اخبار داغ

یادداشت؛

مدیرانی که پرکردن جیب دولت هدف اصلی آنهاست!

مدیرانی که پرکردن جیب دولت هدف اصلی آنهاست!
استاندار قزوین در استان به عنوان نماینده عالی دولت معرفی شده است چرا وی تا به امروز نتواسنته است مدیریت این فضا را در دست بگیرد و مدیران نالایق را برکنار کند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛مطالبه از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین کشور یکی از اصول و پدیده‌هایی است که می‌توان آن را یکی از موالید انقلاب و جمهوری اسلامی دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


در نظام اسلامی، مسئولین و نخبگان و امراء و فرماندهان مکلف به وظایف ذاتی یک مدیر در طراز اسلام و انقلاب، پاسخگویی به جامعه و حرکت بر مدار مردم سالاری دینی و جلب رضایت خلق الله هستند. 

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت بر این اصل اساسی اشاره ای دارند و به استناد جمله ای از امیرالمومنین علی(علیه السّلام) که: اَنصِفِ الله و اَنصِفِ النّاسَ مِن نَفسِکَ... (داد خدا و داد مردم را از خودت بگیر)، فرمودند: معنای این جمله حضرت امیر این است که در مقابل خدا کاملا احساس مسئولیت کن و خودت را در قبال تکلیف الهی محکوم کن. این طور نباشد که خیال کنید آنچه بر عهده ات بوده است به تمام و کمال انجام داده اید. یعنی همیشه در قضاوت های خودت مردم را حاکم و طلبکار و محق بدان و خودت را بدهکار طلقی کن. 7/17/84

اما امروز در میدان عمل برخی از مسئولان چیزی که بیش از ترس از خدا و تلاش بی وقفه و بی شائبه در راستای حل مشکلات مردم و تقویت نظام اسلامی به چشم می‌خورد بازی‌های سیاسی و جلب نظر سیاسیون بالادستی و عقده گشایی‌های حزبی است. 

خدمت جایش را به خودنمایی داده و مردم‌داری به مردم فریبی تبدیل شده است. امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که گله و شکایتی از ناعدالتی و بروکراسی‌های زائد اداری و سنگ اندازی‌های کوچک و بزرگ در راه حل مشکلات جامعه نداشته باشد. 

استان قزوین با سابقه درخشان تاریخی و با پتانسیل بالای نیروی کارجوان و ظرفیت‌های متعددی از جمله خاک حاصلخیز کشاورزی و شهرک‌های صنعتی و طبیعت چهارفصل و جاذبه‌های گردشگری امروز به شهری خسته و بی رمق و بیمار تبدیل شده است.

اخراج صدها نفر نیروی کار و به تعطیلی کشاندن بسیاری از واحدهای صنعتی و به تبع آن افزایش نرخ بیکاری در استان، فراموشی دشت قزوین به‌عنوان قطب کشاورزی کشور، افزایش تأسف بار ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق و سرقت و نزاع دسته جمعی و اعتیاد در دارالمومنین قزوین همگی گواه این مدعاست که مسئولان استانی در وظایف ذاتی خود کوتاهی کرده اند و امروز نزد افکار عمومی و فردا در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگوی قصور خود باشند. 

متاسفانه عمق این فاجعه وقتی بیشتر نمایان می‌شود که درمی‌یابیم برخی از مدیران استان برخلاف رای و نظر استاندار قزوین و شخص اول دستگاه اجرایی در استان تصمیم می‌گیرند و حرکت می‌کنند!

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین چندی پیش در جلسه شورای اداری استان که اتفاقا مصادف با هفته دولت در محل سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شده بود با انتقاد از کاستی‌های موجود در خدمت رسانی دستگاه‌ها و کوتاهی مدیران در خدمتگذاری به مردم گفت: «روش مدیریتی شهید رجایی هنوز در دستگاه‌های اجرایی پیاده نشده و با روش و اخلاق و سیره و سادگی این شهید فاصله داریم و خیلی عقب مانده ایم». 

اما این نهیب استاندار قزوین، گویا قرار نیست به مزاج همه مدیران استانی خوش بیاید و سبب شود تا با تغییر رویه در سبک غلط مدیریتی خود، بیش از پیش در حل مشکلات مردم تلاش کنند. 

استاندار قزوین کجای مدیریت استان ایستاده است؟
چندی بعد انتقاد تند استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به امتناع یکی از مدیران ارشد استانی از وی در خصوص اجرای مصوبه ستاد سرمایه گذاری در راستای حل مشکل یکی از واحدهای صنعتی استان که منجر به تعطیلی شرکت و بیکار شدن 700 نفر از کارگران واحد مزبور شده بود، فقدان مدیریت منسجم و ازهم گسیختگی تصمیمات در اداره استان را بیش از پیش نمایان ساخت و این چیز ساده ای نیست و نباید به آسانی از کنار آن گذشت.

در شرایط حساس کنونی که دشمنان قسم خورده مردم و انقلاب از هیچ تلاشی برای از کارانداختن ماشین اقتصاد کشور عزیزمان فروگذار نیستند، اعتراف شخص اول مدیریت اجرایی در استان به اینکه علیرغم میل و نظر او و تنها به علت بدهی و به دستور مستقیم یکی از وزرا، گاز یک واحد تولیدی در استان قطع و 700 سرپرست خانوار بیکار می‌شوند نشانگر همنوایی و همصدایی بخشی از بدنه دولت با دشمن است. 

اینکه برخی مدیران میانی در استان بی توجه به دستورات استاندار و بدون در نظر گرفتن شرایط کشور و تنها برای خوش خدمتی به فلان وزیر و وکیل، به جای تدبیر برای حل مشکل بدهی واحدهای صنعتی، تنها به فکر پرکردن جیب دولت هستند، اگر خیانت نیست نام این عملکرد را چه باید گذاشت؟

سوال جدی ما از آقای زاهدی این است که قزوین و مردم نجیب و ولایتمدار و همیشه در صحنه آن تا کی باید مورد بی‌مهری و بی توجهی و بی تدبیری برخی مسئولین واقع شوند و این ظلمی که امروز بر این مردم روا داشته شده است چگونه و چه وقت جبران خواهد شد؟

استاندار قزوین در استان به عنوان نماینده عالی دولت معرفی شده است چرا وی تا به امروز نتواسنته است مدیریت این فضا را در دست بگیرد و مدیران نالایق را برکنار کند؟ مشکل کار کجاست؟ استاندار کجای مدیریت استان ایستاده است؟ چرا برخی مدیران برای خود فرمانروایی می‌کنند و زاهدی در جایگاه استاندار فقط به یک نهیب و انتقاد در جلسات بسنده می‌کند؟ این موارد سوالاتی است که استاندار قزوین باید پاسخگوی آنها باشد.

در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران و به منظور بهره‌مندی ملموس مردم شهیدپرور قزوین از دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی انقلاب، انتظار ما از جناب استاندار این است که ضمن پالایش اساسی مدیران ارشد استان، فضا را برای پیشرفت و آبادانی و سربلندی کهن شهر قزوین فراهم آورند و نامی نیک از خود در تاریخ قزوین برجای بگذارند. 

چه بسیار فرصت‌هایی که در همین شهر قزوین بدست نااهلان تلف شده است و امروز وقت آن رسیده تا با بهره مندی از خرد جمعی در تصمیمات کلان استان و بکارگیری ظرفیت‌های نخبگان و اندیشمندان و دانشگاهیان و جوانان انقلابی، بار دیگر نشاط واقعی و رضایت قلبی را در دل مردمان این دیار به یادگار بگذارید.

«اِقرَأ کِتَبَکَ کَفَی بِنَفسِکَ اَلیَومَ عَلَیکَ حَسِیبًا» تو خود کتاب اعمالت را بخوان (و بنگر تا در دنیا چه کرده‌ای) که تو خود تنها برای رسیدگی به حساب خویش کافی هستی. (اسراء آیه 14). 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, استاندار قزوین کجای مدیریت استان ایستاده است؟,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه