اخبار داغ

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

دولت با تثبیت نرخ ارز از گرانی‌های کاذب جلوگیری کند/ دستگاه های نظارتی برخورد جدی با گران فروشی ها داشته باشند

دولت با تثبیت نرخ ارز از گرانی‌های کاذب جلوگیری کند/ دستگاه های نظارتی برخورد جدی با گران فروشی ها داشته باشند
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با تاکید بر برخورد جدی با گران فروشی ها گفت: امروز دولت باید ارز را به نرخ ثابتی برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با  شاخص، اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت ارز بودیم و  این کاهش روی قیمت‌های سایر کالاها تاثیر خواهد گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: هنوز شاهد نوسانات نرخ ارز در بازار هستیم و هرچه زودتر باید این آشفتگی‌ها مدیریت شود چراکه ثبات قیمت دلار بدون شک بر روی مسکن و خودرو تاثیر می‌گذارد و به حالت واقعی خود برمی گردد.

,

این نماینده مجلس بیان کرد: با تثبیت نرخ دلار علاوه بر خودرو و مسکن؛ تمام کالاهایی که به ارز وابسته هستند کاهش قیمت خواهند داشت.

,

زرآبادی افزود: از آنجایی که قیمت برخی کالاهای مانند خودرو و مسکن به صورت حبابی افزایش یافت، سریع‌تر تحت تاثیر کاهش نرخ ارز قرار خواهند گرفت.

,

وی اضافه کرد: برخی کالاهای مصرفی، خوراکی و پوشاک که با شیب خاصی افزایش قیمت داشتند با همان شیب شیب باید کاهش قیمت پیدا کنند اما تمام این پیش بینی‌ها مستلزم این است که نرخ ارز ثابت شود.

,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: معاملات باید بر اساس نرخ ثابت انجام شود در حالی که این روزها نرخ‌های متفاوتی در سطح بازار وجود دارد و از این رو خیلی از کالاها تحت تاثیر کاهش قیمت قرار نگرفتند.

,

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت هیجانی بودیم تصریح کرد: بر اساس نرخی که کارشناسان در نظر گرفتند پیش بینی شده قیمت ارز بین ۷ هزار و پانصد تومان تا ۸ هزار تومان قرار گیرد.

,

زرآبادی بیان کرد: در صورتی که بخواهیم از قیمت واقعی برخوردار باشیم باید به نرخ ثابتی برسیم که این امر مستلزم پیش فرضهایی در سیاست اقتصادی بین الملل و داخلی است اما اگر این اتفاقات رخ ندهد ممکن است مجدد شاهد افزایش قیمت هیجانی ارز باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه افزایش نجومی قیمت‌ها به دلیل عدم ثبات نرخ ارز انفاق افتاد گفت: تعزیرات حکومتی باید برای نظارت و بازرسی در بازار به طوری جدی اقدام کند و حضور پررنگی داشته باشد.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: لیست قیمت‌ها باید از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده کالا اعلام شود و مردم هم وقتی گرانفرشی دیدند علاوه بر خودداری از خرید کالا به سازمان بازرسی و تعزیرات اطلاع دهند.

,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: سازمان‌های نظارتی باید با متخلفان و گران فروشان برخورد قاطع داشته باشند تا این شرایط بهبود یابد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه