اخبار داغ

لاوروف: روند توافق ادلب رو به جلو است

لاوروف: روند توافق ادلب رو به جلو است
وزیر خارجه روسیه روند توافق مربوط به منطقه ادلب سوریه را رو به جلو توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت که طرف‌ها در حال عمل به توافق روسیه و ترکیه در خصوص ادلب هستند و روند این توافق رو به جلو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته خبرگزاری تاس، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: «توافقات مربوط به ایجاد منطقه غیرنظامی در منطقه کاهش تنش ادلب [از سوی طرف‌ها] مورد عمل قرار گرفته است.»

,

وی افزود: «اطلاعات ما تائید می‌کنند که این روند رو به جلو است.»

,

لاوروف یادآوری شد که منطقه غیرنظامی ادلب باید تا پانزدهم اکتبر ایجاد شود اما خاطرنشان کرد که تاخیر یک یا دو روزه در این روند مشکلی ایجاد نمی‌کند.»

,

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، «کیفیت این روند مهم‌تر [از مساله زمان] است. ما قویا از تلاش‌های شرکای ترکیه‌ای خود [در خصوص اجرای این توافق] حمایت می‌کنیم.»

,

هفدهم سپتامبر گذشته، روسای جمهوری روسیه و ترکیه در شهر سوچی روسیه توافق کردند که در راستای خط تقابل نیروهای سوریه و تروریست‌ها، یک منطقه غیرنظامی ایجاد کنند. گروه‌های تروریستی بر اساس توافق مزبور باید سلاح‌های سنگین خود را از این منطقه خارج کنند و کنترل منطقه مزبور نیز در اختیار روس‌ها و نیروهای ترکیه خواهد بود.

,

ادلب، همچنان بازرگ‌ترین پایگاه تروریست‌های تکفیری در سوریه است و بخش عمده این استان تحت تسلط گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه