اخبار داغ

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خبر داد

دستگیری 2 نفردیگر از سرکردگان شرکت سکه ثامن

دستگیری 2 نفردیگر از سرکردگان شرکت سکه ثامن
سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: دو نفر دیگر از سرکردگان شرکت سکه ثامن در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی دستگیر شدند و 10 میلیارد تومان از اموال و دارایی‌هایشان توقیف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ابراهیم قربان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر پلیس فتامشهد به‌مناسبت هفته ناجا برگزار شد؛ گفت: در یک سال گذشته با اقدامات انجام شده علی‌رغم افزایش 80 تا 90 درصدی جرایم سایبری در کشف جرایم سایبری حدود 38 درصد افزایش داشته‌ایم و 22 درصد دستگیری‌ها در این حوزه افزایش یافته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: محوریت بحث پیشگیری و عملیات رسانه‌ای که در حوزه‌های آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، عملیات‌های رسانه‌ای، هماهنگی با اصحاب رسانه و نشست‌های آموزشی، 147 کارگاه آموزشی درون و برون سازمانی برگزار شده است. 

,

وی ادامه داد: در حوزه دیجیتال 774 فقره پرونده و تعداد 571 تجهیزات هوشمند الکترونیکی به آزمایشگاه پلیس واصل شده است.

,

قربان‌زاده اظهار کرد: از جمله اقلام تجهیزات آزمایشگاهی در این حوزه به انواع تلفن همراه، سیم کارت، هارد و لوح فشرده می‌توان اشاره کرد که حدود 66 درصد افزایش داشته است. 

,

دستگیری سه باند جعل مدارک تحصیلی در مشهد

,

سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری سه باند جعل مدارک تحصیلی در مشهد خبر داد و گفت: این باندها به جعل مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی می‌پرداختند که اسامی مراکزی که در این زمینه فعالیت انجام می‌دادند و در روزهای اخیر به‌صورت هم‌زمان شناسایی و کشف شدند.  

,

وی با بیان اینکه کشف و جمع‌آوری مدارک تقلبی آموزشی و تحصیلی در دست اقدام است؛ یادآور شد: این سه باند از 250 هزار تا 8 میلیون تومان با توجه به نوع، رشته و مقطع تحصیلی از افراد اخذ می‌کردند.

,

خرید و فروش داروها و اقلام پزشکی غیرمجاز در فضای مجازی

,

قربان‌زاده از توقیف اقلام دارویی غیرمجاز به ارزش 6 میلیارد ریال و دستگیری 176 نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: داروهای غیرمجاز و تقلبی، ابزار پزشکی و داروخانه‌های که به‌صورت آنلاین و غیرمجاز فعالیت می‌کرده‌اند، با تلاش شبانه‌روزی و یک ماهه همکاران ما کشف، شناسایی و دستگیر شدند و به مقامات قضایی تحویل داده شدند. 

,

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از کشف، شناسایی و دستگیری عاملین احتکار اقلام خوراکی و بهداشتی غیرمجاز گزارش داد و بیان کرد: 207 میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق و احتکار شده بود که توسط همکاران ما کشف و شناسایی شد و با تصمیمات مراجع قضایی در آینده روانه بازار می‌شود. 

,

دستگیری دو نفر از عوامل مؤسسه سکه ثامن در مشهد 

,

وی ادامه داد: دو نفر از سرکردگان شرکت سکه ثامن در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی دستگیر شدند و 10 میلیارد تومان از اموال و دارایی‌هایشان توقیف شد و بعد از دستگیری آنها توسط نیروهای پلیس برای رسیدگی بیشتر به این پرونده تحویل مقامات قضایی تحویل داده شدند. 

,

قربان‌زاده اضافه کرد: دستگیری عامل سوءاستفاده از نام و لوگو صدا و سیما، عامل کانال غیرمجاز و مستهجن تلگرامی در مشهد، کشف باند کلاهبرداری و اغفال در بحث ترویج مفاسد اجتماعی، انهدام باند بزرگ قاچاق مکالمات تلفنی و کلاهبرداری سریالی در فضای سایبری، باند جعل چک و کلاهبرداری در یک ماه اخیر قبل توسط نیروهای پلیس فتا ناجا انجام شد. 

,

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از آسیب‌هایی که ممکن است در اثر ناآگاهی و پایین بودن اطلاعات خانواده‌ها از این فضا گریبان‌گیر آنها شود توضیح داد و گفت: از خانواده‌های محترم کمک می‌خواهیم که اطلاعات خود را نسبت به‌فضای مجازی افزایش دهند، حضور فرزندان خود را در این فضا کنترل کنند و حتما با آگاهی وارد این فضا شوند تا هرچه کمتر در معرض آسیب‌های این فضا قرار گیرند. 

,

وی در خصوص آسیب‌های فضای سایبری اظهار کرد: خرید و فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی که علاوه بر به‌مخاطره انداختن سلامت آحاد جامعه و تحمیل هزینه‌های گزاف برای بیمار و شهروندان و خروج دارو و تجهیزات پزشکی از شبکه توزیع قانونی به‌خروج سرمایه و ارز از کشور به‌خصوص در شرایط حساس کنونی منجر می‌شود. 

,

قربان‌زاده در خصوص افزایش 48 درصدی جرایم کلاهبرداری در فضای سایبری به‌ویژه در سایت‌های واسطه‌گری؛ بیان کرد: اگر مدعی‌العموم در خصوص این سایت‌ها وارد شوند ما نیز حتما ورود می‌کنیم.

,

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در خصوص تیراندازی روز گذشته در منطقه گلشهر مشهد؛ عنوان کرد: همکاران ما با حکم قضایی برای دستگیری و جلب متهم مراجعه کردند که پلیس به‌خاطر مقاومت بستگان متهم در تحویل دادن متهم مواجه شد و پلیس اجبارا با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح و قانون تیراندازی چند شلیک هوایی جهت استرداد متهم از بستگانش انجام داده است. 

,

وی بیان کرد: جرایم خشن در استان 12 درصد افزایش یافته است، با انجام اقدامات پیشگیرانه‌ با هدف کاهش جرایم در حاشیه شهر شاهد کاهش جرایم به‌خصوص در حاشیه شهر بودیم. 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه