اخبار داغ

مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی خبرداد؛

اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری مجهزمی شود

اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری مجهزمی شود
مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی از مجهز شدن بیش از ۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، از اجرای سیستم های نوین آبیاری درسطح ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته به میزان ۴ هزار و ۸۵۷ هکتار از اراضی استان به سیستم های آبیاری بارانی و قطره ای تجهیز شد که در سال جاری نیز در سطح یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان این طرح ها اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در سال جاری برای اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار اجرای آبیاری تحت فشار برنامه ریزی شده است که روند اجرای آن در سال های اخیر برای کمک به احیای دریاچه ارومیه شدت گرفته است.

,

مدیرکل جهاکشاورزی آذربایجان غربی، ادامه داد: درراستای اجرای آن هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارند و سازمان جهاد کشاورزی  آماده اجرای کلیه طرح های  پیشنهادی از طرف بهره برداران است.

,

وی، با اشاره به مزایای طرح های تجمیعی از جمله مدیریت یکپارچه آبیاری و بهره برداری از اراضی، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی مصرف آب، تصریح کرد: سیاست سازمان اجرای طرح های تجمیعی در سطح استان بوده و پروژه های تجمیعی در حال اجرا واقع در روستاهای دریاس، توت آغاج، کوسه کهریز مهاباد، بابا احمد چالدران، روستاهای بالو و حصار بهرام خان در ارومیه می باشند که همزمان با بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهند رسید.

,

کریم زاده، خاطرنشان کرد: اجرای سیستم های نوین آبیاری علاوه بر کاهش ۴۰ درصدی در مصرف آب، باعث افزایش تولید و کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه