اخبار داغ

خام فروشی مصنوعات سنگی به بیگانگان / آفت های مصنوعات سنگ سریش آباد قابل شمارش نیست

خام فروشی مصنوعات سنگی به بیگانگان / آفت های مصنوعات سنگ سریش آباد قابل شمارش نیست
حال نزار کارگاه های مصنوعات سنگ سریش آباد بهبود نمی یابد مگر با اقدام و عملی انقلابی که مسئولین عزم خود را برای مقابله با مشکلات پیش روی کارگاه ها جزم کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، امروز جهت تهیه گزارشی از وضعیت کارگاه های مصنوعات سنگ سریش آباد به این شهر سفر داشتیم تا بیشتر با جزییات این کارگاه ها و میزان کارکرد انها آشنا شویم اما متاسفانه نه تنها شاهد رضایت صاحبان صنعت کارگاه ها نبودیم بلکه دغدغه هایی را شنیدیم که نیازمند پیگیری جدی مسئولین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

محمد حاجیان یکی از افرادی است که کارگاه مصنوعات سنگ خود را ایجاد نموده است.

,

 

,

وی دارای کارت بازرگانی در زمینه خرید و فروش سنگ و مواد معدنی  می باشد و در این خصوص می گوید: طبق گفته وزیر صنعت معدن و تجارت در 2 ماه گذشته و در مراسم کلنگ زنی پروژه فولاد قروه، معادن اطراف سریش آباد اول باید سنگ های مورد نیاز کارگاه های مصنوعات سنگی بخش خود را تامین کنند و پس از آن اقدام به خام فروشی داشته باشند هر چند که خام فروشی باید کمتر شود.

,

 

,

وی ادامه داد: هم اکنون اما همه چیز برعکس شده است و شرکت کوثر با وجودی که مجوز 5 هزار تن برداشت را دریافت کرده است که باید هزار و 500 تن ان را در اختیار کارگاه های منطقه سریش آباد قرار دهد ، تاکنون یک گرم نیز به این کارگاه ها اختصاص نداده است.

,

 

,

, ,

 

,

حاجیان ادامه داد: انها به دنبال آن هستند که سال به پایان برسد و بتوانند این سنگ را به آقایان چینی بفروشد.

,

 

,

وی در ادامه به دیگر مشکلات کارگاه ها پرداخت و گفت: مسئله دیگر این است که در حال حاضر 30 کارگاه در منطقه فعال است و اگر هر کارگاه 3 نفر نیرو داشته باشد حدود 100 نفر شاغل هستند و از این طریق درآمد دارند اما مسئولین شهرستانی نیز تاکنون پیگیری خوبی برای رفع این مشکلات نداشته اند.

,

 

,

وی بیان داشت: در حال حاضر جلساتی با فرماندار برگزار شده که جلسات خوبی بوده و قرار بر این شده که مواد اولیه کارگاه های قروه تامین شود.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

حاجیان گفت: سریش آباد 7 معدن دارد که ما با لاشه های یکی از این معادن نیز مشکلاتمان برطرف می شود و حاضریم آن را به قیمت روز خریداری کنیم .

,

 

,

وی با بیان اینکه در ابتدا کارگاه آنها دارای 4 نیروی فعال بود گفت : هم اکنون و از انجایی که نمی توانیم تولید و فروش مناسبی داشته باشیم تنها با 2 نفر نیرو فعالیت می کنیم.

,

 

,

 

,

در ادامه راه خود به یکی دیگر از کارگاه های سطح شهر سریش آباد رفتیم کارگاهی که تنها فرد صاحبکار انجا بود.

,

 

,

 

,

علی ملاولی در خصوص کارگاه خود اظهار داشت: متاسفانه هزینه های پیش آمده برای کارگاه های مصنوعات سنگ بسیار بالا رفته است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: ما دیگر نمی توانیم شبیه به سابق مواد مورد نیاز خود را خریداری کنیم و هزینه سنگ ها بسیار بالا رفته است.

,

 

,

این جوان کارآفرین بیان داشت: تا پیش از این ما با 7 نفر نیرو در این کارگاه فعالیت داشتیم اما حالا فقط 3 نفر هستیم و وضعیت تولید مناسبی نداریم.

,

 

,

ملاولی ادامه داد: متاسفانه حمایتی از کارگاه های مصنوعات سنگی صورت نمی گیرد و تسهیلات مناسبی در اختیار ما قرار نگرفته است تا بتوانیم از طریق آن تولید خود را افزایش دهیم.

,

 

,

وی ادامه داد: ما نیازمند حمایت و توجه مسئولین هستیم و باید به وضعیت کارگاه ها توجه ویژه ای شود.

,

 

,

, ,

 

,

یکی دیگر از صاحبان صنایع مصنوعات سنگی سریش آباد نیز در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح مشکلات خود پرداخت.

,

 

,

محسن قنبری با بیان اینکه بحث گرانی اجناس کشور بر روی قیمت سنگ تاثیر گذاشته است گفت: قیمت سنگ و مواد اولیه ما به همراه وسایلی که باید استفاده شود خیلی بالا رفته است.

,

 

,

وی ادامه داد: مدتی بود که به دنبال دریافت وام بودم که طرح توجیهی خود را در زمانی کهع نرخ دلار 3 هزار و 500 تومان بود ارائه دادم اما تا حالا وام به من تعلق نگرفته است و اگر هم تعلق بگیرد نمی توانم دیگر دستگاه های دلار 3 هزار و 500 تومانی را خریداری کنم.

,

 

,

, ,

 

,

قنبری افزود: سریش آباد دارای معادن مرمر است و از این لحاظ دارای معادن غنی می باشد اما تا قبل از این ما سنگ را هر تن 250 هزار تومان می خریدیم که از خاک و لاشه های سال های پیش معدن به ما سنگ می دادند.

,

 

,

وی ادامه داد: قیمت سنگ بالا رفت و این قیمت به 600 هزار تومان افزایش یافت اما هم اکنون بنیاد کوثر کارگروه تشکیل داده است و می گویند ما 10 تن سنگ به شما می فروشیم که نرخ هر تن 900 هزار تومان است و با ارزش افزوده یک میلیون تومان خواهد شد.

,

 

,

, ,

 

,

قنبری گفت: این در حالی است که این میزان سنگ به صورت خام به دست ما نمی رسد و به صورت سنگ برش خورده می باشد.

,

 

,

سخن پایانی:

,

بدون شک تا زمانی که برنامه منسجمی برای مقابله با خام فروشی وجود نداشته باشد و مسئولین با اقدام و عمل انقلابی وارد نشوند نمی توان انتظار داشت تا وضعیت مصنوعات سنگ سریش آباد بهبود یابد و بنابراین انتظار می رود شاهد اقدام مسئولین در این خصوص باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه