند تکلم کنند تا زائر با ورود به مشهد احساس غربت نکند؛ دومین مسئله این است که مهمان‌سراها را به‌گونه‌ای سامان‌دهی می‌کردم که رفتارشان درشان و جذاب باشد و در سومین مرحله در بخش‌های بازار ورود پیدا می‌کردم که خاطره خوبی برای توریسم زیارتی از خرید در بازار به وجود آید.
نماینده سابق سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار ما از خراسان رضوی این است که تبلور شیعی باشد، زائران حضرت رضا(ع) از کشورهای اسلامی نباید شاهد صحنه‌های ناهنجار فرهنگی باشند؛ برای ارتقاء سطح کیفی خدمت‌رسانی به زائران، همکاری و همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان و مجموعه استانداری می‌تواند راهگشا واقع شود.
بزرگیان با بیان اینکه انتظار ما از استاندار جدید خراسان رضوی این است که شورای ویژه فرهنگی را مدنظر قرار دهد، عنوان کرد: خراسان رضوی همواره نقطه قوت برای بخش سیاسی کشور بوده است، این درعین‌حالی است که مشهدی بودن مقام معظم رهبری نیز به این شهر جایگاه ویژه‌ای داده است.
نماینده سابق سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار خراسان رضوی باید مانند پدر برای جبهه‌های سیاسی باشد گفت: استاندار بایستی از ظرفیتی برخوردار باشد که استان را از نظر نگاه، حرکت و موضع‌گیری‌های سیاسی راهبری کند، نه اینکه تنها با دولت و جناح آن همراه باشد که فقط فضا برای آن‌ها بازگردد؛ اگر این نگاه حاکم شود، اثرش را در سایر بخش‌ها نیز می‌گذارد.
بزرگیان در پایان بیان کرد: نگاه سیاسی در امور به بخش فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اثرگذار می‌شود و درنهایت به استان آسیب می‌زند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه