اخبار داغ

شهردار مشهد از شعار فرصت‌سازی تا فرصت‌سوزی

شهردار مشهد از شعار فرصت‌سازی تا فرصت‌سوزی
برخی از مدیران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شهرداری مشهد، پس از دریافت خبر ضرب‌الاجل دوماهه، فعالیت‌های خود را به حالت رکود و روزمرگی درآورده و در حال فرصت سوزی و اتلاف وقت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان 6 شهریورماه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و 24 شهریورماه جهت اجرا به رئیس‌جمهور ابلاغ شد تا ضرب العجل دوماهه فرصتی برای استعفای بازنشستگان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

فرصت دوماهه برای کناره‌گیری بدان معنا نبوده است که مدیران و مسئولان تا روز آخر به میز خود وفادار باقی بمانند، بلکه مدت اعلام‌شده برای آن بوده که فرصتی برای واگذاری پروژه‌های در دست اقدام به افراد مورد اعتماد و جوان فراهم آید.

برخی مدیران با تقلا به دنبال آن هستند که راه فراری از قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان پیدا کنند ولی با درب‌های بسته مواجه شده‌اند، از همین رو بر آن شدند تا با خدمتی نه‌چندان خالصانه، در جوار میز ریاست بنشینند و جوانان را از دست‌یابی به موقعیت‌های شغلی دور نگاه داشته و فرصت سوزی کنند.

چرخش مدیریت و بهره‌گیری از جوانان در امور شهری گویی تنها شعاری بود که پیش از انتخابات شورای شهر مشهد سر داده می‌شد؛ انتخاب شهرداری که در سن بازنشستگی است، جوانان را دل سرد کرد ولی دلخوری مردم زمانی پدید آمد که روزشمار استعفای شجاعانه شهردار بازنشسته مشهد به دستور قانون آغاز شد ولی هیچ‌گونه اقدامی صورت نپذیرفت.

, .,
,
, .,
,
, .,

, ,

یکی از انتقاد‌هایی که به دولت و جریان اصلاحات وارد است، عدم استفاده از نیروهای جوان و متخصص در مسئولیت‌های مختلف است، این در حالی است که معاون فنی و عمران شهرداری مشهد، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، مدیر املاک و مستقلات شهرداری، مدیر تربیت‌بدنی شهرداری، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی و مدیر حراست شهرداری به‌عنوان بازنشستگان بدنه شهرداری مشهد، به تبعیت از شهردار مشهد، عطای میز ریاست را به لقایش نمی‌بخشند و خیالی برای استعفا ندارند.

, .,

, ,

شهردار مشهد در 18 مرداد سال جاری در نشست شهرداری‌های کلان‌شهر کشور اعلام کرد که تابع قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است، این درعین‌حالی است که حیدری، رئیس شورای شهر نیز اعلام کرده است که مشمولان باید به تکلیف قانونی خود عمل کنند.

از شهردار مشهد خواستاریم در دادگاهی به قضاوت مردم عرصه خدمت را هرچه زودتر به جوانان واگذار کرده تا مبادا اعتماد مردم به خود را در آخرین روز‌های خدمت دچار خدشه کنند و به مردم این حق را بدهند که بگویند: مسئولی که میز خود را به‌اجبار ترک کند از ما و برای ما نیست!

برخی خبر‌ها حکایت از آن دارد که برخی مدیران شهرداری مشهد در فرصت اعطاشده توسط قانون برای ترک سمت، به‌جای واگذاری امور و استعفای شجاعانه، در حال رایزنی برای رفتن به سمت و شغل جدید هستند تا مبادا روزی از میز جداشده و به جوانان فرصت اشتغال و خدمت دهند.

, .,
,
, !,
,
, .,


,
, ,

برخی از مدیران بازنشسته شهرداری مشهد که مشمول این قانون می‌شوند، پس از دریافت خبر ضرب‌الاجل دوماهه برای ترک میز خدمت، فعالیت‌های خود را به حالت رکود و روزمرگی درآورده و بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی در حال فرصت سوزی و اتلاف وقت هستند.

این مدیران درصدد هستند با دریافت حقوق بیش از 10 میلیون تومانی از تسهیلات بهره برده و تا روز آخر مدیریت شهری را در خلسه نگاه‌دارند.

در این میان نقش شورای شهر مشهد نمایان می‌گردد که چرا از شهردار خواستار تقدیم استعفای شجاعانه نمی‌شود؟ پشت پرده این تعلل و خویشتن‌داری داری شورای شهر چیست؟

انتهای پیام/

, .,
,
, .,
,
,
,
, /,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه