اخبار داغ

گوجه فرنگی قاچاق به مقصد نرسید

گوجه فرنگی قاچاق به مقصد نرسید
ماموران گمرک در شهرهای قصر شیرین و دیر موفق به کشف محموله های قاچاق گوجه فرنگی شدند که قرار بود در قالب صادرات پیاز و تره بار از کشور خارج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت بیست و هفتم شهریورماه در نامه ای از رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران خواست برای تنظیم بازار داخلی تا اطلاع بعدی صادرات گوجه فرنگی را از همه مبادی ممنوع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
البته صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای با توجه به اینکه در تهیه رب استفاده نمی شود، با تشخیص جهادکشاورزی استان ها مجاز است.
,
صادرات گوجه فرنگی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 175 درصد رشد کرد.
,
ممنوعیت صادرات این محصول سبب شده تا برخی سودجویان به فکر قاچاق آن به کشورهای همسایه باشند و از این رو متخلفان با بارنامه جعلی و اظهار کالا تحت عنوان کالای دیگر، گوجه فرنگی را زیر کارتن های پیاز جاسازی و قصد داشتند دو‌ کامیون گوجه فرنگی را از مرز خسروی از کشور خارج کنند.
,
بنا بر اعلام گمرک ایران، ماموران گمرک پس از کشف این محموله، آن را به سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان قصر شیرین تحویل دادند.
,
 
,
** توقیف بیش از 13 تن گوجه فرنگی قاچاق در گمرک دیر
,
همچنین ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از توقیف دو کامیون یخچالی 40 فوت حامل 13 هزار و 600 کیلو گرم گوجه فرنگی قاچاق صادراتی خبر داد.
,
منصور بازیار گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این میزان گوجه فرنگی را در قالب محموله صادراتی تره بار به خارج از کشور صادر کنند اما ماموران گمرک دیر پس از رصد اطلاعات و بازرسی فیزیکی از کالای صادراتی اظهار شده متوجه جاسازی 16 پالت به وزن 13 هزار و 600 کیلوگرم محصول گوجه فرنگی کشورمان در این محموله صادراتی شدند.
,
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: در همین راستا با توجه به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی بوته ای و جاسازی صورت گرفته پس از تنظیم صورتجلسه کشف، تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع شده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه