اخبار داغ

مدیرکل استاندارد استان عنوان کرد؛

ممنوعیت استفاده از تجهیزات بازی دست دوم در بازیگاه‌ها/ تله سی یژ قزوین پروانه فعالیت ندارد

ممنوعیت استفاده از تجهیزات بازی دست دوم در بازیگاه‌ها/ تله سی یژ قزوین پروانه فعالیت ندارد
مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: تله سی یژ هنوز پروانه استاندارد نگرفته و مجاز به فعالیت نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیروس صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: طی۶ماهه ابتدای سال جاری۶۳۱ مورد بازرسی و درخواست آسانسورها را داشتیم که تاکنون ۳۱۵ مورد منجر به صدور گواهی استاندارد شده و مابقی در دست اقدام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی در سال جاری بحث استاندارد سازی و تایید صلاحیت است که به طور جدی دنبال می‌شود و تاکنون اداره استاندارد هر اقدامی را برای فرآیند شناسایی استاندارد داده است و درصدد گسترش این فرهنگ در جامعه هستیم.

,

مدیرکل استاندارد استان قزوین افزود: امروزه مردم با کلمه و مبحث استاندارد آشنایی لازم را دارند و از این رو باید بر اساس رویکرد استاندارد سازی از اداره استاندارد مطالبه‌گر باشند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس بند ۲۴ ابلاغیه رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بتوانیم پوشش استاندارد را در همه کالاها داشته باشیم و امروز برنامه‌های خود را برمبنای پوشش همه جانبه پایه‌ریزی کرده‌ایم.

,

صارمی تصریح کرد: در بحث آسانسورها با مشکلات متفاوتی روبرو هستیم و اطلاعات و مراحل لازم به همه بهره‌برداران و مالکان داده شده و در صورت بروز هرگونه حادثه مالکین باید جوابگو باشند.

,

مدیر کل استاندارد قزوین اذعان داشت: با توجه به ابلاغ قانون اجباری شدن استانداردها در آسانسورها، شرکت‌هایی که قبل از این تاریخ آسانسورها را طراحی کردند بازرسی و تایید شدند.

,

ایمنی آسانسورها زیر ذره‌بین استاندارد است

, ایمنی آسانسورها زیر ذره‌بین استاندارد است,

وی افزود: در خصوص آسانسورهایی که بعد از قانون اجباری شدن استاندارد طراحی شده‌اند موضوع متفاوت است به طوری که سازمان سامانه‌ای تحت عنوان سامانه جامع آسانسور طراحی کرده و شرکت‌های نصاب موظف به ثبت اطلاعات در این سامانه هستند.

,

این مسئول توضیح داد: سامانه به صورت خودکار شرکت استاندارد را معرفی می‌کند و بازرسی لازم انجام می‌شود و در صورت تطابق با استانداردها تایید و گواهی صادر خواهد شد.

,

صارمی ابراز کرد: اداره استاندارد آمادگی هر نوع همکاری با ناظرین شهرداری و ساختمان را دارد تا آسانسوری که قرار است راه‌اندازی شود بر اساس استانداردهای لازم باشد.

,

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: متاسفانه در زمینه رعایت استانداردها با چند مشکل از جمله عدم همکاری مالکین و مدیران ساختمان، فک پلمپ غیرقانونی که مالکین به علت عدم آگاهی انجام می‌دهند و عدم آگاهی شرکت‌های نصاب مواجه هستیم که اگر از عواقب کار خود آگاه باشند قطعا همکاری لازم را خواهند داشت.

,

وی بیان کرد: باتوجه به گواهی پرداخت بیمه استاندارد، یکی از شرایط قبول خسارت مجوز تایید استاندار است که در صورت نداشتن مجوز مالکین ساختمان مقصر هستند.

,

این مسئول بیان کرد: پروانه گواهی‌نامه آسانسور یک ساله است و هر سال باید تمدید شود اگر کسی بخواهد بر اساس استاندارد و در چارچوب عمل کند با مشکل مواجه نخواهد شد.

,

صارمی خاطرنشان کرد: در بحث آسانسورها این حساسیت ایجاد شده تا کار با جدیت انجام شود تا به حد مطلوبی از استانداردسازی‌ها برسیم.

,

شرکت‌های بازرسی آسانسور در استان تحت آموزش قرار می‌گیرند

, شرکت‌های بازرسی آسانسور در استان تحت آموزش قرار می‌گیرند,

وی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع استانداردسازی آسانسورها متاسفانه برخی از مسئولین فشارهایی را در جهت تایید آن وارد می‌کنند که ما با جدیت مقابله می‌کنیم.

,

این مسئول بیان کرد: اداره استاندارد این جازه را دارد که بر اساس درخواست دادستانی خیلی از آسانسورها مخصوصا در مراکز عمومی را در صورت عدم رعایت استاندارد سازی پلمپ کند.

,

صارمی با اشاره به اینکه ورود تجهیزات بازی و شهربازی‌ها به صورت دست دوم ممنوع است، تصریح کرد: در صورت تشخیص تجهیزات دست دوم اجازه ورود داده نخواهند داشت.

,

مدیرکل استاندارد استان قزوین تشریح کرد: باتوجه به اینکه تله سی یژ قزوین قبل از اجباری شدن بند ممنوعیت تجهیزات دست دوم طراحی شده است،  بازرسی‌هایی انجام شده و با تغییر رئیس هیئت مدیرعامل اقدامات خوبی صورت گرفته است.

,

وی با اشاره به اینکه ۱۰ شرکت بازرسی آسانسور داریم که تحت آموزش قرار می‌گیرند، افزود: تله سی یژ هنوز پروانه استاندارد نگرفته و مجاز به فعالیت نیست.

,

صارمی در پایان بیان کرد: یکی از واحد‌های تولیدی استان بخاری استاندارد طراحی کرده که از اکسیژن فضای داخل منزل استفاده نمی‌کند و آلودگی گازهای سمی را ندارد؛ این بخاری برای مصرف‌کننده استاندارد است و راندمان مطلوبی دارد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه