اخبار داغ

بیگی در دانشگاه پیام‌ نور تبریز؛

FATF کاری با گروه تروریستی داعش و حامیان مالی آن ندارد/ جهانگیری گفت حاکمان کشور ماییم!

FATF کاری با گروه تروریستی داعش و حامیان مالی آن ندارد/ جهانگیری گفت حاکمان کشور ماییم!
نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو گفت: شروط ایران و تعریف ما از تروریسم برای کشورهای عضو FATF معنا ندارد و با الحاق به کنوانسیون شروط آنان را می‌پذیریم، کنوانسیونی که حتی داعش را گروه تروریستی نمی‌داند و درپی مجازات پشتیبانان مالی‌اش نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، احمدعلیرضا بیگی ظهر امروز در نشست بررسی FATF که در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار می‌شد، ابراز داشت: ایران بیشترین آسیب را در جلوگیری از قاچاق انسان، مواد مخدر، پولشویی و تروریسم متوجه شده است.

وی با بیان اینکه تعریف FATF از تروریسم با تعریف ایران تفاوت دارد، خاطرنشان ساخت: با پذیرش مفاد CFT سازمان مرکزی ما را ملزم می‌کند تا کسانی را که از نگاه‌شان متخلف مالی‌ و حامی تروریسم‌اند تحویلشان دهیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اعلام اینکه داعش جنایت‌های بسیاری را مرتکب شده و پشتیبانان تروریست‌ها شیوخ منطقه و آمریکا هستند، عنوان کرد: کلینتون در کتاب خود می‌نویسد که آمریکا با هدف حذف جمهوری اسلامی ایران درصدد تاسیس داعش برآمد اما کارگروه اقدام مالی مشترک می‌گوید تشخیص تروریسم با ماست و با این تعریف تاکنون داعش را به‌عنوان گروه تروریستی تعریف نکرده‌اند!

وی اذعان داشت: حق تفحص و شرط‌های ایران توسط کشورهای عضو FATF مورد قبول واقع نخواهد شد و از سویی دیگر برخلاف ادعاها تنها ۳۵ کشور عضو FATF شده‌اند و بندهای آن را تماماً پذیرفته‌اند.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه طیب‌نیا وزیر اسبق اقتصاد در واشنگتن FATF را با تمام الزامات پذیرفت، یادآور شد: در آن مقطع رهبر انقلاب به دولت اعلام کردند وزیر نمی‌توانسته آن را قبول کند و باید به تصویب مجلس می‌رسید.

وی افزود: بر اساس مستندات بانک مرکزی طی ابلاغیه‌هایی به شعب بانک‌ها خواسته است به‌هیچ عنوان با افرادی که تحت تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دارند مبادلات مالی نداشته باشند، خارجی‌ها می‌گویند موسسه رازی در وزارت جهاد کشاورزی اقدامات بیولوژیک انجام می‌دهد که می‌تواند ابزار کشتار جمعی باشد و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهند.

بیگی تصریح کرد: با پذیرش FATF بانک‌های داخلی را ملزم می‌کنند سپاه پاسداران را تحریم کنند و این اصل استقلال ما را مخدوش می‌نماید.

وی ادامه داد: پیش‌تر با وعده‌ی حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم برجام را تحمیل کردند و هیچ نشد و حالا همان ترفند را در مورد FATF به‌کار می‌گیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اینکه دولت بازار ارز و سکه را بر اساس FATF تنظیم می‌کند تا جامعه را تحریک و شورای نگهبان را ملزم به تایید CFT نماید، بیان داشت: وقتی به معاون اول رئیس‌جمهور راهکار می‌دادیم، جهانگیری صریحاً گفت مثل اینکه یادتان رفته است حاکمان کشور ما هستیم! شما چه می‌گویید؟

وی اضافه کرد: مش قربانعلی، خریدار کارخانه ماشین‌سازی تبریز سواد خواندن و نوشتنم نداشت و به‌جای امضاء عکس گربه می‌کشید! به او ۳۰۰ میلیون دلار از سرمایه ملت را دادند تا بالا بکشد.

بیگی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر نتیجه‌ی شکایت او از معاون سیاسی سابق استاندار آذربایجان‌شرقی، توضیح داد: در خصوص شکایتم از شبستری خیابانی، معاون سیاسی جبارزاده، مقامات قضایی گفتند اسمی از شما نبردند و خود شبستری هم گفت مخاطبم بیگی نبود و در نهایت رای به برائت او دادند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان درخصوص چرایی دوری از احمدی‌نژاد در سال 92 و بازگشت دوباره به سمت وی، خاطرنشان کرد: من و احمدی‌نژاد از ابتدا فاصله‌ای نداشتیم و در مراسم عزای مادرشان در تبریز به سبب حضور در ماموریت نتوانستم حاضر شوم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند تضمین دهد با عدم پذیرش FATF دلار گران نمی‌شود، گفت: من نماینده‌ام، نمی‌توانم تضمین دهم دلار گران نمی‌شود، رئیس‌جمهور در تلویزیون گفت قیمت دلار از ۵ هزار تومان بالا نمی‌رود و اکنون زیر آن مانده است!

وی در پایان افزود: در زمان احمدی‌نژاد با تحریم‌های سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا و... قیمت دلار بالا رفت، اکنون این تحریم‌ها نیست و قرار است از ۱۳ آبان اعمال شود اما در چند ماه اخیر قیمت دلار از ۴ هزار تومان تا ۱۹ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه