اخبار داغ

دارنده مدال طلا سومین دوره مسابقات پاراآسیایی جاکارتا:

حجابم به من انگیزه داد که برای تبلیغ دین روی سکو بروم/برای قهرمانی مجبور شدم تجربه ده ساله ورزشکاران را یک ساله جبران کنم

حجابم به من انگیزه داد که برای تبلیغ دین روی سکو بروم/برای قهرمانی مجبور شدم تجربه ده ساله ورزشکاران را یک ساله جبران کنم
کردستانی گفت:بسیاری از اوقات از فرط فشار و تمرین اشکم در می آمد؛ اما یک لحظه به یاد می آوردم که من هدفم دارم و باید در رشته دو و میدانی مدال بگیرم تا کرمان قطب و پایگاه دو و میدانی برای سایر معلولین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عشرت کردستانی بانوی جانباز ۵۰ درصد که در ماده پرتاب وزنه بانوان کلاس F56/57 موفق به کسب مدال طلا سومین دوره مسابقات پاراآسیایی در جاکارتا شده است در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه مسابقات دو و میدانی جانبازان و معلولین رشته پر طرفداری است، گفت: به دلیل قطع عضوی که دارم در کلاس ۵۷ دو و میدانی برای مسابقات حضور پیدا کردم که این کلاس آخرین درجه کلاس بندی این رشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر افراد شرکت کننده قطع عضو، مبتلا به فلج اطفال و موارد دیگر هستند و تمامی این موارد در کلاسی که من شرکت داشتم، بودند.

,

این بانوی جانباز با اشاره به اینکه بیشتر حریفان من جهانی و مربوط به دو کشور چین و تایوان بودند، عنوان کرد: تنها مشکل من این بود که من فقط یک سال برای تمرین فرصت داشتم و در واقع جنگ من، جنگ لحظه ها و زمان بود.

,

کردستانی ابراز کرد: به دلیل اینکه کلاس من با کلاس ۵۶ ادغام بود بنابراین تعداد افراد شرکت کننده زیاد بود  و زمانی که در این سطح با معلولین کلاس ادغام می شود هزار بندی و امیتاز بندی لحاظ می گردد و هر مقداری که در مسابقات بزنیم دو متر به کلاس پائین تر اضافه می شود.

,

دارنده مدال طلا سومین دوره مسابقات پاراآسیایی جاکارتا گفت: در این مسابقات نائب قهرمان خانمی از تایوان در کلاس ۵۶ بود و او با پرتاب ۷ متر و اندی با توجه به هزار بندی توانست نائب قهرمان شود؛ لذا از این بابت خیلی سخت بود.

,

این بانوی جانباز با بیان اینکه بیشترین طیف معلولیت در دو و میدانی در کلاس من بود، تصریح کرد: در این کلاس با توجه به ادغام صورت گرفته ورزشکاران چینی حضور داشتند و این درحالی بود که چینی ها در ورزششان بسیار قوی هستند و در مسابقات پارا آسیایی همیشه حرف اول را می زنند.

,

کردستانی ادامه داد: در مدت یک سالی که ورزش دو و میدانی را آغاز کرده ام برای لحظه لحظه اش برنامه ریزی و تمرین داشته ام و فشار خیلی زیادی را تحمل کرده ام که شاید هیچ ورزشکاری نتواند  آن را تحمل کند.

,

وی اظهار کرد: من با توجه به اعتقادات و باورهایی که دارم همیشه توکلم به خدا و اهل بیت علیه السلام است و می دانستم که لطف خدا و اهل بیت علیه السلام شامل حال من می شود.

,

دارنده مدال طلا سومین دوره مسابقات پاراآسیایی جاکارتا با اشاره به مطلب فوق افزود: توکل به خدا و اهل بیت علیه السلام برای من تمام انگیزه و روحیه بود؛ چرا که بسیاری از اوقات از فرط فشار و تمرین اشکم در می آمد؛ اما یک لحظه به یاد می آوردم که من هدفم دارم و باید در رشته دو و میدانی مدال بگیرم تا کرمان قطب و پایگاه دو و میدانی برای سایر معلولین شود.

,

کردستانی تأکید کرد: هدف من رضای خدا است و یقین دارم که خدا کمکم  می کند و  همین پوشش و حجابی را که دارم همیشه به من انگیزه می دهد که من برای تبلیغ دین و عقاید و ارزش هایم باید به روی سکو بروم.

,

وی با اشاره به مطلب فوق گفت: همین انگیزه و هدفم موجب شد که من به اینجا برسم و فشار و تمرین را تحمل کنم؛ معتقدم که همیشه یک انگیزه ماورایی و امداد غیبی نصیب من شده است و همیشه مورد لطف خدا بوده ام.

,

این بانوی جانباز با بیان اینکه وقتی نیتمان خیر باشد خدا وسیله اش را چاره سازی می کند، عنوان کرد: برای تمرین به دنبال مربی خوبی بودم که بتوانم به او اعتماد داشته باشم تا من را به مسابقات برساند؛ خدا رو شکر استاد محسن شاهرخی سرمربی تیم ملی فدارسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران خیلی ناباورانه من را به شاگردی قبول کردند.

,

وی ادامه داد: مربی ام به مدت یک سال همراه خانواده خود به کرمان آمدند و شبانه روز از ساعت هشت صبح تا دوازده شب با من تمرین می کردند و مجبور بودیم تجربه ده ساله سایر ورزشکاران را یک ساله جبران کنیم.

,

کردستانی افزود: مضاف بر این در زمینه روحی و روانی نیز کار کردم به این صورت که اگر تکنیکی را در باشگاه یاد می گرفتم؛ در وقت استراحتم در منزل و در حین انجام کارهایم آنها را هزار بار تکرار می کردم و این تکنیک های روحی و روانی خیلی به من کمک کردند.

,

دارنده مدال طلا سومین دوره مسابقات پاراآسیایی جاکارتا با بیان اینکه نیتم این بود که دو و میدانی را در دل مناطق محروم استان همگانی کنیم، ابراز کرد: چرا که در استان رشته های زیادی برای معلولین داریم که همه هزینه بر هستند و نیاز به سایت دارند.

,

وی ادامه داد: اما در رشته دو و میدانی تعداد مدال آوری و کلاس بندی های آن زیاد است و اگر ورزشکار آموزش ببیند می تواند تمرین ها را در حیاط خانه اش با یک دیسک،وزنه و نیزه انجام دهد.

,

کردستانی افزود:خدا رو شکر استارت این کار زده شد و هم اکنون پیست دو ومیدانی ویژه معلولین در کرمان داریم و با وجود اینکه این پیست خاکی است و حصار ندارد؛ اما خیلی از استان ها همین پیست را هم ندارند.

,

این بانوی جانباز با تأکید بر اینکه تجهیزاتمان در رشته دو و میدانی عالی است، گفت: اما به یک باشگاه بدنسازی در کنار پیست نیاز داریم و امیدواریم که مسئولین در این زمینه اقدام کنند.

,

وی با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ جغرافیا و لطف خدادادی استعدادهای بسیار در این رشته دارند اما حمایت کم است، عنوان کرد:مناطق گرمسیر استان کرمان بر خلاف مناطق سردسیر به دلیل تیپ بدنی لَخت و رهایی که دارند در گرما همه لَخت و سرعتی هستند.

,

دارنده مدال طلا سومین دوره مسابقات پاراآسیایی جاکارتا با اشاره به وجود شرکت های خدماتی، بیمه ای و صنعتی در سطح استان کرمان تصریح کرد: برخی از این شرکت ها با وجود تیم های مختلف در استان اسپانسر استان دیگر می شوند و این مسئله موجب  تأسف است.

,

کردستانی ادامه داد: اگر فقط یک درصد از هزینه فوتبال را برای رشته های دیگر مورد استفاده قرار گیرد؛ ما می توانیم از این وضعیت در بیاییم؛ چرا که اگر امسال را از دست بدهیم دیگر برای پارالمپیک لندن حرفی برای گفتن نخواهیم داشت؛ چون سال دیگر سال انتخابی است.

,

وی گفت: از قول دو و میدانی جانبازان و معلولین می گویم که اگر ما حمایت شویم و بتوانیم استاد شاهرخی را حفظ کنیم؛ همچنین بتوانیم حداقل ضروریات ورزشکاران خود را تأمین کنیم می توانیم پنج خروجی و حداقل سه مدال را کسب نمائیم.

,

این بانوی جانباز در پایان خاطر نشان کرد: جا دارد از حمایت های مهندس رحمتی مسئول دو و میدانی جانبازان ومعلولین ، مهندس نخعی معاون پشتیبانی اداره بهزیستی استان و آقای صادق زاده ریاست سازمان بهزیستی استان که همیشه حامی ورزشکاران جانباز و معلول بوده اند و همچنین سردار حسنی سعدی مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان  که همواره حمایت مادی و معنوی خودشان را دریغ نکرده اند کمال تشکر را داشته باشم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه