اخبار داغ

خونگیری مشکوک از دانش‌آموزان تاکستانی/ فرد خاطی دستگیر شد

خونگیری مشکوک از دانش‌آموزان تاکستانی/ فرد خاطی دستگیر شد
حال باید منتظر بود تا مشخص شود چه کسی در این شهر پاسخگوی اینگونه اقدامات خودسرانه و‌ شوکه کننده خواهد بود؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ شب گذشته(چهارشنبه) خبری از تجمع خانواده‌های دانش آموزان تاکستانی در شبکه بهداشت تاکستان در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از وقوع اتفاقی مشکوک در یکی از مدارس این شهرستان داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

با پیگیری‌های  صبح قزوین مشخص شد که گویا فردی که خود را از کارکنان هلال احمر تاکستان معرفی کرده بود با حضور در مدرسه دخترانه سماء تاکستان اقدام به خونگیری به بهانه انجام آزمایش تست قندخون کرده است.

موضوع حساس برانگیز این ماجرا آنجاست که این فرد مشکوک اقدام به خون‌گیری از دانش آموزان با سرنگ مشترک کرده است و این موضوع ظن انتقال بیماری بین دانش آموزان را در خانواده‌ها قوت بخشیده است.

این فرد مشکوک با مراجعه به این مدرسه دخترانه خود را کارمند هلال احمر معرفی و با ارائه نامه هلال احمر و کارت شناسایی از مدیر مدرسه می‌خواهد تا هماهنگی لازم برای انجام خونگیری از کلیه دانش آموزان و پرسنل را انجام دهد.

پس از این ماجرا بعضی از دانش آموزان این مدرسه خون‌گیری انجام شده با سرنگ مشترک را به اولیاء خود اطلاع می‌دهند که با اعتراض و شکایت اولیاء و هماهنگی نیروهای امنیتی و حراست فرد مذکور شناسایی و با دستور دادستان محترم شهرستان بازداشت می‌شود و‌ هم اکنون در زندان چوبیندر به سر می‌برد. 
,
, صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

همزمان با درجریان قرارگرفتن خانواده‌های دانش آموزان این مدرسه دخترانه، روز گذشته از دانش آموزان و اولیاء آنها درخواست می‌شود جهت انجام آزمایشات پزشکی و چکاب کامل برای روشن شدن انتقال احتمالی بیماری‌های ویروسی و خونی به دلیل استفاده از سرنگ مشترک در شبکه بهداشت تاکستان حضور پیدا کنند. 

پس از انجام آزمایشات اولیا دانش آموزان با تجمع در محوطه شبکه بهداشت خواستار پاسخگویی مسئولین می‌شوند. 

حال باید منتظر بود تا مشخص شود چه کسی در این شهر پاسخگوی اینگونه اقدامات خودسرانه و‌ شوکه کننده خواهد بود؟! 

در صورت صحت ادعای دانش آموزان در استفاده از سرنگ مشترک برای کلیه افراد حتی پرسنل اداری و معلمان چه کسی پاسخگوی عواقب بعدی آن از قبیل انتقال انواع بیماری‌های خونی خواهد بود؟! 

دکتر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرده است که این فرد به بهانه کنترل قند خون وارد مدرسه شده و اقدام به خونگیری از دانش آموزان دختر کرده است! 

به گفته دکتر منوچهر مهرام؛ هلال احمر عضویت یا همکاری با این فرد را  تکذیب کرده است. 

با اینکه مسئولان مرکز بهداشت تاکستان به والدین دانش آموزان اطمینان داده اند که آنان را نسبت به انتقال احتمالی بیماری‌ها واکسینه خواهد کرد اما اعتراض خانواده‌ها نسبت به این حادثه ادامه دارد.

شب گذشته محوطه اداره شبکه بهداشت تاکستان شاهد حضور خانواده‌هایی بود که نسبت به این سهل انگاری گلایه داشتند، با توجه به اینکه فرد خاطی دستگیر شده است باید هرچه زودتر نسبت به این اقدام مشکوک صورت گرفته بازرسی‌های لازم صورت گرفته و مراجع بهداشتی و خانواده‌های دانش آموزان در جریان قرار بگیرند.
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه