اخبار داغ

از ابتدای سال 97؛

۶۶ هزار زائر غیرایرانی از غذای متبرک رضوی بهره‌مند شده‌اند

۶۶ هزار زائر غیرایرانی از غذای متبرک رضوی بهره‌مند شده‌اند
مسئول میهمانسرای صحن غدیر گفت: بیش از 66 هزار زائر غیر ایرانی از ابتدای سال تاکنون از غذای متبرک رضوی بهره‌مند شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی‌اصغر یزدانی، مسئول میهمانسرای امام رضا(ع) صبح امروز در نشست خبری آستان قدس اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود 2 میلیون 487 هزار نفر در میهمانسرای حضرت در صحن غدیر پذیرایی شده‌اند و از این میزان بیش از 66 هزار نفر زائرین غیر ایرانی بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی به افزایش ظرفیت پذیرایی در این میهمانسرا اشاره کرد و افزود: ظرفیت طبخ میهمانسرای امام رضا(ع) در صحن غدیر در آغاز فعالیت در وعده‌های ناهار و شام 10 هزار نفر بود، اما هم‌اکنون در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در ایام غیر مناسبتی حدود 13 هزار نفر است که به تفکیک حدود ۷ هزار نفر در وعده ناهار، ۵ هزار نفر در وعده شام و حدود هزار نفر نیز در وعده صبحانه پذیرایی می‌شوند.
یزدانی به طرح اطعام محرومان از سوی آستان قدس رضوی که هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، اشاره و عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته تا حدود 40 هزار پرس پخت غذای متبرک انجام و در مناطق محروم توزیع‌ شد، امسال نیز علاوه برای پذیرایی از زائران در میهمانسرا، روزانه 10 هزار پرس غذای متبرک به مناطق محروم ارسال‌ شده است.
مسئول میهمانسرای امام رضا(ع) صحن غدیر تصریح کرد: در شب تاسوعا و عاشورای حسینی امسال به ترتیب ۱۶ هزار و 18 هزار پرس غذای متبرک در میان زائران عزادار حسینی(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی توزیع‌ شده است.
وی با بیان اینکه میهمانسرای امام رضا(ع) برای کاروان‌های پیاده دهه آخر صفر سال گذشته روزانه 18 هزار پرس غذای متبرک ارائه کرده است، اظهار کرد: روزهای پنج‌شنبه یک هزار و 500 پرس غذا پخت شده در میهمانسرای امام رضا(ع) با همکاری مدیر امور رفاه زائران به شهرستان‌های محروم ارسال می‌شوند، معاونت امداد آستان قدس رضوی نیز در مساجد حاشیه شهر مشهد مراسم‌های اطعامی را برنامه‌ریزی می‌کند که با ارائه لیست مساجد، غذای مورد نیاز به آنان تقدیم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: میهمانسرای امام رضا(ع) در صحن غدیر با حضور تولیت آستان قدس رضوی در 29 اسفندماه سال 1395 در صحن غدیر حرم رضوی افتتاح‌ شده و تاکنون میزبان بسیاری از زائران امام رضا(ع) بوده است. علاوه بر حدود 90 نفر نیروی رسمی و مؤسسه تأمین و پشتیبانی رضوی، 130 نفر از آقایان و 80 نفر از بانوان به‌صورت افتخاری در میهمانسرای امام رضا(ع) واقع در صحن غدیر خدمت می‌کنند.
یزدانی به فرآیند پخت غذا در میهمانسرای امام رضا(ع) در صحن غدیر اشاره کرد و افزود: برای پخت غذای متبرک در میهمانسرای امام رضا(ع) از انرژی گاز و بخار استفاده می‌شود و فرآیند پخت به‌صورت مکانیکی و نیمه‌صنعتی انجام می‌شود تا علاوه بر تسریع در پخت غذای متبرک و پذیرایی از حجم بالای زائران غذای متبرک باکیفیتی بهتر ارائه شود.
وی عنوان کرد: یکی از مزیت‌های سیستم پخت صنعتی در میهمانسرای امام رضا(ع) کاهش شکنندگی برنج ایرانی در فرآیند فرآوری و پخت است، حدود 24 دستگاه خورشت پز با سیستم بخار علاوه بر اجاق‌گازهای سنتی برای پخت غذاهای خورشتی استفاده می‌شود و فناوری موجود در این دستگاه باعث پخت بهتر و باکیفیت‌تر خورشت می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه