اخبار داغ

رییس اداره بهزیستی تربت حیدریه عنوان کرد؛

5 هزار کودک تربت حیدریه در مرحله غربالگری شنوایی

5 هزار کودک تربت حیدریه در مرحله غربالگری شنوایی
رییس اداره بهزیستی تربت حیدریه گفت: اکنون پنج هزار کودک بین سه تا 6 سال در این شهرستان وجود دارند که در مرحله غربالگری شنوایی قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، زهره اقبال نیا ظهر امروز  در مراسم آغاز اجرای طرح غربالگری شنوایی که به صورت نمادین و به مناسبت روز کودک و سلامت در یکی از مهدهای تربت حیدریه برگزار شد، افزود: اجرای طرح مربوط به حوزه پیشگیری و در چارچوب برنامه های غربالگری شنوایی، تشخیص و مداخله بهنگام شنوایی نوزادان و شیر خواران، برنامه پیشگیری از تنبلی چشم، طرح مشاوره ژنتیک و برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی گفت: برنامه غربالگری شنوایی ویژه کودکان سه تا 6 سال است و سالی یکبار انجام می شود و در برنامه امسال پنج هزار کودک تحت معاینه قرار خواهند گرفت.

,

 

,

اقبال نیا اظهار کرد: در این برنامه و با استفاده از دستگاه های الکتروفیزیولوژیک، کودکان مورد غربالگری قرار گرفته و افراد دارای اختلال شنوایی، شناسایی و تحت درمان و بازتوانی قرار می گیرند.

,

 

,

وی با بیان اینکه طرح به صورت پایلوت فروردین و اردیبهشت امسال و برای 605 کودک انجام شد، اظهار کرد: اجرای طرح برای کودکان مناطق روستایی و کمتر برخوردار رایگان و برای کودکان ساکن شهر، 150 هزار ریال هزینه در بردارد.

,

 

,

اقبال نیا از خوانواده ها خواست با پرداخت این هزینه اندک معاینه، ضمن آگاهی و وضعیت سلامت فرزند خود، با هزینه های به مراتب کمتر ناشی از اقدامات دیرهنگام، متحمل هزینه های زیادتر درمان نشوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه