اخبار داغ

گزارشی از آشفته بازار خودرو در بیرجند؛

زمین گیر شدن بازار خودرو با نوسانات ارز/ کاهش 80 درصدی معاملات

زمین گیر شدن بازار خودرو با نوسانات ارز/ کاهش 80 درصدی معاملات
وضعیت بازار خودرو در بیرجند از تغییرات بازار خودرو بی‌نصیب نمانده و به گفته فعالان این عرصه شش ماهه ابتدای سال جاری از بدترین روزهای کاری در این بازار بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، چندماهی از افزایش قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در بازار خودرو می‌گذرد؛ بازاری که با کشیده شدن گرانی به آن دچار رکود شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا طی یک برهه زمانی باعث نابه سامانی وضعیت خرید و فروش خودرو در بازار شده است.

,

 

,

وضعیت بازار خودرو در بیرجند نیز از تغییرات در این بازار بی‌نصیب نمانده و به گفته فعالان این عرصه شش ماهه ابتدایی سال جاری از بدترین روزهای کاری در این بازار بوده است.

,

 

,

شلوغی نمایشگاه‌های اتومبیل و حضور دلالان زیاد در این حوزه یکی از مواردی است که می‌توان در سطح نمایشگاه‌های بیرجند مشاهده کرد اما به گفته نمایشگاه‌داران خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

,

 

,

تعطیلی خرید و فروش در بازار خودرو

,

حسینی یکی از فروشندگان خودرو در گفت‌و گو با خاورستان در خصوص وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: هر شب شاهد حضور افراد زیادی در نمایشگاه‌ها هستیم اما متأسفانه معامله انجام نمی‌شود.

, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که همه افراد تنها قیمت را می‌پرسند و تنها بر سر قیمت‌ها چانه‌زنی می‌شود، گفت: خریدار و فروشنده هر دو تن به خرید و یا فروش نمی‌دهند.

,

 

,

این فروشنده بیان کرد: بالا و پایین شدن قیمت دلار و عدم ثبات قیمت‌ها دلیل وضعیت نابه‌سامان بازار خودرو است.

,

 

,

افراد بدون کارشناسی قیمت تعیین می‌کنند

,

حسینی خاطرنشان کرد: گاهی شرایط به گونه‌ای است که افراد قیمت خودروی کار کرده خود را بالاتر از قیمت نو عنوان می‌کنند و هر کسی خودش مسئول قیمت‌گذاری خودروی خود می‌شود.

,

 

,

سپهری یکی دیگر از فروشندگان نیز با اشاره به نابه سامانی بازار خودرو، گفت: در طرح پیش‌فروش خودرو بسیاری از دلالان حضور پیدا می‌کنند و با خریداری چند خودرو در این طرح برای خود سود زیادی را کسب می‌کنند.

,

 

,

بازار سیاه دلالان

,

وی بیان کرد: بازار سیاهی که برخی از دلالان به راه می‌اندازند یکی از عوامل تشدید افزایش قیمت‌ها است.

,

 

,

این فروشنده عنوان کرد: نظارت دولت بر روند کار و کوتاه کردن دست واسطه‌ها و اینکه خودروهای پیش‌فروش شده به متقاضیان واقعی داده شود باعث بهبود وضعیت می‌شود.

,

 

,

بی‌ثباتی قیمت ارز از دلایل التهاب بازار

,

سپهری با بیان این‌که قیمت‌گذاری خودرو ها باید حتماً به صورت کارشناسی شده صورت گیرد، افزود: متأسفانه گرانی در همه موارد در کشور را اکنون به قیمت دلار ارتباط می‌دهند و تا زمانی که این بی‌ثباتی در

,

بازار ارز وجود دارد سایر بازارها نیز ملتهب خواهد بود.

,

 

,

افزایش قیمت‌ها با وجود عدم تغییر کیفیت

,

وی تصریح کرد: اگر با افزایش قیمت‌ها شاهد افزایش کیفیت نیز بودیم خوب بود اما متأسفانه کیفیت خودروها تغییر نمی‌کند و این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

,

 

,

مهدی راعی‌فر رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل بیرجند نیز در گفت‌و گو با خاورستان به نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: قیمت‌ها به هیچ عنوان ثابت نیست و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: خریدار برای خرید و فروشنده برای فروش ریسک نمی‌کند و افراد به اوضاع بازار اعتماد نمی‌کنند.

,

 

,

کاهش 80 درصدی معاملات

,

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل بیرجند به وجود 120 نمایشگاه اتومبیل در استان، افزود: نسبت به ابتدای سال معاملات 70 تا 80 درصد افت پیدا کرده و نسبت به ماه گذشته 90 درصد کاهش معاملات را داشته‌ایم.

,

 

,

راعی‌فر یادآور شد: هفته گذشته که قیمت دلار فرآیند نزولی داشت همه فروشنده شدند تا بتوانند با قیمت بالاتری خودروی خود را به فروش برسانند.

,

 

,

وی با اشاره به ترس از خرید خودرو توسط خریداران، تصریح کرد: هیچ اعتمادی به اوضاع بازار نیست و همین مسئله از دلایل رکود حاکم بر بازار است.

,

 

,

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل بیرجند خاطرنشان کرد: قیمت‌های ماشین‌های صفر ناگهان تغییر می‌کند و تغییرات در ماشین‌های دل پایین زیاد نیست.

,

 

,

راعی‌فر با بیان این‌که استقبال از پیش‌فروش خودروها زیاد است، گفت: افرادی که تمایل به خرید خودروی صفر دارند سعی می‌کنند از طریق نمایندگی‌ها اقدام به خرید کنند.

,

 

,

وی اضافه کرد: هفته گذشته قیمت برخی خودروها تا شش میلیون کاهش یافت اما اکنون با بالارفتن قیمت دلار دوباره قیمت‌ها به همان روند افزایشی برگشت.

,

 

,

التهاب وضعیت بازار خودرو، سودجویی دلالان و ثابت نبودن قیمت خودرو حتی برای چند روز از مسائلی است که باعث گلایه این روزهای فعالان این عرصه و مردم است.

,

 

,

نظارت جدی بر روند پیش‌فروش خودروها و نظارت نهادهای مسئول بر این بازار نیاز جدی این بازار است تا شاهد قیمت‌گذاری‌های کاذب و سودجویی‌های افراد در این حوزه نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه