اخبار داغ

رئیس بهزیستی رفسنجان:

۲ هزار ۳۰۰ کودک در رفسنجان به مهد کودک می روند/ وقوع ۳۰ مورد کودک آزاری در رفسنجان از ابتدای امسال

۲ هزار ۳۰۰ کودک در رفسنجان به مهد کودک می روند/ وقوع ۳۰ مورد کودک آزاری در رفسنجان از ابتدای امسال
رئیس بهزیستی رفسنجان گفت: ۲ هزار ۳۰۰ کودک در ۴۵ مهد شهری و روستایی در شهرستان تحت پوشش قرار داده اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ محمود حیدری در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی کودک با حضور جمعی از خبرنگاران رفسنجان برگزار شد اظهار داشت : با توجه به اهمیت قشر کودک درآینده وشکل گیری جامعه ،این هفته از اهمیت زیادی برخوردار است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی بیان داشت :هرساله این روز را گرامی می داریم و سازمان بهزیستی خود را متولی بحث تربیت و آموزش کودکان می داند.

,

حیدری تصریح کرد :رفتار با کودک در شکل گیری شخصیت وی در آینده نقش دارد ، پتانسیل های نوزاد باید به وسیله ابزارها و ارگانها هدایت و فعال نماید و برای به فعلیت در آوردن این نیازها محیط مناسب موثر است .

,

وی افزود :بسیاری از کودکان هستند که در زبان آموزی مشکل دارند لذا ارتباط با کودک موثر است، یکی از وظایف بهزیستی آموزش کودکان است ما اعتقاد داریم در همه شرایط، بهزیستی می تواند برای فرد یک طرف مخاطب باشد .

,

محمود حیدری عنوان داشت :خدمات اجتماعی بهزیستی از بدو تولد تا جوانی وجود دارد بهزیستی فقط رفع فقرزدایی نیست بلکه خدمات اجتماعی را هم ارائه می دهد .

,

وی ادامه داد :در مجموع بهزیستی، ۴۵ مهد کودک که از این تعداد ۲۴مهد شهری و ۲۱مهد روستایی هستند که خدمات آموزشی را به بچه ها ارائه میدهند .

,

رئیس بهزیستی رفسنجان گفت :قریب ۳۱۰ پرسنل در مراکز مهد کودک داریم که ۲ هزار ۳۰۰ کودک در مهدهای شهری و روستایی تحت پوشش قرار داده اند .

,

وی خاطرنشان کرد :برای حمایت از قشر کودک باید سرمایه ویژه ای برای آن در نظر گرفته شود چرا که کودکان برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه هستند و کسانی هستند که در آینده ،سکان دار این جامعه هستند .

,

حیدری به تاریخچه و حقوق کودکان در سازمان ملل اشاره کرد و بیان داشت : کودکان حقوق شهروندی دارند و نباید بینشان تبعیض قائل شد در پیمان نامه حقوق کودک، باید عالی ترین تصمیم در مورد آنها گرفته شود و همه اجتماعات دنیا ملزم به اجرای آن هستند .

,

وی اضافه کرد :کودکان در بیان عقاید آزاد هستند باید و راه رشد و بالندگی را برای آنها باز کرد .

,

رئیس بهزیستی در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص مهدکودک های رفسنجان اینچنین گفت :کلیه مهدکودک ها به بخش خصوصی واگذار شده اند ولی نظارت عالیه آن بر عهده ماست سرانه یارانه به بچه هایی که به مهدکودک معرفی می شود وجود دارد .

,

وی افزود :در قبال بچه های بی سرپرست مسئول هستیم و نظارت داریم برای گروه های سنی مهدکودک ها برنامه آموزشی داریم .

,

حیدری بیان داشت :بحث نظارت و آموزش مهدکودکها با خود ماست ما یک سری برنامه خاص و یک سری برنامه عمومی داریم و برخی مهدکودک ها با نظارت ما برنامه هایی از جمله اردوهایی پارکی برگزار می کنند که با بهزیستی و نیروی انتظامی هماهنگ هستند .

,

رئیس بهزیستی عنوان داشت :هزینه های مهدکودک بر اساس درجه بندی از مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز می شوند بالاترین هزینه برای مهدکودک درجه اول یک میلیون و ۷۰۰ می باشد .

,

وی اذعان داشت :در مهدکودک هایی روستایی وعده غذایی رایگان می باشد .

,

حیدری بیان داشت :کودکان کار کسانیکه امرار معاش می کنند وشبها محل اقامت دارند ولی کودک خیابانی شب ها جا ندارد ،کودکان کار بیشتر مختص بچه های افاغنه می باشد و موارد کمی از کودکانهای خیابانی در شهرستان وجود دارد که از طریق نیروی انتظامی شناسایی ، ساماندهی و به خانواده برگردانده می شوند .

,

وی اضافه کرد :کودک آزاری هر نوع آزار جسمی و روحی و روانی به کودک را شامل می شود امسال از اول سال در بحث مداخله در بحران ها ورود پیدا کردیم .

,

رئیس بهزیستی با بیان اینکه امسال قریب ۳۰ مورد کودک آزاری در رفسنجان داشتیم که ۴ مورد ان حاد بوده و به کرمان فرستاده شده اند گفت :بیشتر کودک آزاریها از روی معتادی و عدم آگاهی خانواده ها و ناشی از فرهنگ بوده و قصد ،کودک آزاری نبوده است .

,

وی ادامه داد :بیشتر کودکان کار، ناشی از فرهنگ آن کشور است و این فرهنگ در افاغنه بیشتر است ولی در فرهنگ ما اینچنین نیست .

,

حیدری بیان داشت :محیط خانواده ،آرامش بخش ترین جا برای کودکان است باید سعی کنیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم چراکه کودک آزاری زاییده آسیب هاست.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه