اخبار داغ

رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش قزوین:

تمام دانش‌آموزان تاکستانی در سلامت به‌سر می‌برند/ مدیر مدرسه برکنار شد

تمام دانش‌آموزان تاکستانی در سلامت به‌سر می‌برند/ مدیر مدرسه برکنار شد
رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش قزوین گفت: با توجه به نگرانی به وجود آمده و با درخواست مسئولان، کارشناسان مرکز بهداشت تاکستان دانش‌آموزان را معاینه می‌کنند که خوشبختانه هیچ مشکلی نداشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛  طی روزهای گذشته در اقدامی مشکوک، فردی که خود را از کارکنان هلال احمر تاکستان معرفی کرده بود با حضور در مدرسه دخترانه سماء تاکستان اقدام به خونگیری به بهانه انجام آزمایش تست قندخون کرده که در ادامه مشخص می‌شود وی عضو هلال احمر نیست. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


سید حسین بی‌نیاز در گفت‌وگو با  صبح قزوین در این باره اظهار کرد: فرد خاطی(س- جلیلوند) نوجوان ۱۷ ساله و دانش‌آموز یکی از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تاکستان بوده که دارای مدال طلای آموزش کمک‌های اولیه هلال احمر است. 

وی افزود: این فرد که عضو جمعیت هلال‌احمر است با کاور هلال احمر و کارت شناسایی و معرفی‌نامه جعلی به مدرسه سماء تاکستان مراجعه کرده است. 

بی‌نیاز عنوان کرد: این مدرسه زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی بوده و مدیر مدرسه نیز از کارمندان این دانشگاه است. 

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه مدیر مدرسه اطلاع نداشته که هر فرد ناشناسی که وارد مدرسه می‌شود باید از اداره آموزش و پرورش معرفی نامه داشته باشد، لذا این فرد خاطی را با همان کاور و کارت شناسایی می‌پذیرند. 

وی ادامه داد: فرد خاطی نیز پس از ورود به مدرسه از ۴۰ دانش‌آموز تست قند خون می‌گیرد که در ادامه کادر مدرسه با مشکوک شدن به رفتار فرد ناشناس، با حراست آموزش و پرورش تاکستان تماس می‌گیرند. 

فرد خاطی هیچ انگیزه مشخصی نداشته است
بی‌نیاز اضافه کرد: پس از وارد عمل شدن حراست آموزش و پرورش تاکستان و ضابطین قضایی فرد خاطی شناسایی و مشخص می‌شود که وی عضو هلال احمر نیست. 

وی عنوان کرد: با توجه به نگرانی به وجود آمده و با درخواست مسئولان، کارشناسان مرکز بهداشت تاکستان دانش‌آموزان را معاینه می‌کنند که خوشبختانه هیچ مشکلی نداشتند و تست‌های گرفته شده منفی بوده است. 

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به بازداشت فرد خاطی بیان کرد: آزمایش‌های به عمل آمده از فرد خاطی هم نشان می‌دهد که وی مبتلا به hiv و هپاتیت نیست و او اکنون در زندان چوبیندر در بازداشت است. 

وی تصریح کرد: فرد خاطی در بازجویی اعلام کرده که دارای هیچ انگیزه مشخصی نبوده و فقط می‌خواسته تا دانش‌آموزان بیمار را شناسایی کند. 

بی‌نیاز بیان کرد: هم‌اکنون فعالیت مدیر مدرسه در حالت تعلیق است ضمن اینکه مربی بهداشت و ناظم مدرسه نیز برای پاره‌ای از توضیحات احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند که چرا در این زمینه اهمال و کوتاهی کرده و فرد ناشناس را بدون در نظر گرفتن مراحل اداری و سلسله مراتب لازم به مدرسه راه دادند. 

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز اعلام کرده که تمامی دانش‌آموزان مورد نظر را واکسینه می‌کنند. 

وی در پایان گفت: این موضوع حتما از طریق حراست اداره کل آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و برخورد لازم نیز با مدیر مدرسه انجام می‌شود. 
انتهای پیام/

,
,  صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فرد خاطی هیچ انگیزه مشخصی نداشته است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه