اخبار داغ

بازگشایی هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان / رنگین کمان باشکوه اقوام ایرانی با وجود قوم کُرد جلوه ی بیشتری پیدا می کند

بازگشایی هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان / رنگین کمان باشکوه اقوام ایرانی با وجود قوم کُرد جلوه ی بیشتری پیدا می کند
آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین در سنندج برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین در سنندج برگزار شد.
جلال قلعه شاخانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: این نماشگاه بین المللی از امروز تا 23 مهر ماه آماده ی بازدید از علاقمندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,
,

 

,


وی گفت: در این نمایشگاه، 362 ناشر و نمایندگی داخلی، 10 ناشر استانی، 52 ناشر لاتین  و 195 ناشر مستقل حضور دارند .

,
,

 

,

, ,


وی گفت: در هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان 73 هزار و 500 عنوان کتاب از ناشران داخلی و 800 عنوان کتاب از ناشران اقلیم کردستان عرضه و در اختیار علاقمندان قررار می گیرد.

,
,

 

,

, ,


شهر سنندج ظرفیت این که پایتخت کتاب کشور شود را دارد

,
, شهر سنندج ظرفیت این که پایتخت کتاب کشور شود را دارد, شهر سنندج ظرفیت این که پایتخت کتاب کشور شود را دارد,


در ادامه همایون امیر زاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: کردستان در بحث فرهنگی بسیار خوب عمل کرده است زیرا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که؛ کردستان سرزمین هنر، فرهنگ و مجاهدت های خاموش با فداکاری هایی بزرگ است چرا که اینها کلید واژه هایی اساسی هستند که لیاقت مردم کُرد است.

,
,

 

,

 

,

وی  با اشاره به اینکه خوشبختانه در نیمه دوم امسال هم شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی در استان هستیم که از جمله آن‌ها برگزاری کنگره مفاخر کرد و کنگره امام شافعی است گفت: این استان و جایگاه مهم آن، برای اینکه بتواند تحقق پیدا کند نیازمند توجه بیشتر و برنامه ریزی دقیق تری است.

,

 

,

 

,

وی اظهار کرد: رنگین کمان باشکوه اقوام ایرانی با وجود قوم کورد جلوه ی بیشتری پیدا می کند و از این رو برای تقویت این رنگین کمان همه باید دست در دست هم دهیم تا این استان را به درگاهی برای تبادلات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق تبدیل کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

امیر زاده خاطر نشان کرد: ۶ میلیارد ریال یارانه در اختیار مردم کردستان جهت این نمایشگاه بین المللی در نظر گرفته شده است تا بتوانند کتاب های خود را خریداری کنند .

,

 

,

 

,

وی افزود: ۶۰ هزار کودک و نوجوان در بیش از ۳۰ هزار باشگاه کتاب و کتابخوانی در کشور ساماندهی شده‌اند که در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار موثر است.

,

 

,

 

,

به گفته ی معاون وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، در حال حاضر شهر کاشان پایتخت کتاب کشور است و قبل از آن هم شهرهای نیشابور و بوشهر و... بوده‌اند اما سنندج این آمادگی را هم دارد که بعنوان پایتخت کتاب در کشور معرفی شود.

,

 

,

, ,

 

,

خواهان تقویت ارتباط و پیوند بیشتر با ایران هستیم

, خواهان تقویت ارتباط و پیوند بیشتر با ایران هستیم, خواهان تقویت ارتباط و پیوند بیشتر با ایران هستیم,


در ادامه ی این آیین، دکتر سالار عثمان معاون وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه این چنین نمایشگاه هایی باعث تبادل و ارتباط فرهنگی و زبانی میان دو کشور ایران و عراق خواهد شد افزود: با جدیت و با آمادگی کامل در این چنین نمایشگاه هایی شرکت خواهیم کرد و امیدواریم که ایران نیز بتواند در نمایشگاه های فصلی که در هولیر برگزار می شود شرکت کند.

,
,

 

,


وی افزود: سالانه نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور اکثر کشورهای دنیا در اربیل برپا می شود که ما هم تلاش می کنیم همین پیام را به دنیا برسانیم.

,
,

 

,

, ,

 

,


سالار عثمان  خاطر نشان کرد: در نمایشگاه فقط بحث خرید و تخفیف کتاب مطرح نیست بلکه برگزاری نشست و پنل های تخصصی و ارتباطاتی که شکل می گیرد از موضوعات حائز اهمیت در این رویداد است.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه واهان تقویت ارتباط و پیوند بیشتر با ایران هستیم گفت: این تقاضا را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریک که زمینه ای فراهم گردد تا ناشران اقلیم بتوانند در نمایشگاه های تهران نیز حضور پیدا کنند چرا که کردهای زیادی در تهران نیز وجود دارند که می خواهند از ناشران کتاب خریداری کنند.

,
,

 

,

, ,


نویسنده ای که هدیه اش را به روح دنیا ویسی اهدا کرد

,
, نویسنده ای که هدیه اش را به روح دنیا ویسی اهدا کرد, نویسنده ای که هدیه اش را به روح دنیا ویسی اهدا کرد,

 

,


اسماعیل شمس یکی از چهره ها و نویسنده های شهرستان پاوه است که 45 سال سن دارد و پژوهشگر تاریخ و مطالعات فرهنگی است و در کنج کتابخانه ای کوچک در تهران مشغول تحقیق در حوزه تاریخ و فرهنگ کرد بود با توجه به این سابقه انتظار خواننده این است که حوزه فرهنگ را مقدم بر سایه حوزه ها بداند و مطالبات فرهنگی اعم از قومی و مذهبی را در اولویت قرار دهد؛ اما مدتی است که او اینگونه نمی اندیشد. او حتی وضعیت خودش را که پس از 12 سال فراغت از تحصیلات دکترا و نوشتن بیش از 75 کتاب و مقاله هنوز در دانشگاه استخدام نشده، فراموش کرده است و می خواهد در مورد اقدام کُرد و کردستان بنویسد و نویسندگیش را صرف این امور کند.

,
,

 

,

, ,


امروز در این آیین از وی به عنوان یکی از نویسندگان کُرد تجلیل بعمل آمد اما وی در اقدامی خداپسندانه اظهار کرد: خود من در مدرسه ای فرسوده تحصیل کردم و به این مرحله از زندگی رسیده ام و میدانم تحصیل در این چنین مدارسی چه ضربه هایی به دانش آموزان خواهد زد لذا ضمن تسلیت به خانواده دنیا ویشسی این هدیه و لوح را تقدیم به روح این دختر کُردستانی خواهم کرد.

,
,

 

,


وی گفت: امیدذوارم مسئولین استان دیگر اجازه ندهند این چنین حوادثی را در کردستان شاهد باشیم.

,
,

 

,

, ,

 

,

در این مراسم از برگزیدگان و فعالان و نویسندگان عرصه کتاب همچون اسماعیل شمس، ملاحیدر مصطفوی، سراج‌الدین بناگر، کامبیز کریمی، جمال محمدی، فردین صادق ایوبی وعلی کلوندی تجلیل بعمل آمد.

,

 

,

, ,

 

,


گفتنی است؛کتاب‌های این نمایشگاه با حداقل ٣٠ درصد تخفیف شامل ٢٠ درصد از طریق بن‌های خرید کتاب و تخفیف ١٠ درصدی ناشران عرضه می‌شود.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه