اخبار داغ

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس:

روستاها باید از موهبت معادن برخوردار شوند/ ۷۵ درصد معادن کشور در نقاط روستایی قرار دارند

روستاها باید از موهبت معادن برخوردار شوند/ ۷۵ درصد معادن کشور در نقاط روستایی قرار دارند
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس با تاکید بر ارائه سمهیه معادن در مناطق روستایی گفت: باید از سمهیه معادن به مناطقی که در آن فعالیت دارد اختصاص یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سید مرتضی خاتمی امروز در جلسه شورای معادن با اشاره به اینکه استان زنجان براساس برنامه ششم توسعه یکی از قطب‌های درآمدی معادن در کشور شمرده می‌شود اظهار کرد: در زمینه استخراج و اکتشاف در 5 سال آتی اهتمام ویژه‌ای باید داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: برابر بررسی‌ها و پژوهشی که در کشور انجام شده 75 درصد معادن در نقاط روستایی قرار دارند و به گفته همین پژوهشگران که بررسی کردند  کمترین سهمیه شامل روستاییان می‌شود.

,

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار داریم ضمن اینکه برای ثروت افزایی و درآمد کشور در این زمینه اهتمام ویژه‌ای اتفاق بیفتد و جزء ناچیزی از این درآمد‌ها صرف زیر ساخت‌های منطقه و خسارت‌هایی که ناشی از فعالیت معادن در منطقه ایجاد شده صرف شود.

,

وی با اشاره به اینکه در این موارد برخی از سیاست‌گذاریها بر عهده شورای معادن است افزود: باید این شورا کار را به سمتی ببرد که در استان بهره‌ وری اتفاق بیفتد و هم بخش اشتغال نیز تاثیر داشته و هم برای استان ثروت افزایی شود.

,

خاتمی عنوان کرد: تکالیف اجتماعی این معادن نیز بسیار مهم است گفت: راه ارتباطی که معادن از آنها استفاده می‌کنند و محموله‌هایی که جابه‌جا می‌کنند گاها بالغ براستاندارد تعیین شده است.

,

وی بیان کرد: انتظار می‌رود در مسیر گذر ماشین‌های معادن نیز باسکول‌هایی باشد تا استاندارد لازم رعایت شود.

,

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس با بیان اینکه تردد ماشین‌های سنگین معادن در از بین بردن جاده‌ها موثر هستند بیان کرد: خیلی از راه‌های آسفالت در زنجان وجود دارد که در اثر تردد ماشین‌های معادن آسیب دیدند و مردم منطقه خواهان آسفالت‌ریزی دوباره هستند.

,

وی با اشاره به اینکه باید معدنکاران خسارت‌های ایجاد کرده را جبران کنند گفت: اگر خسارتی از جمله زیر ساختی در منطقه در اثر فعالیت معادن ایجاد باید جبران شود.

,

خاتمی در خصوص توزیع سهمیه معادن به صورت متوازن نسبت به منطقه مورد نظر خاطر نشان کرد: این سهمیه را باید به صورت متوازن ببینیم و بیشترین سهم با توازن به جاهایی داده شود که معدنکاران در آن منطقه فعال هستند.

,

وی بیان کرد: همه ما بر دوام کار تولیدکنندگان و معدنکاران تاکید داریم ولی این موارد هم باید مد نظر قرار گیرد که متاسفانه تا به امروز مفغول مانده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه