اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛

ورود به هر قرارداد بین‌المللی باید با حفظ خطوط نظام و اسلام باشد/دشمنان تحمل قدرت هسته‌ای ایران را ندارند

ورود به هر قرارداد بین‌المللی باید با حفظ خطوط نظام و اسلام باشد/دشمنان تحمل قدرت هسته‌ای ایران را ندارند
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

امام جمعه کرمان:ورود به هر قرار داد بین المللی باید با حفظ خطوط نظام و اسلام باشد

, امام جمعه کرمان:ورود به هر قرار داد بین المللی باید با حفظ خطوط نظام و اسلام باشد, امام جمعه کرمان:ورود به هر قرار داد بین المللی باید با حفظ خطوط نظام و اسلام باشد,

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان با بیان اینکه قبل از ظهور اسلام فرهنگ دارای ممیزات و مشخصاتی بوده است که از آن به عنوان فرهنگ جاهلی یاد می‌شود، گفت: از جمله این فرهنگ ها می توان به فخرفروشی، بت‌پرستی و خون‌ریزی و جنایت اشاره کرد.

,

امام جمعه شهر کرمان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) سعی داشتند تا فرهنگی را جایگزین این فرهنگ مخرب کند که مطابق فطرت آدمی باشد؛ ایشان تلاش کردند تا مفاهیمی چون فرهنگ اخلاق، ایثار و صداقت  را در فرهنگ و در جامعه آن زمان نهادینه کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه عقاید و افرادی در زمان پیامبر(ص) بودند که در مقابل فرمایشات رسول‌الله(ص) و حق می‌ایستادند، عنوان کرد: پس از پنجاه سال از وفات پیامبر اسلام (ص) این عقاید ‌و این افراد محکم ایستادند و شاهد وقایعی مانند کربلا بودیم.

,

این مقام مسئول با اشاره به روز جهانی تربیت بدنی و استاندارد ابراز کرد: در آستانه بیست و چهارم مهر ماه سالروز به آتش کشیدن مسجد جامعه کرمان هستیم.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: آتش کشیده شدن مسجد جامع نمونه بارز مبارزه مردم کرمان با رژیم شاهنشاهی بوده که در جریان این واقعه تلخ افرادی شهید و تعدادی جانباز شدند و این مبارزه حرکت انقلاب را سرعت بخشید ‌و این حرکت، مردم کرمان را برای همیشه در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی ماندگار کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به موضوع FATF گفت: افرادی که در این خصوص قصد اظهار نظر دارند باید به چند سوال جواب اساسی دهند.

,

این مقام مسئول افزود: تقسیم‌بندی کشورهایی که در این قرارداد هستند کشورهای استاندارد، کشورهای درحال پیشرفت، کشورهای غیرهمکار و کشورهایی که در لیست سیاه هستند را شامل می‌شود.

,

امام جمعه شهر کرمان گفت:باید دید برچه مبنایی این تقسیم‌بندی شکل گرفته و ایران در کدام دست‌بندیاست و همچنین باید این مسئله مد نظر قرار گیرد که چه کشورهایی ناظر هستند و کشورهایی که قصد پیوستن به این کنوانسیون را دارند چه تعهداتی را باید انجام دهند و بپذیرند.

,

وی عنوان کرد: کسانی که در این زمینه اظهار نظر می‌کنند بدانند بحث‌هایی که عزت ما در گرو آن است بحث‌های فراجناحی است؛گاهی اوقات جناح‌ها درگیر بحث‌هایی می‌شوند که یکدیگر را تخریب می‌کنند اما بحث‌های ملی را هرگز نگذاریم جناحی شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تأکید کرد:ورود به هر قرارداد بین‌المللی با حفظ خطوط قرمز نظام و اسلام باید باشدy در خط مقدم نیروهای مسلح ما و به ویژه سپاه ما، خطوط قرمز ما و آرمان‌های امام ‌راحل و رهبر انقلاب اسلامی است و هیچ مصوبه‌ای نباید آنها را نشانه رود.

,

وی با بیان اینکه استدلال‌هایی که می‌گویند به یک کنوانسیون وارد شوید که بهانه را از آمریکا بگیرد قابل قبول نیست افزود: مگر آمریکا کم تعهدات خود را نغز کرده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه شورای نگهبان با حساسیت به قوانین به تصویب رسیده در مجلس نگاه می‌کند، خاطر نشان کرد:شوای نگهبان مانع از خدشه رسیدن به قوانین الهی و اسلامی کشورمان می‌شود.

,

امام جمعه موقت ریگان:دشمنان تحمل قدرت هسته ای ایران را ندارند

, امام جمعه موقت ریگان:دشمنان تحمل قدرت هسته ای ایران را ندارند, امام جمعه موقت ریگان:دشمنان تحمل قدرت هسته ای ایران را ندارند,

حجت الاسلام جعفر ریگانی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اظهار داشت:چندسالی ابر جنایتکاران در راس آنها آمریکا و انگلستان و بعضی از کم خردان از آنجایی که قدرت نفوذ سیاسی علمی و اقتصادی مملکت ما جهان گیر شده و آنها تحمل این قدرت سیاسی که پشتیبان آن خدا و قران است را ندارند و غربی ها در رسانه های خود از کلیدواژه های نرمال سازی ایران تبلیغ می کنند و به قول خودشان می خواهند ایران را با افکار خودشان مساوی کنند و هدفشان این است که تغییر رفتار را در ایران ایجاد کنند.

,

امام جمعه موقت ریگان ادامه داد:دشمنان تحمل قدرت هسته ای ایران را ندارند و آنها که نمی خواستند ایران هسته ای شود اما هسته ای شد.انها گام اولشان پایان دادن به برنامه های هسته ای ایران بود.

,

وی افزود: بعضی ها هم در داخل کشور این حرفهای بزک شده انها را قبول کردند و در قالب برجام برنامه های هسته ای ما را متوقف کردند.

,

ریگانی بیان داشت:دومین گام آنها پایان دادن به حمایت کشورمان از نیروهای مقاومت است،آنها میخواهند نیروهای مقاومت را از ما دور کنند و مارا از پشتیبانی از آنها متوقف کنند.

,

امام جمعه موقت ریگان تصریح داشت:غربی ها می گویند به واسطه اینکه اگر شما میخواهید قراردادهای بین المللی داشته باشید باید حمایت از تروریسم نداشته باشید آنها درقالب FATF این را بر ما متقبل کردند.

,

وی در ادامه افزود:در روزهای گذشته دیدیم به مجلس و دولت ما نفوذ کردند که ما را از تقویت کردن و پشتیبانی نسبت به مقاومت باز دارند، این حرکت مجلس حرکتی از نوع کاپیتولاسیون بود .

,

ریگانی عنوان کرد: تمام کسانی که قصد و فکرشان بر این است که فرش قرمز زیر پای تفکر امریکایی و دیپلماسی آمریکا بیندازند و میخواهند به آنها چراغ سبز نشان بدهند می گوییم شما با رای مردم به مجلس رفته اید و مردم متوجه شوند که شما در خلاف مسیر قران عمل کرده باشید این مردم سیلی محکمی به شما و افکار شما خواهند زد.

,

امام جمعه موقت ریگان تصریح داشت:تا زمانی که مردمی فهیم و در رأس رهبری بینا بر مملکت حاکم است مزدوران داخلی و خارجی به نقشه خود نمی رسند و این نقشه را به گور خواهند برد.

,

وی با اشاره به روز جهانی استاندارد خاطر نشان کرد: باید همه بدانند که هم تولید کنندگان ذی نفع هستند و هم مردم در جهت هرچه کیفیت بخشیدن به کالاهای داخلی و خارجی،هرچقدر نهال استاندارد با کیفیت ظاهر شود میتواند هم برای جامعه تولیدگنندگان و کارفرمایان منفعت دارد و هم برای مردم خیر و برکت دارد.ما باید در تمام سال شرکت های صنعتی را تقویت کنیم تا کمبود کیفیت استاندارد نداشته باشند.

,

ریگانی گفت:دشمنان از همان روز اول می فهمیدند که رهبران دینی می توانند این کشتی را به مقصد اصلی برسانند پس تصمیم گرفتند نخبگان را از صحنه حذف کنند.باید بدانند هر شهید و نخبه ای خونش نهال اسلام را ابیاری میکند.

,

امام جمعه موقت ریگان در پایان بیان داشت:حضور یک نابینا در جمع ما نشانه آزمایش الهی بوده و هست ،در کشورما معلولان حق زندگی دارند آنها را قدر بدانید و آنها را حمایت کنید تا چرخه زندگی برای آنها سخت نشود.

,

امام جمعه رفسنجان:کوتاهی مجلس در تصویب 20 دقیقه ای برجام در تاریخ ملت ثبت شده است

, امام جمعه رفسنجان:کوتاهی مجلس در تصویب 20 دقیقه ای برجام در تاریخ ملت ثبت شده است, امام جمعه رفسنجان:کوتاهی مجلس در تصویب 20 دقیقه ای برجام در تاریخ ملت ثبت شده است,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و اصلاح ذات البین و با گرامیداشت هفته ناجا اظهار داشت: سبزپوشان امنیت و اقتدار و حافظ امنیت کشور مایه افتخار این ملت و کشور شده اند و همه باید به کمک این نیرو برای ایجاد امنیت بیشتر بیاییم.

,

وی با عرض تسلیت شهادت مظلومانه غریب مدینه امام حسن مجتبی و شهادت حضرت رقیه بنت الحسین بیان داشت: امام حسن(ع) شهید نیرنگ و خدعه زمانه بودند هم کمی یار و بی وفایی اهل مدینه که ناشی از جهل مردم از امام زمانشان بود اگر مردم امام زمانشان را می شناختند باید جانانه دفاع میکردند و همپای امام زمانشان حرکت می کردند .

,

رمضانی پور ادامه داد: حضرت رقیه(س) سند ماندگار مظلومیت اهل بیت را نشان داد و امروز ملجا همه ما شیعیان و قطب بزرگ فرهنگی و افتخار مسلمانان است.

,

خطیب جمعه رفسنجان با عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت سلمان فارسی بیان داشت: سلمان فارسی افتخارش همین بس که پیامبر فرمودند منا اهل البیت ، سلمان محرم اسرار پیامبر و اهل بیت ایشان قرار گرفت و مایه افتخار ما ایرانی هاست که بوسیله ایشان ما شیعه شدیم.

,

رمضانی پور با گرامیداشت روز جهانی استاندار تصریح کرد: محصولات و کالاها و تولیدات داخلی و حتی واردات بایستی مطابق با استانداردهای لازم باشد و قدردانی می کنیم از رئیس و کارکنان این مجموعه که در این مسیر تلاش می کنند.

,

وی با گرامیداشت روز تربیت بدنی بر لزوم توجه به زیر ساختها و فضاهای مناسب برای ورزش تاکید کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مدال آفرینان عرصه ورزش را را عرصه جهادی دانستند .

,

رمضانی پور خاطر نشان کرد: بانوان ورزشکار جمهوری اسلامی در آرژانتین به خاطر شرایط خاص رقابت ها در بحث حجاب، از حضور امتناع کردند، درود خدا بر این جوانان ملت که اینگونه آرمان های نظام را حفظ می کنند ، این ملت قابل ستایش است و باید خدمت جانانه مسئولان را داشته باشند.

,

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه تصریح کرد: برخی غرب گرا ها در کشور بن بست گرایی می کنند می گویند ما به بن بست رسیدیم و بزرگ نمایی می کنند و عنوان می کنند که باید با دشمن سازش کنیم در حالیکه همه ما می دانیم در کشور ما هیچ بن بستی نیست.

,

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند من بن بستی در این کشور نمی بینیم اما این دلدادگان به غرب این آمریکا پرستان این اروپا پرستانی که در کشورمان در بدنه نظام هم بعضا قرار دارند که به انتخاب شما مردم انتخاب شدند فکر می کنند باید دست در دست دشمن بدهیم تا کشورمان را نجات دهیم، ای آقایانی که شما هیچ فهمی را ندارید هیچ درک ندارید حتی جلوی بینیتان را هم نمی بینید، این آمریکا به کجا و چه کسی خدمت کرده است؟

,

رمضانی پور خاطر نشان کرد: کشور ما کشوری غنی و ثروتمند است باید این ثروت را بروز کردن و در اختیار مردم قرار دادن مدیریت می خواهد که متاسفانه ما مدیریت نداریم مدیریت جهادی نداریم از نیروی جوان استفاده نمی شود.

,

وی بیان داشت: چند وزارت خانه در کشور وزیر ندارد چرا تعلل می کنند یعنی قحط الرجال است حتما باید پیرمردها را پیدا کنند و بر سر کار بگذارند مجلس هم که چشم بسته عمل می کند چرا جوانان را داخل دولت نمی برید، قانون منع بکار گیری بازنشسگان که ابلاغ هم شده در دولت هم اعمال کنید .

,

رمضانی پور گفت: همه ائمه جمعه به دولت و رئیس جمهور توصیه می کنند اما گوشی برای شنیدن و همتی برای عمل کردن وجود ندارد در حالیکه ما خیر این رئیس جمهور و مملکت را می خواهیم؛ نزدیک هفت ماه از ابتدای سال میگذرد اما چیزی مشاهده نمی کنیم خدمت و تلاشی نمی بینیم و باز هم مردم امیدوارند؛ درود ورحمت خداوند بر شما مردم که اینهمه امید دارید و این امید را از رهبری میگیرید و این امیدورای می تواند به حیات انقلاب اضافه کند.

,

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه به فرموده ی رهبری بصیرت و موقع شناسی رمز اقتدار و شکست ناپذیری ملت به برکت اسلام است تصریح کرد: به رغم بدخواهان نظام وانقلاب در خارج و داخل حضور با برکت رهبر انقلاب در جمع 100 هزار نفری بسیجیان سلحشور در ورزشگاه آزادی را شاهد بودیم که اقتدار یک ملت رشید را به رخ جهانیان کشید اما متاسفانه در بیرون و داخل ان نشریات زنجیره ای ان را به سخره و طنز گرفتند .

,

وی افزود: کدام یک از شما قدرت دارید یک صد هزار بسیجی را جمع کنید بیش از 700 هزار بسیجی در سراسر کشور همزمان با تهران اجتماع داشتند، به کوری چشم همه شما بدخواهان ما بیش از ده میلیون بسیجی داریم و این ملت هیچ اجازه ای برای نفوذ اجانب و دشمنان به این کشور نخواهند داد .

,

رمضانی پور گفت: ما به تصمیم مجلس و شورای محترم نگهبان در باره لوایح ، اگر تصمیمیشان قطعی شد ، احترام میگذاریم و خرده نمی گیریم اما مجلس محترم بایستی یک نگاهی به مجلس های گذشته هم بکند و بدانند که اگر مصوبه ی بدی داشته باشند در تاریخ ملت ثبت خواهد شد مثل مصوبه کاپیتلاسیون کوتاهی مجلس در تصویب 20 دقیقه ای برجام در تاریخ ملت ثبت شده است.

,

امام جمعه رفسنجان در خصوص وام های معوق بانکها در شهرستان نیز بیان داشت: شهرستان رفسنجان همیشه در استان کمترین سوختی و بیشترین پرداخت ها را داشته است ، امسال گرفتاری برای مردم پیش امده و خدا راضی نیست که شما اینگونه فشار بیاورید زندان رفتن افراد برای شما پول نمی شود.

,

وی تصریح کرد: مخصوصا بانک ملت مردم را اذیت می کند یک مقدار به درد مردم برسد چه فایده دارد فشار آوردن به مردم؛ به مردم هم توصیه می کنیم بانکهایی که شما را اذیت می کنید حسابهایتان را ببندید و به حداقل موجودی برسانید و از بانکهایی که خوب عمل می کند حمایت کنید.

,

رمضانی پور در پایان به اهدای قلب کودک شش ساله در رفسنجان اشاره کرد و  گفت: اهدای عضو از جمله کارهای خداپسندانه است و از خانواده این عزیزان قدردانی می کنیم.

,

امام جمعه رودبار جنوب:برخورد ترامپ با عربستان مایه ی عبرت برای تصویب کنندگان fatfباشد

, امام جمعه رودبار جنوب:برخورد ترامپ با عربستان مایه ی عبرت برای تصویب کنندگان fatfباشد, امام جمعه رودبار جنوب:برخورد ترامپ با عربستان مایه ی عبرت برای تصویب کنندگان fatfباشد,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حضرت زینب (س) نمادمقاومت صبر و دین داری است که در روز عاشورا آن همه داغ و مصیبت دیدند و حتی لحظه ای دست از عقیده و اعتقاد خود برنداشتند و این مقاومت به انسان عزت می دهد.

,

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی امروزه شعبه ای از عاشورای حسینی شده است،گفت: چون در این سرزمین مادران زیادی هستند که فرزندان خود را به اسلام هدیه کرده اند و جانانه پای نظام اسلامی و انقلاب ایستاده اند و به حضرت زینب (س) اقتدا کرده اند.

,

امام جمعه شهرستان رودبارجنوب بیان داشت: هرکس میخواهد شعاربدهدالله پروردگارماست این شعار هزینه دارد،استقامت و پایداری نیاز دارد و کسانی که در این راه پایداری و استقامت کنند به عنوان افراد مقاوم معرفی می شوند.

,

وی به اوضاع نابسامان بازار اشاره کرد وافزود: وقتی که گفته شد دلار بالا رفت چرا سریع اجناس بالا رفت ولی حالا که دلار پائین آمده اجناس پائین نمی آید؟مسئولین نظارتی باید به فکر مردم باشند این قیمت ها شکننده کنند.
خطیب جمعه رودبارجنوب خاطر نشان کرد: بعضی از مردم رودبارجنوب زمین های خود را ۴۰ سال پیش فروخته اند ولی سند ندارند،زمین هایی که در دوران انقلاب به مردم واگذار شده ولی هنوز مشکل سند دارند چون بعضی مردم هنوز اقدامی برای گرفتن سند زمین خود نکرده اند یا پرونده های آنها ناقص است مردم سریع به اداره مسکن و شهرسازی برای حل مشکل مراجعه کنند.

,
,

وی به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند کسی غفلت نکند ما دشمن داریم اشاره کرد و ادامه داد: ما در این ۴۰ سال با انواع تهاجم ها روبرو بوده ایم تهاجم فرهنگی،تهاجم اقتصادی و ....و این نشان از دشمنی آنهاست.

,

حجت الاسلام گروهی تصریح کرد: لایحه fatf در مجلس تصویب شد که خیلی سر وصدا کرد موافقان می گویند ما این را تصویب می کنیم که بهانه دست آمریکا ندهیم ،ولی برخورد زشت ترامپ با عربستان مایه عبرت است برای سازشکاران، ترامپ میگوید عربستان بایدهزینه نظامی محافظت از کشورش را بدهد و سه چهارم بودجه کشورش را به ما بدهد و گرنه بدون ما دوهفته بیشتر دوام نمی آورد،این سخنان و واکنش بن سلمان نشان می دهد که عربستانی ها در نهایت ذلت و ضعف هستند.

,

امام جمعه رودبا رجنوب عنوان کرد: مسجد سنگر است سنگر برای دفاع است و سلاح مساجد کارهای فرهنگی و هنری است کانون های فرهنگی مساجد را بایدتقویت کنیم کار فرهنگی در دراز مدت جواب می دهد.
خطیب جمعه رودبارجنوب گفت: کار فرهنگی مایه حفظ نظام است لذا باید قدر کانون های فرهنگی مساجد را بدانیم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه