اخبار داغ

عضو شورای اسلامی اراک:

اجرای پروژه ۵۵ متری گرفتاری ۳۰ ساله برای مردم اراک ایجاد می‌کند

اجرای پروژه ۵۵ متری گرفتاری ۳۰ ساله برای مردم اراک ایجاد می‌کند
عضو شورای اسلامی اراک در خصوص اجرای پروژه ۵۵ متری اراک گفت: با شرایطی هم که شهرداری دارد، این پروژه کامل اجرایی نخواهد شد و تنها مردم منطقه را برای ۳۰ سال گرفتار خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ طرح خیابان ۵۵ متری اراک در سال ۸۲ در قالب طرح جامع و تفصیلی اراک مصوب شد، این طرح از میدان حضرت ولیعصر(عج) شروع و تا خیابان میرزای شیرازی به طول هزار و ۸۰۰ متر امتداد دارد و ۲۱۸ پلاک اعم از مسکونی، تجاری؛ اداری و غیره با مساحتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد که از این تعداد ۴۹ پلاک ۲۰ درصد، ۶۰ پلاک از ۲۰ تا ۵۰ درصد و ۱۰۹ پلاک نیز بیش از ۵۰ درصد در اجرای طرح درگیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

این طرح که از ابتدا تا کنون چندین نام داشته است جدیدا به طرح امیرکبیر معرفی شده است ولی اکثرا این طرح را به عنوان طرح ۵۵ متری می شناسند.

,

طرح ۵۵ متری اراک که به‌عنوان مهمترین مسیر برای اتصال غرب و شرق شهر اراک محسوب می‌شود از آغاز اجرای طرح تاکنون مسئولین متعددی را در سطح استان و شهر اراک به خود دیده است و هر یک از این مسئولین قول های برای اجرایی شدن این طرح داده اند که تبدیل شدن این طرح به ۵۷ طرح کوچکتر، جذب سرمایه گذاری خارجی برای اجرای طرح و ... از موضوع مطروحه در این زمینه است.

,

با همه این مباحث علیرغم اینکه بیش از ۱۴ سال از اجرای این طرح می گذرد و عوامل مختلفی از جمله نبود اراده جدی در مدیران شهری، پیش‌بینی نکردن ساز و کارهای اجرایی درست برای اجرای این طرح، ناتوانی مالی شهرداری و... سبب اجرانشدن آن شده است.

,

بر اساس پیش بینی های که در سال ۹۳ توسط معاوت عمرانی استانداری مرکزی  صورت گرفته، اجرای این طرح به بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت.

,

طولانی شدن روند اجرای طرح ۵۵ متری اراک، ساکنین این منطقه را به ستوه آورده است به طوری که چندین بار شاهد تجمعات ساکنان این مناطق در مقابل شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک بوده ایم، البته روز گذشته هم تعدادی از خانواده های ساکن در این منطقه در مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

,

, ,

عضو شورای اسلامی اراک:

, عضو شورای اسلامی اراک:,

اجرای پروژه ۵۵ متری اراک گرفتاری ۳۰ ساله برای مردم ایجاد می‌کند

, اجرای پروژه ۵۵ متری اراک گرفتاری ۳۰ ساله برای مردم ایجاد می‌کند, اجرای پروژه ۵۵ متری اراک گرفتاری ۳۰ ساله برای مردم ایجاد می‌کند,

علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی اراک در خصوص اجرای پروژه ۵۵ متری اراک به خبرنگار دیار آفتاب؛ گفت: اجرای طرح ۵۵ متری اراک اعتباری بالغ‌بر سه هزار میلیارد تومان نیاز دارد. این پروژه شامل دو بخش معبر و حریم می‌شود که در بخش معابر این پروژه قریب به ۱۰۷ هزار مترمربع از اراضی داخل طرح باید آزاد شود، اگر از میزان ۳۰ هزار مترمربع شامل کوچه‌ها باشد، درمجموع باید ۸۰ هزار متر اراضی آزاد می‌شود.

, دیار آفتاب,

, ,

مرادی ادامه داد: این اراضی شامل زمین اماکن اداری، تجاری و مسکونی می‌شود و اگر به‌طور میانگین برای آزادسازی هر متر ۱۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، حدود  ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است درحالی‌که یک ریال برگشت ندارد، حال شهرداری با بدهی ۱۰ میلیارد تومانی بابت حقوق کارکنان شهرداری چگونه می‌توان اعتبار لازم برای اجرای این طرح را تأمین کند؟

,

وی بیان کرد: در ادامه اجرای این پروژه، طرح بلوک‌بندی پیشنهادشده است که این امر خود خلاف قانون بوده و نمی‌توان مالکان را مجبور کرد تا تجمیع کنند بلکه به‌عنوان مالک باید خود تصمیم بگیرند. با شرایطی هم که شهرداری دارد، این پروژه کامل اجرایی نخواهد شد و تنها مردم منطقه را برای ۳۰ سال گرفتار خواهد کرد.

,

این عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با اشاره به اینکه شهرداری اراک تجربه ناموفقی را در اجرای پروژه کوچک‌تر از طرح ۵۵ متری را در کارنامه خود دارد، اضافه کرد: برای اجرای پروژه فردین پور شهرداری ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرد و اکنون این پروژه پس از ۵ سال هنوز به شکل کامل اجرایی نشده ولی امروز شهرداری باید ۶۰ میلیارد پرداخت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه