اخبار داغ

معاون سازمان امور مالیاتی کشور در تبریز مطرح کرد؛

شناسایی بیست هزار میلیاردتومان پرونده‌ی فرار مالیاتی/ پیش‌بینی درآمد 142 هزار میلیاردی از طریق گمرک و مالیات

شناسایی بیست هزار میلیاردتومان پرونده‌ی فرار مالیاتی/ پیش‌بینی درآمد 142 هزار میلیاردی از طریق گمرک و مالیات
پناهی گفت: تلاش می‌کنیم تا کسری‌های مالیاتی را با فرارهای مالیاتی تامین کنیم و اخیرا نیز بیست هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی را شناسایی کرده و به سراغشان رفته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمدقاسم پناهی در مجمع عالی بسیج آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بودجه کل کشور امسال نزدیک به یازده میلیون و 220 هزار میلیارد تومان است که از این بودجه 830 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی و 444 هزار میلیارد تومان بوجه عمومی است.

وی ادامه داد: از  بودجه عمومی، 387 هزار میلیارد تومان منابع عمومی است که دولت باید با آن خودش را اداره کند، البته 216 هزار میلیارد تومان از درآمد دولت ،107 هزار میلیارد تومان واحدهای سرمایه‌ای و 63 هزار میلیارد تومان نیز دارایی مالیاتی و اوراق مشارکت است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: 142 هزار میلیارد تومان درآمد دولت از طریق مالیات و گمرک است که پیش بینی شده 102 هزار میلیارد تومان از طریق مالیات و 30 هزار میلیارد تومان از طریق گمرک تامین شود.

وی ادامه داد: در استان‌ها نزدیک به نود درصد درآمد باید از طریق مالیات تامین شود که از 2700 میلیارد تومان بودجه استانی باید بیش از دو هزار و دویست میلیارد تومان آن از طریق مالیات تامین گردد.

پناهی با اشاره به آغاز جنگ اقتصادی آمریکا با ایران عنوان کرد: آمریکا می‌خواهد از طریق جنگ اقتصادی مردم را ناراضی کند بنابراین برای اداره کشور باید با یکدیگر همکاری کنیم.

وی توضیح داد: در خصوص کسبه جزء سیاست سازمان مالیاتی کاملا بر اساس خود اظهاری است و امسال در مجموع، دو میلیون و پانصد هزار مشاغل و یک میلیون و هفتصد هزار حساب خودرو دریافت کردیم که تمام حساب‌های خودرو و یک میلیون و سیصد هزار مشاغل را بدون ورود به پرونده، قطعی کرده‌ایم.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه برای وصول فرارهای مالیاتی در تلاش هستیم، گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا کسری‌های مالیاتی را با فرارهای مالیاتی تامین کنیم و اخیرا نیز بیست هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی را شناسایی کرده و به سراغشان رفته‌ایم.

وی با بیان اینکه مودیان مالیاتی باید از طریق سیستم با سازمان مالیاتی در ارتباط باشند، اذعان داشت: امسال نیز نزدیک به 99 درصد مودیان از طریق سامانه مالیاتشان را پرداخت کرده یا در آستانه پرداخت هستند.

پناهی با بیان اینکه 33 درصد درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، تصریح کرد: سازمان مالیاتی سال گذشته در استان آذربایجان‌شرقی 430 میلیارد تومان به حساب شهرداری و دهیاری استان واریز کرده و در شش ماهه اول امسال نیز 271 میلیارد تومان واریز به حساب آنها داشته‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: اشخاصی که مالیات فصلی‌شان را پرداخت نکرده‌اند اگر اطلاعتشان را در نظام مالیاتی وارد کنند حداکثر مساعدت را در بحث جریمه دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: چیزی نزدیک به 97 درصد از درآمد دولت که از طرق مالیات پیشبینی شده بود محقق شده و امسال هم امیدوارم آن چیزی که مجلس و دولت پیشبینی کرده‌اند به نقطه مطلوب برسیم. اگرچه در شش ماهه اول وضعیت مطلوبی را در بحث مالیاتی شاهد نبودیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه