اخبار داغ

از دروغ تا حقیقت؛

ماجرای پیامک‌های ارسالی از مشهد به نمایندگان مجلس چه بود

ماجرای پیامک‌های ارسالی از مشهد به نمایندگان مجلس چه بود
بازنشر گفت‌وگوی نوروزیان با خبرگزاری ایسنا در کانال بنگاه خبرپراکنی BBC فارسی واکنش برخی از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، 15 مهر ماه، محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا پیرامون ارسال پیامک به نمایندگان مجلس با موضوعیتFATF توضیحاتی را ارائه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, FATF , .,


در متن این گفت‌و‌گو آمده است، عضو سابق شورای شهر مشهد اقدام به ارسال پیامک پیرامونFATF خطاب به نمایندگان مجلس کرده است که البته این پیامک‌ها تهدیدآمیز و امری پنهانی نبوده است.

همچنین اعلام‌شده که پیامک‌ها بیشتر حاوی هشدار و اطلاع‌رسانی است.

پس از اعلام این خبر کانال تلگرام BBC فارسی با انتشار مطلبی به نقل از خبرگزاری ایسنا در گفت و گو با نوروزیان عنوان کرد: پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان مجلس از یک حسینیه در مشهد ارسال می‌شود.

,
, FATF , .,
,
, .,
,
,  BBC , .,



همچنین اعلام‌شده بود که این اقدام توسط یکی از اعضای سابق شورای شهر مشهد صورت می‌گیرد.

پس از انتشار این خبر، خبرنگار "صبح توس" با پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون این موضوع، مصاحبه‌ای با معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی انجام داد که مشروح آن به شرح ذیل است:

اشتباه در اطلاع‌رسانی صورت گرفته است، در جلسه‌ای خبرنگاری از بنده در مورد پیامک‌های تهدیدآمیز سؤال پرسید، بنده در پاسخ گفتم پیامک‌های تهدیدآمیز متعلق به گذشته بوده و عاملش نیز عضو سابق شورای شهر نبوده است؛ فرد موردنظر که پیامک ارسال می‌کرد توسط نیروهای امنیتی شناسایی و تذکرات لازم را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: پیامک‌های ارسال‌شده تهدیدآمیز نبوده و افراد تنها از باب امربه‌معروف این اقدامات را انجام داده‌اند.

با دروغی که کانال BBC فارسی منتشر کرده و اعلام داشته که پیامک‌ها تهدیدآمیز است، خبرگزاری ایسنا واکنش نشان داده و در توئیتی با هشتک "تحریف" از دروغ‌گویی BBC در تهدیدآمیز بودن پیامک نوشته است.

اگرچه در حال حاضر رسانه اصلاح‌طلب ایسنا از خبر BBC فارسی تبری می‌جوید ولی بنا به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی، درج خبر تهدیدآمیز بودن پیامک‌ها با اشتباه در اطلاع‌رسانی همراه بوده است.

, , ,
,
, .,
,
, صبح توس, :,
,
, .,
,
, .,
,
,  BBC ,  BBC , .,
, ,
,  BBC ,

, ,

انتشار خبر BBC فارسی به نقل از خبرگزاری ایسنا واکنش برخی کاربران فضای مجازی را نیز به دنبال داشت و با #دروغ_ایسنا اعتراض خود را نسبت به انتشار این خبر نشان دادند و حتی برخی کاربران مدعی شدند که ایسنا خبر را پس از انتشار ویراش کرده است.

, BBC ,
, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه