اخبار داغ

برگزاری نمایشگاه پیشکسوت خوشنویسی کشوردر همدان:

"از الفبا تا هنر"

"از الفبا تا هنر"
غلامرضا راهپیما پیشکسوت خوشنویسی کشور از اساتید هنر خوشنویسی است که تا کنون در 30 استان کشور و 40 کشورمختلف جهان آثار هنری خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، غلامرضا راهپیما در سال 1339 در شهر گنبدهای نیلگون( اصفهان) متولد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

پیشکسوت خوشنویسی کشور علاوه بر حضور در عرصه های مختلف اجتماعی در حوزه هنرخوشنویسی موفق به کسب عنوان دکتری(درجه یک هنری) گردید.

,

 

,

وی در حال حاضر؛ عضو کمیته ملی موزه های ایران، عضو پیوسته موزه هنری های اسلامی مالزی ،عضو انجمن دولتی ایران صربستان و استاد دانشگاه هنر تهران می باشد.

,

, ,

برگزاری نمایشگاه هنری" از الفبا تا هنر" در همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، ضمن ارائه آثار هنری این استاد گرانقدر، فرصتی فراهم آورد تا خبرنگار پایگاه خبری نافع دقایقی  رابا این هنرمند فرهیخته به گفتگو بنشیند که در ادامه به آن پرداخته شده است.

,

 

,

, ,

خط، بزرگترین میراث هنری بشر

, خط، بزرگترین میراث هنری بشر, خط، بزرگترین میراث هنری بشر,

غلامرضا راهپیما در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه خط الفبا بزرگترین رویداد مهم  و میراث معنوی بشر است، گفت: در دوران معاصر و قرن بیست و یکم که اتفاقات روز افزونی را در حوزه های مختلف ابداعات بشر شاهد هستیم، بازهم خط خط به عنوان پلان اول زندگی بشر همواره مورد نظر بوده به طوری که ادوار مختلف تاریخ بشر را با خط گمانه زنی می کنند.

,

, ,

وی ادامه داد: می توان ؛ ازخط و الفبا به عنوان بزرگترین میراث هنری بشری به منظور انتقال اندیشه ها استفاده نمود.

,

 

,

هنر زیور زندگی بشری

, هنر زیور زندگی بشری, هنر زیور زندگی بشری,

وی با بیان اینکه  امروزه در دنیای پزشکی موضوعی با عنوان هنر درمنی مطرح است، یادآور شد:  در حقیقت هنر راه گریزی برای عبور از زندگی روزمره بشر است.

,

, ,

غلامرضا راهپیما این گونه توضیح داد: اگر باور کنیم که انسان زیور زندگی کیهانی است، قطعا هنر زیورزندگی بشر است و هنر است که پیش زمینه های فرهنگی ایده آلی را برای جوانان دوره معاصر ما رقم خواهد زد.

,

 

,

قلم ، پاسدار  فرهنگ و تمدن بشری

, قلم ، پاسدار  فرهنگ و تمدن بشری, قلم ، پاسدار  فرهنگ و تمدن بشری,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دوقشر ازانسانها پاسدار جغرافیا و فرهنگ و تمدن بشر،عنوان کرد: چنانچه باور داشته باشیم که سربازان، در حوزه جغرافیا با سلاح خود به حراست از مرزها می پردازند، بر این باوریم که هنرمندان با اسلحه قلم از فرهنگ و تمدن یک سرزمین حفاظت و نگهبانی می کنند.

,

 

,

هنرمندان بزرگترین شاخص های فرهنگی و هنری

, هنرمندان بزرگترین شاخص های فرهنگی و هنری, هنرمندان بزرگترین شاخص های فرهنگی و هنری,

این هنرمند خوشنویش این گونه ادامه داد: هنرمندان بزرگترین شاخص های فرهنگی و هنری یک جامعه هستند که می توانند نسل معاصر را به سوی تمدن کهن سوق دهند.

,

 

,

از الفبا تا هنر

, از الفبا تا هنر, از الفبا تا هنر,

پیشکسوت خوشنویسی کشور در بخش دیگری از این گفتگو ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه " از الفبا تا هنر" و با اذعان به اینکه بر این باور هستم که تمدن بزرگ  تاریخ ایران، همدان را به عنوان قطب بزرگ  تاریخ  علم و تمدن میشناسد  گفت:اگرچه این شهر معرف حضور همه جهانیان است اما هگمتانه میتواند به عنوان برترین قطب گردشگری ایران نیز مورد توجه قرار گیرد.

,

وی در ادامه در خصوص محتوای آثار هنری عرضه شده در این نمایشگاه گفت: نقش کاتب به عنوان فردی که فرهنگ یک کشور را کتابت می نماید مبتنی برانتخاب زیباترین  و ارزشمند ترین کلمات است و بر همین اساس در نمایشگاه مذکور بخشی از آثار را اسماء الحسنی و بخش دیگر  راحوزه ادب فارسی و از جمله ابیات اشعار حافظ شیراز، سعدی و فردوسی تشکیل می دهد.

,

 

,

وی عنوان کرد: تابلوها در اندازه های 100 در 70 سانتی متر و35 در 45 سانتی متر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته اند.

,

 

,

غلامرضا راهپیما با اشاره به اینکه در این  نمایشگاه ضمن عرضه آثار هنری، دو جلد کتاب نیز معرفی خواهد شد؛ اظهار کرد: کتب مذکور با عناوین "از الفبا تا هنر" و "خوشنویسی و کتاب آرایی در ایران" به علاقه مندان معرفی می گردد.

,

, ,

عرضه 37 اثر خوشنوسی در نمایشگاه  از الفبا تا هنر

, عرضه 37 اثر خوشنوسی در نمایشگاه  از الفبا تا هنر, عرضه 37 اثر خوشنوسی در نمایشگاه  از الفبا تا هنر,

استاد راهپیما،با بیان اینکه در نمایشگاه"از الفبا تا هنر" 37 اثر هنری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است، عنوان کرد: این آثار در سبک های خطوط ثلث، نسخ، نستعلیق و هنرهای ایرانی اسلامی ارائه شده اند.

,

 

,

 وی همچنین اظهار کرد: نمایشگاه "از الفبا تا هنر" به طور رسمی از سی ام مهر ماه گشایش خواهد یافت،گفت: این نمایشگاه با حضور اندیشمندان، نخبگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و جمعی از اساتید هنر خوشنویسی آغاز به کار می کند.

,

 

,

راهپیما افزود: نمایشگاه مذکور تا دهم آبان ماه، بعدازظهرها از ساعت 4 تا 7 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

,

, ,

پیشکسوت خوشنویسی کشور در بخش پایانی سخنان خود بااشاره به اینکه این نمایشگاه در محل "موسسه هنری آرمان و هنرهگمتان" دایر گردیده است، خاطرنشان کرد: موسساتی مشابه موسسه هنری مذکور می توانند نقش مهمی در انتقال  فرهنگ و تمدن ملی ما ایفا نمایند.

,

 

,

وی ادامه داد: این موسسه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت خود را آغاز نموده و روز به روز می تواند تاریخ تمدن بشر را که در حوزه هگمتانه است به جهانیان معرفی نماید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه