اخبار داغ

بعد از ۶ سال وقفه؛

پوستر دهمین دوره جشنواره کاریکاتور بوکان رونمایی شد

پوستر دهمین دوره جشنواره کاریکاتور بوکان رونمایی شد
پوستر دهمین جشنواره کاریکاتور بوکان با حضور جمعی از مسئولان ارشد شهرستانی رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، در این آئین که امروز با حضور جمعی از هنرمندان، فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اعضای شورای شهر و شهردار بوکان برگزار شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سخنانی بوکان را یکی از قطب ها و برند های کاریکاتور در سطح کشور دانست و عنوان کرد: در تابستان امسال شاهد حضور ۴ نفر از کاریکاتوریست های بوکانی در جشنواره بین المللی کاریکاتور اسپانیا به عنوان یکی از مهمترین فستیوال های این رشته هنری بودیم که این نشان از موفقیت این شهرستان در حوزه کاریکاتور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

منصور احمدی ادامه داد: با وجود چنین پتانسیل های درخشانی در حوزه کاریکاتور و بعد از رایزنی های گسترده با دیگر ادارات مرتبط سطح شهری بر ان شدیم بعد از ۶ سال بار دیگر جشنواره کاریکاتور بوکان را احیا کنیم.

,

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۹ دوره جشنواره کاریکاتور در بوکان برگزار شده که متاسفانه به دلایل مختلفی از سال ۹۱ به بعد برگزاری این فستیوال در بوکان متوقف شده بود.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان تصریح کرد: تمام هدف ما و دیگر دست اندرکاران برگزاری جشنواره ای بزرگ و فاخر در این شهرستان است.

,

وی در بحش دیگری از سخنان خود افزود:برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی، برگزاری جشنواره کشوری کاریکاتور و بزرگداشت مفاخر بوکان از مهمترین برنامه های حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان بوده است احمدی ادامه داد: خوشبختانه در تابستان همایش نمایشنامه نویسی کردی را به بهترین شکل ممکن برگزار کردیم و هم اکنون نیز شاهد آئین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره کاریکاتور بوکان هستیم.

,

این مسئول فرهنگی و هنری بوکان عنوان کرد: سومین برنامه مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان بزرگداشت یکی از مفاخر برجسته بوکان است که امید واریم در زمستان شاهد برگزاری این رویداد مهم نیز در این شهرستان باشیم.

,

منصور احمدی گفت: امید است بتوانیم بزرگداشت سید کامل امامی (آوات) شاعر و غزل سرای برجسته کردستان که از میان نام ۵۸ نفر از فرهیختگان و نام اوران بوکانی انتخاب شده را در زمستان ۹۷ برگزار کنیم.

,

در اداه این مراسم خالد یوسفی عضور شورای شهر بوکان و مسئول کمیسیون فرهنگی این شورا در سخنانی تصریح کرد: از سال ۸۳ و به مدت ۹ دوره جشنواره کاریکاتور بوکان برگزار شد ولی به علت کمبود منابع مالی از سال ۹۱ به بعد برگزاری این فستیوال مهم هنری متوقف شد.

,

وی ادامه داد: به واقع برگزاری این جشنواره که با حضور کاریکاتوریست های نام دار کشوری در بوکان می شود این شهرستان را به عنوان برند اصلی کاریکاتور کشور مطرح کرده است و همین موضوع سبب شد تا با رایزنی های گسترده سعی در احیاء ان داشته باشیم که خوشبختانه با استقبال تمامی مسئولان ارشد شهرستان و اعضای شورای شهر مواجه شد.

,

یوسفی افزود: شرکت کنندگان تا ۱۵ آذر فرصت دارند اثار خود را به هئیت داوران این جشنواره ارسال کردند.

,

وی عنوان کرد: در حاشیه این جشنواره که ۲۵ اذر برگزار خواهد شد ۱۰۰ اثر برتر در قالب نمایشگاهی یک روزه در معرض دید همشهریان قرار خواهد گرفت و همچنین این در قالب کتاب نیز به چاپ خواهند رسید.

,

همچنین محمد محمودی دبیر این جشنواره نیز در حاشیه برگزاری آئین رونمایی از پوستر دهمین دوره جشنواره کاریکاتور بوکان به خبرنگار ما گفت: امید است بیش از ۲۰۰ اثر در دو حوزه ازاد و اجتماعی به جشنواره ارسال شود.

,

وی تصریح کرد: همه مقدمات برگزاری جشنواره اماده است و هیئت داوران نیز روز ۱۵ اذر و به مدت یک هفته به داوری اثار ارسالی خواهند پرداخت.

,

محمودی هزینه برگزاری این جشنواره را ۳۵ میلیون تومان اعلام کرد و عنوان نمود: امید است شاهد برگزاری جشنواره بسیار فاخری در روزهای پایانی پائیز در بوکان باشیم.

,

وی همچنین ادامه داد: جایزه ویژه جشنواره نیز که مزین خواهد بود به نام براداران قریشی ( بنیان گزارن کاریکاتور کوردی) به اثرات برتر اهدا خواهد شد.

,

در پایان این مراسم با حضور فرماندار بوکان و معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری از پوستر دهمین دوره جشنواره کاریکاتور بوکان رونمایی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه