اخبار داغ

رضا سرابی اقدم در گفت‌وگو با آناج؛

موزه مشاغل تبریز را به یکی از شهرهای اصفهان و یزد منتقل ‌می‌کنم/ بعد از گذشت 25 ماه وعده‌ها محقق نشد

موزه مشاغل تبریز را به یکی از شهرهای اصفهان و یزد منتقل ‌می‌کنم/ بعد از گذشت 25 ماه وعده‌ها محقق نشد
موسس موزه مشاغل تبریز از عدم تحقق وعده‌ها انتقاد کرد و گفت: برای تجهیز فاز یک موزه چند صد میلیون هزینه شده است و اکنون فروشندگان اموال طلب‌شان را می‌خواهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، رضا سرابی‌اقدم با بیان اینکه موزه‌ی مشاغل تبریز در آستانه‌ی تعطیلی قرار دارد، ابراز داشت: از وقتی این موزه را تاسیس کرده‌ام با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنم و بعد از گذشت 25 ماه شهرداری تبریز جز وعده، حمایت دیگری از ما نکرده است.

وی خاطرنشان ساخت: در تملک وسایل موزه به مشکل برخورده‌ایم و فروشندگان طلب‌شان را می‌خواهند، ساختمان موزه نیز به صورت کامل راه‌اندازی نشده و آنطور که باید به نظافت و بهداشت آن رسیدگی نمی‌شود.

این فعال فرهنگی تبریز با بیان اینکه علی‌رغم استقبال چشمگیر گردشگران از موزه در ایام تابستان شاهد تعطیلی آن در ساعات بعد از ظهر به‌سبب فعالیت‌های عمرانی بودیم، تصریح کرد: موزه‌ی مشاغل به صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده و بعد از افتتاح آن مسئولان ما را به حال خود رها کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه موزه‌ی بازار و مشاغل تبریز خصوصی است و نمی‌توانیم از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی انتظار حمایت مالی داشته باشیم، توضیح داد: تنها شهرداری است که بودجه‌ی فرهنگی دارد و می‌تواند ما را یاری کند، هرچند شهرداری منطقه 8 نیز تلاش‌هایی را انجام داده اما منجر به نتیجه نشده است.

سرابی‌اقدم با اعلام اینکه فاز اول موزه نیازمند 860 میلیون تومان اعتبار است، یادآور شد: بارها با فروشندگان اموال موزه درگیر شده‌ام و دیگر نمی‌توانم با این وضعیت ادامه دهم؛ بالاخره بنده نیز زندگی خودم را دارم و باتوجه به درخواست شهرداری‌های اصفهان و یزد، تصمیم دارم موزه را به یکی از این شهرها منتقل کنم.

وی در پایان بیان داشت: موزه‌ی مشاغل مجموعه‌ای نادر بود که تمدن و مدنیت را به تصویر می‌کشید و نسل جوان با داشته‌های آذربایجان، آشنا می‌شدند اما در این مسیر شاهد قدرنشناسی‌های بسیاری شدیم.

گفتنی است؛ موزه بازار و مشاغل تبریز دو سال قبل در دوران شهردار سابق و با حمایت‌های این مجموعه تاسیس شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه