اخبار داغ

روایت کاپیتان سابق کشتی به گل نشسته استانداری کردستان از 66 ماه مسؤولیت

روایت کاپیتان سابق کشتی به گل نشسته استانداری کردستان از 66 ماه مسؤولیت
معاون سابق عمرانی استانداری کردستان عنوان کرد: برای همیشه مدیون مردم کردستان است و شاید این مدیونی به خاطر وضعیت کنونی عمران استان باشد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، چندی پیش هدایت کردستانی با ارسال مطلبی به سایت کردتودی از وضعیت موجود معاونت استانداری کردستان انتقاد کرد. این یادداشت به شرح زیر است:(لینک)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, لینک,

 

,

هرازگاهی در نشست‌های مختلف و جلوی دوربینها شاهد نگرانی‌های استاندار کردستان از وضعیت مدیریتی استان و نارضایتی از وضعیت  برخی ارگانهای اجرایی در استان هستیم! آنچه حائز اهمیت است اینکه آیا تنها ابراز نگرانی از سوی مدیران ارشد دردی از دردهای توسعه نیافتگی استان را دوا می کند؟! همه شواهد نشان از این است هنوز مردم به این اجماع نرسیده اند که استاندار کردستان چرا هنوز هم در گرداب حرف و سخن و وعده های بدون عمل گرفتار شده و کمترین حرکت در زمینه درو کردن مدیران ناکارآمد را از خود نشان نداده است!

,

 

,

آیا واقعا سیاسیون منفعت طلب در این استان اینقدر دارای قدرت و نفوذ هستند  که اجازه چینش مهرهای مدیریتی کارآمد را به استاندار نمی دهند؟! آن استانداری که در مجمتع فجر از سر دلتنگی فریاد کشید که ای مردم، من آمده ام تا شایسته سالاری واقعی را در گزینش مدیران در چیدن مدیریتها نهادینه کنم، اما متاسفانه  تاریخ مصرف این سخن و وعده استاندار کمتر از بیست و چهار ساعت طول نکشید! گویا بیرون از مجتمع فجر سیاسیون منفعت طلب دم ستادی خنجر به دست و مدعی،  صف کشیده بودند تا همچو گوشت قربانی ارث خویش را از مدیریتها ببرند که چنین هم شد، به ناگاه شاهد بودیم که ناظم مدرسه دم ستادی سر از فرمانداری یکی از شهرها درآورد! معلم یک مدرسه سر از سازمان شهرداریها درآورد! دم ستادی با مدرک شیمی سر از مدیرکلی روابط عمومی درآورد! خلاصه شمشیربه دستان اجازه ندادند که خواب شیرین استاندار تعبیر شود!

,

 

,

دلسوزان هر چه فریاد کشیدند و نوشتند، کوچکترین اثری در قلب  نداشت، گویا همین اندک سیاسیون منفغت طلب در درمانگاه سیاسی خویش واکسن اصلی مصونیت در برابر انتقادها را به استاندار کردستان تزریق کردند که این واکسن چنان اثر نمود که حتی گوشهای استاندار را هم بر شنیدن مطالبه دلسوزان واقعی استان مسدود کرد!

,

 

,

آقای استاندار، قطعا خودشان بهتر می دانند مدیریت به گل نشسته معاونت امور عمرانی استان سالهاست قربانی منفعت طلبی سیاسیونی شده است که فردی را با مدرکی کاملا غیر مرتبط بر مسند این معاونت گذاشته اند، بدون شک اگر از کودک خردسال کردستانی هم نمره این معاونت را سوال کنید بیشتر از صفر به ایشان نخواهد داد! اما آنچه مهم است چرا نماینده عالی دولت در استان هم اینقدر قدرت ندارد تا نسبت به جابجایی این معاونت کاملا بتن‌ر‌یزی شده ایشان اقدام نماید؟!

,

 

,

باید گفت متاسفانه عده ای از سیاسیون منفعت طلب سالهاست چنان بر مدیریتهای کلان استان  چنبره زده‌اند که  جدا کردنشان با تیغ تیز جراحی هیچ جراح حاذقی هم امکان پذیر نیست! اما آنچه جای سوال است این است که آیا استاندار کردستان خودشان هم از گفتن این همه حرفها و سخنان تکراری و کلیشه‌ای در جلسات و همایشها خسته نشده اند؟؟ باید گفت  جناب مرادنیا   «دوصد گفته چون نیم کردار نیست!».

,

 

,

 

,

آیا وضعیت عمرانی موجود در استان در هر زمینه ای خود بهترین گواه بر ناکارآمدی مدیریت عمرانی نیست؟! اما کشنده تر از این وضعیت سکوت مصلحتی استاندار و عدم هیچگونه اقدام عملی از سوی ایشان برای مردم هست! این سکوت مصلحتی مرادنیا بیانگر این مهم است که گویا ویروس این سیاسیون هم در خون استاندار تا حدود زیادی  نفوذ کرده و گرنه آقای مردانیا در این مدت حضورشان آیا غیر از انتصاب چند مدیر و ناظم مدرسه تحمیلی برستادی چه دست آورد مثبتی داشته است؟!

,

 

,

اینکه استاندار کردستان،  پشت صندلی گردان و جلوی دوربین خبرنگاران و کنار شیرینی و میوه  از دردها بگویند، اما برای درمان این دردها عملا هیچ راهکاری نداشته باشند، قطعا یک تراژدی خطرناک است. آقای استاندار باید مقداری  از گفته هایش بکاهد و بیشتر به حرفه عملگرایی روی بیاورند چون مردم  واقعا خسته شده اند از شعارهای بدون عمل مدیران ارشد استان.

,

 

,

آقای استاندار، اگر تدبیری اساسی برای این جنس مدیریتها نداشته باشید، روزها خواهد گذشت و دیر یا زود شما هم بسان دیگر استانداران رفتنی خواهید شد، آن وقت مردم استان به جای که بگویند  « مراد » « بیا » از سر دلتنگی بر سرت فریاد خواهند کشید تو را به خدا « مراد » دیگه اصلا این دور و برها « نیا » !

,

 

,

اما روز گذشته امیر قادری در آئین تکریم و معارفه معاون هماهنگی عمرانی استاندار کردستان در سخنانی که پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان آن را منتشر کرده، گفته است: در این 5 سال و 6 ماه و 9 روزی که مسئولیت معاونت عمرانی استانداری را برعهده داشتم، هدفم رضایت خدواند در درجه اول و سپس جلب رضایت مردم و خدمتگذاری خوب به آنها بود و به شهادت کسانی که من را میشناسند هیچگاه مرزی میان زمان اداری و شخصی قائل نبودم و تلاش کردم اهل شعار نباشم.

,

 

,

وی افزود: تلاش کردم روابطم را با مدیران کشوری و استانی به گونه ای تنظیم کنم که راهبردها و سیاستهای کاری حوزه عمرانی به بهترین شیوه عملیاتی و اجرایی شود.

,

 

,

قادری تأکید کرد: برای تعامل اهمیت زیادی قائلم و معتقدم 80 درصد مدیریت در ایران از طریق تعامل با حفظ احترام انجام میشود و در سایه همین تعامل اقدامات زیادی در حوزه عمرانی طی این 5 سال انجام شد.

,

 

,

قادری خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته از سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزرات کشور بیشترین کمک برای شهرداریها و دهیاری های استان جذب شد؛ همچنین در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری های استان به شهادت شهرداران اتفاقات خوبی رخ داد.

,

 

,

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی تصریح کرد: البته در گذشته گاها نیروهای مازاد جذب شهرداری ها می شد که در این 5 سال برخوردهای لازم برای ساماندهی این مسئله انجام گرفت.

,

 

,

قادری با بیان اینکه راهی جز جذب بخش خصوصی و فعال و قوی برای شهرها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این مدت حضور سرمایه گذار و بخش خصوصی را در شهرداریها نهادینه کردیم.

,

 

,

وی یادآور شد: در این سالها هیچ فضای سبزی در استان در کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری نیافت و تنها جابجایی کاربری در راستای تأمین منافع عمومی و تغییر در ساختار و فرم و شکل شهرها انجام شد که این هم طبیعی و قانونی است.

,

 

,

قادری با تأکید بر اینکه در مدت مسئولیتم همواره طرفدار پروپاقرص حفظ محیط زیست بوده ام، افزود: معتقدم در حوزه محیط زیست در کشور بد عمل شده است و اگر قرار باشد با اجرای پروژه عمرانی محیط زیست آسیب ببیند، بهتر است کار عمرانی انجام نگیرد.

,

 

,

وی با اشاره به تخلیه سالیانه 8 تا 10 میلیارد مترمکعب از آبهای زیرزمینی کشور، آن را یک هشدار جدی دانست و تأکید کرد: البته دولت دکتر روحانی از آغاز به مسئله محیط زیست عنایت ویژه داشته و از ابتدا بحث محیط زیست را مطرح کرد و در استان هم تلاش کردیم نگاه جدی و توجه عمیق به مسئله محیط زیست شود.

,

 

,

قادری ادامه داد: از زمان مسئولیت در دفتر فنی استانداری همواره در حوزه آب استان مطالبه گر بوده ام و با برخی از سدسازهای مخالفم؛ چراکه معتقدم بهره سدهایی که در استان ساخته می شود باید به همین استان بازگردد و مردم کردستان از این سدها استفاده کنند.

,

 

,

قادری با یادآوری فرآیند انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج گفت: قرار بود در آغاز آب این سد به حوزه گرمسیری کشور منتقل شود که به کمک استانداران وقت تلاش کردیم و از این قضیه ممانعت شد.

,

 

,

وی گفت: در نهایت و با این کوشش های انجام گرفته توسط حوزه عمرانی و استانداران وقت، آب سد آزاد برای 4300 هکتار اراضی شیب دار کردستان و همچنین تأمین پایدار آب شهر سنندج به میزان 40 میلیون مترمکعب و سیراب شدن دشت های قروه و دهگلان اختصاص پیدا کرد.

,

 

,

قادری با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر زمزمه هایی مبنی بر انتقال آب کردستان به سایر استان ها شنیده شود اظهار کرد: اگر قرار است این انتقال آب برای مصارف شرب باشد، مخالفتی نداریم اما برای مصارف کشاورزی که هیچ اصلاح الگوی کشتی در آن انجام نشده است انتقال آب از یک استان به استان دیگر، خیانت به کشور است؛ لذا از نمایندگان محترم مجلس می خواهم در مقابل این قضیه حساس باشند.

,

 

,

وی با اشاره به نقش سازمان حفاظت محیط زیست در این رابطه گفت: این سازمان باید در جاهایی که انتقال آب پیامد زیست محیطی دارد جلوگیری کند و این موضوع را قانون برعهده محیط زیست گذاشته است.

,

 

,

قادری در ادامه صحبتهای خود تأکید کرد: به کمک همکارانم در حوزه عمرانی با رانت مقابله و آن را از حوزه عمرانی دور و رانتخواری را تعطیل کردیم.

,

 

,

وی افزود: در جلسات کارگروه زیربنایی و کمیسیون ماده 5 پا روی منافع برخی زیاده خواهان گذاشته و البته هزینه آن را نیز پرداختم.

,

 

,

وی با بیان اینکه هیچگاه در کردستان تحت فشار تصمیم نگرفتم، گفت: قسم می خورم که به هیچ کس باج ندادم و شهامت مطرح کردن صحبتهایم به صورت شفاف را داشتم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه با ذائقه های مختلف سیاسی در استان کار کردم، گفت: تلاش کردم هماهنگ و در راستای توسعه استان عمل کنم و هیچگاه حوزه عمرانی را آلوده به مسائل سیاسی نکردم.

,

 

,

وی تأکید کرد: تا زنده هستم خدمتگزار مردم کردستان هستم و خواهم بود و همواره ارتباط تنگاتنگی با مردم داشتم که مصداق آن ملاقاتهای مرتب با مردم برای آگاهی و رسیدگی به مشکلات آنها در روزهای پنجشنبه هر هفته بود.

,

 

,

قادری با بیان اینکه کار در استان گروهی و تیمی است تصریح کرد: از همه تیمی که در گذشته و حال در حوزه عمران و آبادانی استان نقش آفرین بودند صمیمانه تشکر می کنم.

,

 

,

وی از جامعه رسانه ای استان نیز به جهت تلاش در راستای انعکاس واقعی اخبار عمرانی و اطلاع رسانی شفاف قدردانی کرد و افزود: از نمایندگان قبلی و فعلی استان در مجلس شورای اسلامی که پیگیر حل مشکلات عمرانی کردستان بودند تقدیر می نمایم.

,

 

,

وی با تشکر از تمامی استاندارانی که در این سالها با آنها همکاری کرده است، گفت: مهندس ملکی معاون جدید عمرانی استانداری هم از دوستان من است و این مسئولیت را به وی صمیانه تبریک می گویم و آرزوی موفقیت می کنم و چون قلبم برای کردستان می تپد هرکاری بتوانم برای استان انجام خواهم داد.

,

 

,

قادری در پایان صحبت های خود با بیان اینکه همه را به خدواند متعال میسپارم گفت: خودم را برای همیشه مدیون مردم فهیم کردستان می دانم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه