اخبار داغ

جوانان مخترعی که چشم به راه کمک مسئولان هستند/ تولید ۲۰۰۰ عدد فیلتر در ماه

جوانان مخترعی که چشم به راه کمک مسئولان هستند/ تولید ۲۰۰۰ عدد فیلتر در ماه
کار آفرین بیجاری با کمک تعدادی از دوستان خود موفق به طراحی نوعی فیلتر جهت جلوگیری از گسترش آلاینده های کارخانجات شده اند که برای تولید آن نیازمند حمایت مسئولان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، احداث کارخانه آهک در کنار کارخانه سیمان هر چند موجب اشتغالزایی تعدادی از جوانان شهر بیجار شد، اما از لحاظ شاخص های محیط زیست ضررهای جبران ناپذیری برای منطقه ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

یکی از راه های جلوگیری بیشتر از تخریب طبیعت و ضررو زیان های انسانی نصب فیلترهای مخصوص در این کارخانه است.

,

 

,

تعدادی از جوانان بیجار با هدف ساخت فیلترهای مناسب جهت جلوگیری از ضرر و زیان های فعلی کارخانه آهک و دیگر آلاینده ها، شرکتی در شهرک صنعتی بیجار تشکیل دادند.

,

 

,

جهت آشنایی بیشتر با این شرکت با مسئول آن به گفت و گو نشسته ایم که در ادامه می خوانید.

,

 

,

, ,

 

,

سعید بیدوند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:  شرکت ساینا سپهر نسار در اوایل سال ۹۶ با هدف تولید فیلتر برای جلوگیری از ورود ریزگردهای خروجی کارخانه ها و فیلتر ماشین آلات فعالیت خود را به صورت رسمی با صدور مجوزهای قانونی شروع کرد.

, سعید بیدوند, شرکت ساینا سپهر نسار,

 

,

وی با بیان اینکه با راه اندازی این شرکت برای 6 نفر از جوانان تحصیلکرده بیجار اشتغال ایجاد شده است ، افزود: در این شرکت فیلترهای صنعتی و سنگین تولید می شود.

,

 

,

بیدوند گفت: تا کنون موفق به تولید فیلترهای سنگین (کامیون)و فیلتر های صنعتی که مخصوص کارخانجات هستند شده ایم و ماهانه 2 هزار عدد فیلتر تولید می شود.

,

 

,

این جوان کارآفرین در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: ایران امروز بیش از پیش به کارآفرین نیاز دارد تا در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد، اعلام کرد: توجه به کارآفرینان موجب ایجاد ثروت و بکارگیری گنجینه استعدادهای انسانی می شود.

,

 

,

وی در جواب سوال خبرنگار کردتودی که چطور شد به فکر تولید فیلترهای کارخانجات افتاده اید و نتیجه کارتان چه شد ؟ بیان داشت: این فیلتر برای کارخانجاتی که آلایندگی بالایی دارند و همواره به محیط زیست ضررهای جبران ناپذیری وارد کرده اند کاربرد فراوان دارد از جمله کارخانه سیمان و آهک و مشابه آن.

,

 

,

, ,

 

,

مخترع بیجاری ادامه داد: آلایندگی این کارخانه ها تا شعاع چند کیلومتری باعث از بین رفتن کامل محیط زیست و خالی از سکنه شدن روستاها شده است که نیازمند نصب فیلترهای مخصوص هستند.

,

 

,

وی در مورد خصوصیات فیلتر طراحی شده توسط جوانان شرکت ساینا سپهر بیجار گفت: راه اندازی ثابت این فیلتر ،نیاز به تعویض ندارد،جلوگیری از هزینه های متفرقه، مقرون به صرفه بودن آن است.

,

 

,

به گفته بیدوند: با نصب این فیلتر،آلایندگی سلامت افراد را تهدید نخواهد کرد و موجب بازگردانی آلاینده ها به چرخه تولید و کاهش هزینه ها از معدن تا مراحل تولید می شود.

,

 

,

این جوان کارآفرین بیجاری تصریح کرد:کوههای مجاور کارخانه های فعال بیجار در فصل تابستان کاملا سفید پوش میشود،روستاهایی که روزی منبع درآمد و اشتغال جوانان و مردم بود آرام آرام از بین رفت و خالی از سکنه شدند،پوشش گیاهی و خاک منطقه دچار آلودگی شدید شد،اعتراضات و شکایت از این وضع به بالاترین حد خود رسید و تا شعاع چند کیلومتری شاهد از بین رفتن زیست بوم جانوری و گیاهی هستیم.

,

 

,

, ,

 

,

مخترع بیجاری اضافه کرد: همه این عوامل باعث شد تا این شرکت به فکر طراحی و ساخت این نوع فیلتر شود که هیچ نمونه داخلی و خارجی مشابه ان وجود ندارد و کاملا با نوآوری و خلاقیت جوانان دیار گروس به مرحله نهایی رسیده است.

,

 

,

کارآفرین بیجاری اعلام کرد:به همین دلیل تصمیم بر این شد که به فرمایش رهبر کبیرانقلاب عزم را جزم کنیم و توانستیم چند نمونه فیلتر وارداتی که از کشورهای آمریکا ، ترکیه و آلمان که در صنایع کشاورزی و وزارت نفت کاربرد فراوانی دارد با طراحی متفاوت و با کیفیت بهتر از نمونه های خارجی تولید کنیم و با دیگر شرکت های داخلی قرارداد عقد نمایم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: این طرح توسط پارک علم و فناوری کردستان تایید شده است و خدا را شاکریم که توانستیم قدم به مرحله جدیدی از تولید خود برسیم و جز شرکتهای دانش بنیان قرار گیریم.

,

 

,

بیدوند در جواب سوال خبرنگار کردتودی در خصوص حمایت مسئولان از این طرح با بیان اینکه به دلیل هزینه های بالا قادر به ساخت نمونه فیلتر نیستیم، گفت: ولی نقشه 3بعدی طرح هست که با همین نقشه ها توانستیم طرح را ثبت کنیم و امید است با حمایت مسئولین و فراهم نمودن بستر مناسب برای تولید، بتوانیم تولیدات داخلی خود را به منصه ظهور برسانیم.

,

 

,

وی بیان داشت: از مسئولان تقاضا داریم دست به دست هم دهند و شرایط را برای اشتغال جوانان این دیار کهن فراهم کنند تا شاهد مهاجرت همشهریان به استانهای مجاور نباشیم.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه