اخبار داغ

نماینده مردم همدان در مجلس:

تذکر مجلسی ها به دولت، در صورت عدم ارائه گزارشی روشن درباره بازداشت دیپلمات ایرانی/مردم درباره اسدی حساس شده اند

تذکر مجلسی ها به دولت، در صورت عدم ارائه گزارشی روشن درباره بازداشت دیپلمات ایرانی/مردم درباره اسدی حساس شده اند
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه درباره ماجرای بازداشت دیپلمات ایرانی در آلمان، دولت قول پیگیری داده، گفت: مردم حساس هستند، به طور قطع ما مجلسی ها از وزارت امور خارجه گزارش می خواهیم و در صورت عدم گزارش به آنان تذکر می دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع؛ سه ماهی می شود که  اسدالله اسدی عضو سفارت ایران در وین، در جریان حضور در آلمان به اتهام واهی با هماهنگی چند کشور اروپایی از جمله؛ آلمان، بلژیک، اتریش و فرانسه بازداشت شد.
حال این روزها با وجود این همه روز از بازداشت دیپلمات بی گناه ایرانی وزارت امور خارجه می گذرد، آنچنان که باید شاهد تحرک خاصی به ویژه از دولتی ها و یا لااقل موضعی قاطعانه در برابر کشورهای های خاطی نبودیم.
تنها و تنها تاکنون آنچه در رسانه ها مشاهده شده یک عکس العمل مختصر آن هم از سوی قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه بوده که به خبرگزاری دولتی ایسنا گفته که "اسدی چون در مسیر بازگشت بوده کاملا در مصونیت است."
رفتار و اعمال دولت به گفته برخی سیاسیون در این باره به شدت منفعانه است و برخی معتقد هستند که دولتی ها نه تنها اقدام مؤثری انجام نداده اند بلکه از موضع عقب نشینی وارد میدان شده اند تا به گمان خود مباحثی همچون برجام اروپایی، FATF و SPV (سازکار جدید مالی اروپا برای دور زدن سوئیفت) را در فضایی به ظاهر آرام از منظر خودشان پیش ببرند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع؛,
,
,
,


برخی دولتی ها هم می گویند که اقدامات به نوعی مخفیانه انجام می شود، یکی هم این وسط پیدا نمی شود و بگوید آیا نباید دولت پاسخگوی افکار عمومی باشد که چرا یک دیپلماتش با وجود برخورداری از مصونیت، در عمل از هیچ مصونیتی نداشته و این گونه مورد هجمه دولت های به ظاهر حامی حقوق بشر قرار گرفته است.

,
,


در این میان «امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار نافع، گفت: آنچه که شنیدم به نظر دولت وظایف خود را انجام می دهد و ما هم در مجلس به جد پیگیر هستیم و از آنان می خواهیم در این باره برنامه های خود را تسریع دهند.
وی اظهار کرد: مجلس از مسئولان و وزارت امور خارجه خواسته به جد پیگیری کند و پس از آن گزارش دهد و احتمالاً سه شنبه هفته جاری چند مطلب قرار است دولتی ها گزارش بدهند و شاید مسئله بازداشت دیپلمات ایرانی هم جزء همین گزارش ها باشد.
نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مسئله بازداشت دیپلمات ایرانی مجددانه از سوی دولتی ها در مجامع بین المللی برای احقاق حق مطرح نمی شود؟، عنوان کرد: تذکر داده و استشهاد آورده شده است، ولی در سطح سازمان های بین المللی چه سازمانی هست که جواب بدهد؟، همه این سازمان ها وحشی تر و جنایتکارتر از یکدیگر هستند.
خجسته تصریح کرد: سازمان ملل که مزدور امریکا است، حال معلوم نیست در مواردی این چنین باید به چه سازمانی می خواهند مراجعه کنند، در سطح بین المللی قوانین توسط امریکا شکسته و زیرپا گذاشته شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: دولت قول پیگیری داده و وزارت امور خارجه گفته که پیگیری می کند، مردم حساس هستند و ما هم در مجلس از دولت خواستیم، دولت می گوید که کار دارد انجام می دهد و به طور قطع ما مجلسی ها از وزارت امور خارجه گزارش می خواهیم و در صورت عدم گزارشی روشن به آنان تذکر می دهیم.
زنگنه
انتهای پیام/

,
, در این میان «امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار نافع، گفت: آنچه که شنیدم به نظر دولت وظایف خود را انجام می دهد و ما هم در مجلس به جد پیگیر هستیم و از آنان می خواهیم در این باره برنامه های خود را تسریع دهند., نافع،,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه