اخبار داغ

اعزام کاروان سلامت برکت احسان به 1000 نقطه محروم کشور

اعزام کاروان سلامت برکت احسان به 1000 نقطه محروم کشور
مخبر در تشریح اهداف شکل گیری و اعزام کاروان‌های سلامت احسان گفت: مهمترین خدمت و تکلیف نهادها و دستگاه‌های کشور، خدمت به مردم است و باید نهضت خدمت‌رسانی به مردم با محوریت مردم برپا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساعاتی پیش و طی مراسمی، کاروان‌های جهادی سلامت برکت احسان به یک هزار نقطه از مناطق محروم کشورمان اعزام شدند؛ آغاز ماموریتی که اهداف بزرگی برای آن تعریف شده و سرآغاز ماموریت بزرگی در خدمت رسانی به محرومان کشورمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که از یک دهه پیش با تاسیس «بنیاد برکت»، اهدافی مانند توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته در سرلوحه امور خود قرار داد و به موفقیت‌هایی چشمگیری -از جمله احداث یک هزار مدرسه برکت در سراسر کشور و آغاز پروژه احداث یک هزار مدرسه دیگر- نائل آمد، در تازه ترین اقدام خود، ارائه خدمات سلامت به محرومان را در دستور کار خود قرار داده است.

,
,


رویدادی که صبح امروز و با برگزاری مراسمی با حضور دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کلید خورد و طی آن، مخبر در تشریح اهداف شکل گیری و اعزام کاروان‌های سلامت احسان گفت: مهمترین خدمت و تکلیف نهادها و دستگاه‌های کشور، خدمت به مردم است و باید نهضت خدمت‌رسانی به مردم با محوریت مردم برپا شود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که بسیج سازندگی شکل گرفت، امام خمینی(ره) فرمودند ما به دنبال بسیج ۲۰ میلیونی هستیم؛ در آن زمان کل جمعیت ایران ۳۰ میلیون بود و این سخن امام بدین معنا بود که مردم مسئول همه امور کشور هستند.

,
,

, ,


وی در ادامه واقعه عاشورا را نمودی عینی از توجه به مردم و خواست ایشان خواند و افزود: امام حسین(ع) در جریان واقعه صلح امام حسن (ع) قرار داشتند و تا شهادت این حضرت در تبعیت کامل از امام زمان خود بودند. ایشان پس از شهادت امام حسن(ع) و تا زمان زنده بودن معاویه که ده سال به طول انجامید، همچنان به عهد صلح پایبند بودند و معتقدم که اگر نبود دعوت کوفیان، ایشان تصمیم دیگری می‌گرفتند. یعنی هرچند نصب امام از سوی حق تعالی صورت می گیرد، اما خواست مردم هم تأثیرگذار است. یعنی در اعمال امامت هم محوریت مردم تأثیرگذار است؛ حاکمیت با تقاضای مردم ممکن می‌شود و بر این اساس بود که امام خمینی(ره) پس از فوت آیت الله بروجردی مسئولیتی را در حوزه بر عهده نگرفتند و زمانی به صحنه آمدند که مردم از ایشان برای رهبریت انقلاب اسلامی درخواست کردند.

,
,


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اضافه کرد: بخشی از نحوه جانشینی ولی فقیه مربوط به سازوکارهای نائبیت امام زمان (عج) می‌شود و بخشی از آن به محوریت مردم در نظام حکومتی باز می‌گردد. اگر دستگاه‌های حاکمیتی در کشور در جهت منافع مردم حرکت نکنند، نمی‌توانند از سوی آنها نیابت داشته باشند. بر این اساس است که می‌گوییم باید نهضت خدمت رسانی به مردم با محوریت مردم برپا شود و کاروان های جهادی سلامت برکت احسان بر این اساس شکل گرفته‌اند.

,
,

, ,


مخبر در ادامه با تاکید بر اینکه در چهل سال اخیر توانسته‌ایم با قدرت در مقابل توطئه های دشمن بایستیم و امروز دشمن جنگ وسیع و عمیق معیشتی را با ما آغاز کرده، گفت: پیش از انقلاب، ایرانیان مشکلات فوق العاده ای در حوزه سلامت روبه رو بودند. پزشکان بنگلادشی و هندی با کمترین سطح تحصیلات پزشکی در شهرهای بزرگ کشور طبابت می کردند و ۷۸ درصد شهرهای کشور آب و برق نداشت. این در حالی است که پس از انقلاب، کشور پیشرفت چشمگیری در حوزه پزشکی داشته؛ عمده روستاها صاحب امکانات اولیه و آب و برق شده و امید به زندگی در میان ایرانیان از50 سال به 75 سال رسیده است. اما دشمن دلواپس حرکت جمهوری اسلامی است و جنگ وسیع و عمیق معیشتی را آغاز کرده است. بر این اساس است که مقام معظم رهبری بحث آتش به اختیار را بیان کردند چراکه با این شعار همه ۸۰ میلیون جمعیت ایران برای حل مشکلات به صحنه خواهند آمد.
وی با تاکید بر اینکه با استفاده از امکانات و نیروهای انسانی متعهد و فداکار، نگرانی ای بابت این جنگ نخواهیم داشت، افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم با همه توان و امکانات برای به صحنه کشیدن مردم پیش قدم شده است. با شروع به کار بنیاد برکت احسان که پیشتر در فاز اهدای جهیزیه به نیازمندان و کاشت حلزون گوش به خدمت رسانی مشغول شد و توانست فضایی را فراهم آورد که هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی از این درمان بی نصیب نماند. حرکتی که در گام های بعد به ارائه خدمات دیگری در حوزه سلامت رسیده و موجب شده در کارنامه بنیاد برکت، ساخت۱۵۴ خانه بهداشت، تأمین هزینه درمان ۵۰ هزار بیمار سرطانی، بیمه درمانی مردم مناطق محروم و اعطای وام قرض‌الحسنه درمانی را شاهد باشیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه گفت: امروزه ۹۶ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و ۴ درصد داروهای مصرفی ایرانیان خارجی است. این ۴ درصد دارو، ۳۰ درصد هزینه های دارویی کشور را شامل می شود و ۱۵۰ میلیارد تومان از جیب بیماران صعب العلاج برمی دارد. بر این اساس تصمیم به احداث یک شهرک دارویی در اطراف تهران گرفتیم که تمرکز آن بر تولید این داروهای وارداتی قرار گرفته است. از همین جا از تمام افرادی که می‌توانند برای تولید این داروها اقدام کنند، کمک می‌خواهیم و البته مهیای ارائه امکاناتی ویژه به ایشان در این شهرک هستیم.

,
,
,
,
,


مخبر در پایان از ارائه یک پکیج کامل خدمات پزشکی برای ۷۵۰۰ بیمار در استانهای محروم کشور از سوی بنیاد برکت احسان خبر داد و گفت: این مجموعه خدمات پزشکی، بستری تحت نظر، تزریقات و پانسمان، داروخانه ای با تنوع ۱۳۰ قلم دارو، آزمایشگاهی و تله مدیسین (دوراپزشکی) را به مردم مناطق محروم با حضور ۱۳۲ نفر کادر درمانی ارائه خواهد داد. همچنین این مجموعه قابلیت بسیار خوبی برای ارائه خدمات در شرایط بحران را دارد و به عنوان اولین مأموریت به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام خواهند شد.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه