اخبار داغ

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان خبر داد؛

برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآن استانی “مدهامتان” در استان کرمان

برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآن استانی “مدهامتان” در استان کرمان
ابدالی تکلو از برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآن استانی با نام “مدهامتان” کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان از ۱۸ تا ۲۰ مهر ماه در شهرستان انار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   راه آرمان؛ محمد ابدالی تکلو مسئول کانون های فرهنگی مساجد صبح امروز طی نشست خبری به مناسبت سیزدهمین جشنواره قرآن کریم “مدهامتان” در استان کرمان از روز چهارشنبه ۱۸ مهر ماه آغاز و  تا ۲۰ مهر ماه ادامه دارد،  اظهار داشت: این جشنواره حول سه محور  از جمله : برگزاری کانون های مروجان قرآن کریم، سیزدهمین مسابقات قرآن کریم”مدهامتان”و همچنین بزرگداشت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با روحانیون مساجد در ۱۹ مهرماه، می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی به مبلغین قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ثبت نام از ۴۰ نفر از روحانیون فعال مساجد از ۴۰ روستای استان کرمان که پتانسیل برگزاری در آنجا را دارند  طی آموزش دو روزه می توانند به فعالیت خود در همان روستایی که مستقر هستند ادامه داده و کار فرهنگی انجام دهند.

,

مسئول کانون های فرهنگی مساجد استان کرمان با بیان اینکه امسال نیز چون سال گذشته شهرستان انار میزبان این مسابقات است، ادامه داد: سیزدهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام “مدهامتان” به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان برگزار می شود.

,

ابدالی تکلو ادامه داد: ۳۱۵ نفر از نوجوانان و جوانان استان در رشته های قرائت، حفظ ۲۰ ، ۱۰ ، ۵ و ۳ جزء ، ترتیل، اذان و اذکار نماز ثبت نام نموده اند.

,

وی با اشاره به اینکه معمولا مسابقات به صورت یک روزه انجام می شود ، عنوان کرد: این مسابقات در استان کرمان سه روزه انجام می شود که در کنار آن یک کارگاه آموزشی با حضور قاری بین الملل و شبی در محضر قرآن در امامزاده صالح انار برگزار خواهد شد.

,

ابدالی تکلو ، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به فرهنگ قرآنی، حضور پرنشاط تر اعضای کانون ها در فعالیت های قرآنی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی ، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطفه ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های قرآنی ، ایجاد بستر مناسب و برگزاری دوره های آموزشی برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنی و تخصصی و استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت های قرآنی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره اعلام کرد.

,

وی بیان کرد: بزرگداشت ۱۹ مهر که برای کانون های فرهنگی مساجد روز مهمی  از جمله روز بزرگداشت توصیه های مقام معظم رهبری برای این روز که نشان از اهمیت دادن ایشان به کانون های فرهنگی مساجد می باشد، است.

,

ابدالی تکلو تصریح کرد: هدف کانون های فرهنگی مساجد، جذب و آشنایی جوانان به مساجد است.

,

وی خاطرنشان کرد: برگزاری هیئات مذهبی، استقرار پایگاه های بسیج و فعالیت های فرهنگی  با عناوین مختلف باعث رونق مساجد می شود.

,

مسئول کانون های فرهنگی مساجد استان کرمان گفت: بزودی استان کرمان میزبان مسابقات تئاتر کانون های فرهنگی کشور خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه