اخبار داغ

پهناورترین استان کشور ۱۳۳ روز بدون متولی است!

پهناورترین استان کشور ۱۳۳ روز بدون متولی است!
با گذشت بیش از ۱۳۳ روز از استعفای علیرضا رزم حسینی استاندار سابق کرمان وزارت کشور هنوز گزینه ای را برای استانداری پهناورترین استان کشور معرفی نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ هشتم خرداد ماه استاندار سابق کرمان علیرضا رزم حسینی بنا به دلایل شخصی از سکانداری استانداری کرمان استعفا داد و پس  از آن وزارت کشور محمد جواد فدایی را به عنوان سرپرست استانداری پهناورترین استان کشور معرفی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

از آن تاریخ تا کنون تمام مسائل استان به همت سرپرست استانداری مرتفع شده است و بنا به اعلام وزارت کشور تا به امروز فعالیت های استان بر زمین نمانده است؛ شکی بر انجام فعالیت های سرپرست محترم استانداری نیست ولی آنچه که مسلم است این است که بر اساس ماده ۴ شرح وظایف مصوب سال ۱۳۷۷ شورای عالی اداری کشور که ریاست آن برعهده رئیس جمهور است؛ وزیر کشور پس از استعفا یا عزل استاندار یا هر مساله ای که مانع خدمت استاندار شود یک ماه فرصت دارد استاندار را به دولت معرفی کند.

,

و حال با گذشت بیش از ۱۳۰ روز از زمان استعفای استاندار سابق استان وزرات کشور ملزم به معرفی سکاندار استانداری می باشد اما شاهد هستیم که پهناورترین استان کشور همچنان در انتظار استاندار جدید است.

,

آخرین اظهارات برخی از مسئولین استان کرمان را در خصوص طولانی شدن روند انتخاب استاندار را در گزارش زیر بخوانید:

,

۱۸ مهر: انتخاب استاندارکرمان در گرو ابلاغ حکم بازنشستگان کشوری

, ۱۸ مهر: انتخاب استاندارکرمان در گرو ابلاغ حکم بازنشستگان کشوری, ۱۸ مهر: انتخاب استاندارکرمان در گرو ابلاغ حکم بازنشستگان کشوری,

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه تعیین و تکلیف استاندار کرمان گفت: در این زمینه با معاون پارلمانی،حقوقی و سیاسی امنیتی وزرات کشور صحبت شده است.

, راه آرمان,

وی با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: وزرات کشور عنوان کرده است که به دلیل اینکه برخی از افراد باید بازنشسته شوند؛ همه این افراد را بررسی خواهیم کرد و حکم همه را همزمان خواهیم داد.

,

۲۵شهریور: استاندار انتخابی از سوی وزارت کشور نباید زیر بیرق یک حزب سیاسی خاص باشد

, ۲۵شهریور: استاندار انتخابی از سوی وزارت کشور نباید زیر بیرق یک حزب سیاسی خاص باشد, ۲۵شهریور: استاندار انتخابی از سوی وزارت کشور نباید زیر بیرق یک حزب سیاسی خاص باشد,

محمد رضا پور ابراهیمی نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان در خصوص انتخاب استاندار برای کرمان ، گفت : در زمانی که استاندار قبلی به علت مشکلات خانوادگی وشخصی امکان استمرار در این سمت را نداشتند ما به عنوان نمایندگان مردم به شدت از این وضعیت ناراحت بودیم و البته اسرار بر ماندن وی داشتیم زیرا الحق و الانصاف تلاش ها و دستاوردهای خوبی را استان کرمان با حضور جناب رزم حسینی تجربه کرد هم در زمینه احیا اقتصاد مقاومتی و هم در بعد توسعه لذا  با رفتن این فرد مخالف بودیم .

, راه آرمان , راه آرمان ,

پور ابراهیمی ادامه داد  : ما برای انتخاب استاندار در چارچوب قانون عملا نباید افراد را معرفی کنیم بلکه وزارت کشور باید افراد را به ما معرفی نماید و در صلاحیت و یا عدم صلاحیت این افراد مجمع نمایندگان نظر بدهد زیرا اگر ما گزینه ایی را معرفی کنیم چند اشکال جدی به این امر وارد می شود ، دراولین مرحله ما توان سئوال و یا انتقاد را از این فرد نخواهیم داشت و دومین مورد ، مردم این انتخاب را بر عهده شخص ما می دانند لذا رابطه اصلی بین نمایندگان که درجایگاه سئوال و پیگیری مطالبات مردم است با نقش کسی که به عنوان مسئول در استان می خواهد عمل کند ، عملا مخدوش می شود لذا این نظر نه تنها برای استاندار بلکه برای انتخاب مدیران کل هم باید به همین شکل باشد .

,

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به این مطلب که مجمع نمایندگان اصرار خود در انتخاب استاندار را به وزارت کشور اعلام کرده است ، گفت :  این نهاد به ما اعلام کرده است  در وضعیت کنونی قانون منع به کارگیری بازنشستگان درحال اجراست وما نزدیک به ۱۵ استاندار را باید تعویض کنیم لذا برای استان شما هم درهمین بازه زمانی برنامه ریزی خواهیم کرد لذا امیدواریم برای استان کرمان به واسطه موقعیت و شرایطی که دارد یک نیروی جوان و با انگیزه انتخاب شود تا با اولویت مسائل اقتصادی موضوعات استان را پیگیری کند و نگاهش هم در استان ادبیات سیاسی نباید باشد زیرا دراستان کرمان به اندازه کافی عوامل سیاسی را می بینیم که کفایت می کند .

,

محمد رضا پور ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد :  استاندار باید از تمام ظرفیت ها و نیروهای موثر استان استفاده بکند ، اگر قرار باشد استاندارآینده کرمان  زیر یک بیرق سیاسی قرار بگیرد یک ضرر جدی به استان است و ما هم چنین اجازه ایی را نخواهیم داشت ، امیدواریم که وزیر کشور با رویکردی که دولت درامر اعتدال اعلام می کند هر چه سریعتر یک استاندار توانمند موثربا اولویت های اقتصادی برای استان انتخاب شود تا هرچه سریعتر وقفه زمانی در نبود  استاندار را برای استان جبران کنیم .

,

۲۱ شهریور: دولت پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت است

, ۲۱ شهریور: دولت پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت است, ۲۱ شهریور: دولت پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت است,

حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفتگو با راه آرمان در خصوص تاخیر در انتخاب و انتصاب استاندار کرمان اظهار داشت : استان کرمان با جمعیت بیش ازسه میلیون نفر از پهناورترین استانهای کشور می باشد در کنار ظرفیتهای بالای معادنی که در این استان وجود دارد بالطبع مشکلات وبحرانهایی هم وجود دارد.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی بیان داشت :با وجود اینکه امار بیکاری در استان کرمان کمتر از جاهای دیگر نیست می طلبد یک استاندار قوی ،کارآمد و جوان در راس استان وجود داشته باشد تا بتواند تمام اموراستان را اداره کند.

,

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد :جای تعجب است که در طی سه و چهارماه گذشته دولت فکری برای این امر نکرده است در حالیکه در همان روزهای نخست فکر می کردند وقتی استاندار استعفا می دهد استاندار بعدی باید باسرعت انتخاب می شد نباید کار مردم معطل بماند .

,

وی افزود :سرپرست نوعا اختیارات و کارآمدی لازم را ندارد و مرسوم نبوده برای استاندار یک سرپرستی انتخاب شود که متاسفانه در استان کرمان این اتفاق افتاده و اعتراض همه بزرگان و ائمه جمعه را در برداشته است .

,

رمضانی پور عنوان داشت : یکی از تعلل های دولت همین است اگر وزیر و هیات دولت در این امر مقصرند باید پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت بودند.

,

امام جمعه رفسنجان تاکید داشت :از وزارت محترم و هیات دولت خواهشمندیم که در اسرع وقت استانداری جوان و خلاق انتخاب کنند و بدون تعلق به گرایش سیاسی باشد .

,

حجت الاسلام رمضانی پور گفت :مدیریت جناحی و سلیقه ای که در کشور ما حاکم است مدیریت زیر صفر است و عرصه را بر مردم تنگ کرده اند انها  حرفی برای گفتن ندارند گرچه اینها دنبال جوسازی و هیاهو هستند و میخواهند تقصیرات را گردن این و ان بیاندازند و سناریوهایی که امروز اینها برای خودشان به وجود آوردند مخصوصا ان سی نفر نماینده ای که در تهران از یک لیست و جناح هستند میخواهند طوری برنامه ریزی کنند که مشکلات امروزی را گردن رهبری بیاندازند .

,

۲۱ شهریور: با سرپرست نمی شود استان پهناوری را اداره کرد

, ۲۱ شهریور: با سرپرست نمی شود استان پهناوری را اداره کرد, ۲۱ شهریور: با سرپرست نمی شود استان پهناوری را اداره کرد,

حجت الاسلام و المسلمین مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ درباره ملاک های انتخاب استاندار کرمان گفت: یکی از استانهای پهناور ایران، استان کرمان است با  شرایط ویژه و خاصی  که نسبت به استانهای دیگر دارد لذا استاندار باید جامع  شرایط را داشته باشد.

, راه آرمان؛, راه آرمان,

وی افزود: استان  کرمان دارای معادن فراوانی در اقصی نقاط شهرستان است باید تسلط نسبت به بحث معادن وهمچنین یکی  از مباحث سیاسی که در کرمان وجود دارد یک استانداری باید باشد نسبت به سلایق سیاسی افرادو گروهها یک شناخت کامل داشته باشد  وبتواند یک جامعیت یا اتحاد سایق سیاسی را به وجود آورد.

,

امام جمعه رابر دلیل اینکه استان کرمان نزدیک به چند ماه استاندار ندارد را سلایق سیاسی خواند و گفت: وزیر کشور با توجه  به نقاط ضعف و قوتی که در استان وجود دارد باید حرکتش انقلابی و جدی باشد وقتی استاندار دراستان وجود نداشته باشد مدیریت ها رها  می شود و هر کس هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد.

,

وی افزود: با سرپرست نمی شود یک استان پهناوری را مثل استان کرمان اداره کرد باید یک حرکت انقلابی انجام شود همان تعداد افرادی که جامع این شرایط  دارند یک نفر را انتخاب کند تا این مشکلی که وجود دارد را مرتفع کنند.

,

۱۶ شهریور ماه:در صورت عدم انتخاب استاندار کرمان تا پس از تعطیلات مجلس استیضاح وزیر کشور کلید خواهد خورد

, ۱۶ شهریور ماه:در صورت عدم انتخاب استاندار کرمان تا پس از تعطیلات مجلس استیضاح وزیر کشور کلید خواهد خورد, ۱۶ شهریور ماه:در صورت عدم انتخاب استاندار کرمان تا پس از تعطیلات مجلس استیضاح وزیر کشور کلید خواهد خورد,

یحیی کمالی پور سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ ضمن ابراز تأسف از طولانی شدن روند انتخاب استاندار کرمان گفت:وزارت کشور آنقدر قول داده است که خیلی نمی تواند به قول های آن اعتماد کرد به عنوان یک خبر به مردم اعلام کرد.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان کرمان روز گذشته در صحن مجلس با سامانی معاون پارلمانی وزیر کشور صحبت کرده اند؛ وی اعلام کرده است که به احتمال ۹۰ درصد سرپرست فعلی استانداری کرمان به عنوان استاندار معرفی خواهد شد.

,

کمالی پور عنوان کرد: با توجه به اینکه این موضوع باید در هئیت دولت مطرح شود و هئیت دولت نیز در این خصوص تصمیم بگیرد و نتیجه نهایی را اعلام کند؛ بنابراین نمی توانیم به طور قطع اعلام کنیم که محمد جواد فدایی استاندار کرمان هستند یا خیر؟

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباددر مجلس شورای اسلامی افزود: اما آنچه که از زبان معاون پارلمانی وزیر کشور اعلام شد این بوده است و  اگر چنین چیزی صحت داشته باشد؛هفته آینده قطعا استاندار کرمان را معرفی خواهند کرد.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه وزرات کشور آنقدر خلاف وعده گفته است که نمی توانیم حرف آنها را به عنوان یک گزارش درست برای مردم بیان کنیم، ابراز کرد: باید صبر کنیم که چه اقدامی دراین راستا انجام می دهند.

,

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد:البته ما سخن خودمان را عملی کرده ایم و بحث استیضاح وزیر را در دستور کار قرار داده ایم؛ اگر در چند روز تعطیلات مجلس وضعیت استاندار کرمان تعیین و تکلیف نشود؛ مطمئنا استیضاح وزیر کشور را بعد از تعطیلات به هئیت رئیسه مجلس خواهیم داد.

,

۶شهریور: گزینه قطعی استانداری کرمان تا هفته آینده اعلام می شود/محمد جواد فدایی قوی ترین گزینه

, ۶شهریور: گزینه قطعی استانداری کرمان تا هفته آینده اعلام می شود/محمد جواد فدایی قوی ترین گزینه, ۶شهریور: گزینه قطعی استانداری کرمان تا هفته آینده اعلام می شود/محمد جواد فدایی قوی ترین گزینه,

حمید ملانوری در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی و کشاورزی بخش مرکزی رفسنجان با حضور مسئولین این شهرستان برگزار شددر گفت و گو با خبرنگار راه آرمان با تبریک هفته دولت  در خصوص انتخاب استاندار جدید کرمان بیان کرد:بحث انتخاب استاندار در دستور وزارت کشور و دولت است در این روزها فراز و نشیب هایی در مورد کاندیدادها وجود دارد ما منتظر هستیم که تصمیم قطعی گرفته شود هنوز گزینه قطعی برای این موضوع معرفی نشده است.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان  اینکه یکی از گزینه های احتمالی محمد جواد فدایی سرپرست فعلی استانداری است تصریح کرد :البته خود ایشان از این قضیه کناره گیری می کنند و دلشان می خواهد که تا امکانش باشد گزینه دیگری مطرح شود .

,

ملانوری گفت : تا هفته آینده گزینه قطعی استانداری اعلام می شود .

,

۲۲ مرداد ماه: استیضاح وزیر کشور کلید خورده است/طولانی شدن پروسه تعیین استاندار کرمان قابل توجیه نیست

, ۲۲ مرداد ماه: استیضاح وزیر کشور کلید خورده است/طولانی شدن پروسه تعیین استاندار کرمان قابل توجیه نیست, ۲۲ مرداد ماه: استیضاح وزیر کشور کلید خورده است/طولانی شدن پروسه تعیین استاندار کرمان قابل توجیه نیست,

یحیی کمالی پور سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص آخرین وضعیت تعیین استاندار از سوی وزارت کشور برای استان گفت: در این راستا تذکراتی را داده ایم وبه صورت حضوری مجمع نمایندگان استان جلساتی را با وزیر کشور و معاونین ایشان داشته است که در نهایت قول انجام کار را داده اند.

, راه آرمان , راه آرمان ,

وی ادامه داد: این در حالی است که پس از این موارد، اعلام نتیجه را موکول به نظر مراجع امنیتی کردند و هر از چند گاهی که در این خصوص سوال کرده ایم عنوان کردند که پاسخ استعلامات نیامده است و این برای ما قابل توجیه نیست که پروسه تعیین استاندار تا این زمان به طول انجامد.

,

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان تأکید کرد: همان گونه که به مردم قول داده بودیم اگر وزارت کشور در این زمینه اقدام نکند مطمئنا طرح سوال از وزیر کشور و یا استیضاح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

,

کمالی پور در پایان خاطر نشان کرد:هم اکنون استیضاح وزیر کشور کلید خورده است و در صورت عدم تعیین استاندار استیضاح وزیر کشور در این زمینه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت و برخورد قانونی لازم انجام خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه