اخبار داغ

خبرهای داغ شورای شهر همدان

مولوی به مرخصی رفت/گردان دو پستی شد

مولوی به مرخصی رفت/گردان دو پستی شد
مرخصی یک‌ماهه مولوی مسئولیت‌های سخنگویی و مرکز مطالعات را به رئیس و نایب رئیس شورا تحمیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، شورای شهر به عنوان یک پارلمان محلی، همواره محل تصمیم‌گیری‌های مهم در بحث مدیریت شهری و رسیدگی به مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف شهری بوده است؛ راه‌ یافتگان به شورا در شعارهای انتخاباتی خود رسیدگی به مشکلات مردم و ارتقاء مباحث مدیریت شهری را عنوان کرده‌ و شهروندان نیز به امید بهبود کیفیت زندگی در شهرها و داشتن شهری بهتر منتخبان خود را راهی شورای شهر می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

با گذشت چندین دوره از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها و با توجه به اقدامات صورت گرفته طی دوره‌های مختلف، دیدگاه‌ها و انتظارات مردم از شوراها تغییر یافته و با توجه به آگاه شدن به وظایف شورا و حقوق شهروندی خود، انتظار اقدامات بهتر و موثرتری از اعضای منتخب دارند.

,

دور اول شورای شهر همدان با 9 عضو، دور دوم نیز با همین تعداد و دور سوم با یک نفر افزایش در تعداد اعضا با 10 نفر عضو کار خود را دنبال کرد؛ اما در دور چهارم شورا با افزایش 5 نفری تعداد اعضا به یک‌باره شورای 10 نفره به شورای 15 نفره تبدیل شد که شاید همین امر موجب ایجاد برخی تنش‌ها و چندصدایی شدن در تصمیمات شد.

,

اما شورای پنجم با توجه به تجربه شورای دور چهارم با کاهش 4 نفری اعضا با 11 عضو کار خود را آغاز کرد که 5 عضو دوره چهارم موفق به راهیابی به شورای دور پنجم شدند.

,

با توجه به سوابق راه‌یافتگان در سال اول شروع به کار شورای این دور، ابراهیم مولوی به عنوان رئیس شورا، کامران گردان به عنوان سخنگو و علی فتحی عضو تازه راه یافته به شورا نیز به عنوان نایب رئیس، هیأت رئیسه سال اول را تشکیل دادند.

,

به دنبال نارضایتی برخی اعضای شورا از ریاست مولوی در سال اول دور پنجم، قبل از انتخابات هیأت رئیسه در سال دوم گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تغییر رئیس شورا به گوش می‌رسید که برگزاری انتخابات و تغییر رئیس شورا صحه بر این موضوع گذاشت.

,

در هیأت رئیسه سال دوم شاهد جابجایی جایگاه رئیس و سخنگوی سال اول هیأت رئیسه بودیم و کامران گردان به عنوان رئیس شورا، مولوی به عنوان سخنگو و حمید بادامی‌نجات جوان نخبه و دیگر عضو تازه راه‌یافته به شورا به عنوان نایب رئیس شورا انتخاب شدند.

,

در ششمین صحن شورا اما اتفاقی جالب رخ داد و ابراهیم مولوی به یک‌باره متن درخواست مرخصی ک ماهه خود را تحویل داده و در صحن شورا قرائت شد که البته شاید برای اعضای شورا این امر هم شوک‌آور بود و هم اینکه برای برخی اعضای باسابقه با توجه به قوانین که اجازه مرخصی یک‌ماهه برای هر یک از اعضا را قانونی می‌داند امری طبیعی بود.

,

پس از طرح این موضوع برخی از اعضا اعلام مخالفت کرده و برخی نیز موافقت خود را اعلام کردند و یکی از اعضای مخالف با این موضوع نیز برای اینکه نظری در این خصوص ندهد صحن را برای چند دقیقه ترک کرد که سرانجام رأی ممتنع در این خصوص داد.

,

اما سرانجام اعضای شورا موافقت خود را با مرخصی یک ماهه ابراهیم مولوی اعلام کردند و مقرر شد طی این مدت کامران گردان به عنوان رئیس و سخنگوی شورا و حمید بادامی‌نجات نیز به عنوان نایب رئیس و رئیس مرکز مطالعات وظایف خود را در دنبال کنند.

,

حال جدا از آن که مولوی مرخصی یک ماهه خود از 15 مهرماه تا 15 آبان‌ماه را به چه دلیلی درخواست کرده آن هم به یک‌باره، اینکه هر عضو به عنوان نماینده مردم در یک پارلمان محلی وظایفی دارد که نباید از انجام آنها دریغ کند، آیا درخواست مرخصی یک ماهه و موافقت دیگر اعضا با این موضوع درست بوده است؟

,

اعضای شورای پنجم که خود را متعهد به مردم و پیگیر در امور مختلف به منظور توسعه شهر و بهبود مدیریت شهری می‌دانند، باید هرچه بیشتر در خصوص مسائل مختلف و به ویژه مسائل درونی شورا حساسیت به خرج داده و از کنار مسائل مهم به راحتی عبور نکنند چراکه باید در موارد مختلف پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های مردمی باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه