اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین:

سند «اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» ایران را جزو ۱۰ قدرت جهان قرار می‌دهد/ مسئولین شرایط تحقق سند را فراهم کنند

سند «اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» ایران را جزو ۱۰ قدرت جهان قرار می‌دهد/ مسئولین شرایط تحقق سند را فراهم کنند
عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: بر اساس سند اسلامی ـ ایرانی پیشرفت بایدیکی از 10 قدرت برتر دنیا در زمینه‌های علمی و عرصه‌های دیگر توسعه یافتگی تا 5دهه آینده باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خانلری در گفت‌وگوی اختصاصی با  شاخص، درباره فراخوان رهبر انقلاب از صاحب‌نظران برای بررسی و اصلاح سند اولیه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت اظهار کرد: هدف از قیام امام راحل و انقلاب اسلامی تشکیل دولت و تمدن نوین اسلامی برای فراهم کردن زمینه ظهور بود تا جهان را پیشرفت و عدل و توسعه فرا گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: در دهه ۵۷ با آغاز انقلاب اسلامی و براندازی نظام ستم شاهی، زمینه برای ایجاد نظام اسلامی و بستر سازی ظهور حضرت حجت(عج) کلید خورد و بستری برای این حرکت رو به جلو فراهم شد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در ادامه گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی با تلاطم‌هایی از قبیل جنگ تحمیلی هشت ساله مواجه بودیم و دشمن برای زدودن نهضت امام خمینی(ره) از صحنه اجتماعی جهان به هر ابزاری دست می‌زد.

,

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بعد از اینکه بسیاری از موانع را پشت سر گذاشتیم مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۴ تاکید کردند که باید یک سند پیشرفت ۲۰ ساله تا ۱۴۰۴ داشته باشیم؛ درواقع دورنمایی از آینده نظام را در ۲۰ سال آینده و آنچه که باید برای تحقق آن انجام دهیم در نظر گرفتند.

,

وی اضافه کرد: توفیقاتی این سند به دنبال داشته و در همین راستا مسئولین حرکت‌هایی را داشتند اما ممکن است آن گونه که منظور رهبر انقلاب اسلامی بوده به صورت کامل و ایده آل تحقق نیافته باشد.

,

بدون شک سند اسلامی ـ ایرانی یک الگوی تحقق یافتنی است

, بدون شک سند اسلامی ـ ایرانی یک الگوی تحقق یافتنی است,

خانلری بیان کرد: در سال ۱۳۹۴ مقام معظم رهبری یک افق طولانی‌تر یعنی ۵۰ ساله را مدنظر قرار دادند و خواستند که روشنفکران، متدینین و دلسوزان به آن بیندیشند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ادامه داد: طبق این سند باید برای رسیدن به تمدن اسلامی و تمدن نوین اسلامی تمامی مسائل و مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد را تحلیل و بررسی کرده و مسیر را برای تحقق این هدف هموار کنیم.

,

وی یاداور شد: بر اساس سند اسلامی ـ ایرانی پیشرفت که از سال ۱۳۹۴ رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند؛ بایدیکی از ۱۰ قدرت برتر دنیا در زمینه‌های علمی و عرصه‌های دیگر توسعه یافتگی تا ۵دهه آینده باشیم و به نظر من این خواسته یک هدف مطلوب، شایسته و تحقق‎پذیر است.

,

این استاد دانشگاه بیان کرد: با مقاومت ۴۰ ساله ملت ایران و رشدی که امروز پیدا کردیم بدون شک سند اسلامی ـ ایرانی یک الگوی تحقق یافتنی است که کشور را در اوج قدرت و پیشرفت قرار خواهد داد.

,

خانلری تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق سند اسلامی ـ ایرانی پیشرفت ابزاری را لازم داریم که باید دست‌اندرکاران، مسئولین و همه قوا از جمله دولت، مجلس و قوه قضاییه امکانات و فضای لازم را آماده کنند و با رفع موانع بتوانیم به اهداف برسیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه