اخبار داغ

بایدها و نبایدهای پیاده روی اربعین

بایدها و نبایدهای پیاده روی اربعین
چند سالی هست که نوعی پیاده روی مذهبی متفاوت شاهد هستیم و دشمنان اسلام علی الخصوص در سال های نخست ازاین پیاده روی اربعین حیرت زده بودند که چطور با خطرات امنیتی داخل عراق، سیل عظیمی از زائران از کشورهای مختلف به کربلا می آیند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، چند سالی  هست که نوعی پیاده روی مذهبی متفاوت شاهد هستیم و دشمنان اسلام علی الخصوص در سال های نخست ازاین پیاده روی اربعین حیرت زده بودند که چطور با خطرات امنیتی داخل عراق، سیل عظیمی از زائران از کشورهای مختلف به کربلا می آیند!داعش و حامیان آن تلاش داشتند که در این حضور حماسی ترس و رعب ایجاد نمایند اما غافل از اینکه زائر حسینی کشته شدن در راه زیارت مولای خود را بالاترین افتخار خود میداند و این همان عامل خنثی سازی تلاش آنها بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

امسال برای اخلال در اربعین نوعی دیگری از مقابله را دشمنان کلید زدند که با استفاده از عوامل داخلی خود درصدد بودند زائران عراقی را مورد تهمت قرار دهند و با اجیر کردن تعدادی حتی اقدام به ایجاد تنش های خیابانی با زائران عراقی نوعی تفرقه اندازی ایجاد نمایند که این فتنه هم راه به جایی نبرد. امسال همچنین دشمن با سوءاستفاده از شرایط سخت اقتصادی داخلی، اربعین را نوعی اجحاف به بیت المال شمردند و مدعی بودند هزینه های میلیاردی از بیت المال صرف می گردد در حالیکه در داخل ما فقرا را داریم.

,

 

,

جواب شبهات فوق کاملا شفاف است که به اختصارا به بعضی موارد اشاره می شود:

,

 

,

عموما اربعین با هزینه های مردمی اداره می شود و اتفاقا درآمد خوبی از طریق پاسپورت، ویزا، عوارض راه ها، خدمات ارتباطی و... برای دولت ایجاد می شود که فراتر از هزینه های دولت می باشد و جدا از این موضوع در موضوع پیاده روی اربعین، نوعی گردشگری مذهبی ایجاد می شود که برای استان های مرزی که همواره از خدمات دولت ها در طول انقلاب کم بهره بودند، توسعه راه ها وارتباطات و توسعه بازارآنان به همراه خواهد داشت که منجر به نوعی رفاه نسبی می گردد. اما هدف این تحلیل جواب به شبهات نیست بلکه هدف اینست که علت فشارهای تبلیغاتی دشمن برای  سنگ اندازی در راهپیمایی اربعین چیست؟

,

 

,

 

,

دشمن هیچگاه نمی تواند برای توسعه ایران دغدغه داشته باشد چرا که ذات دشمن مشخص است و زمانی که دشمن برای تخریب یک موضوعی فضاهای تبلیغاتی مخرب ایجاد می نماید همه باید آگاه باشند آن موضوع همان منافع ملی است که دشمن ناراحترا به میدان آورده است و حتما آثارکوبنده آن موضوع آنچنان بردشمن فرود آمده است که او را وادار به فعالیت های تخریبی پرهزینه نموده است.

,

 

,

 

,

چرا پیاده روی اربعین دشمن و امکانات او را به میدان آورده است؟ آیا دشمن فراتر از ما به تبعات منفی پیاده روی اربعین برای خود دست یافته است؟

,

 

,

 

,
  • ایجاد وفاق فراملی بین  ملت های عراق و ایران
,
  • ایجاد وفاق فراملی بین  ملت های عراق و ایران
  • ,

    همواره وفاق فراملی بین ملت ها به ندرت و به سختی ایجاد می گردد و اگر زمانی هم ایجاد گردد منشاء تحولات توسعه ای بی شماری خواهد شد. اربعین نوعی وفاق فراملی بین ملت های ایران و عراق ایجاد کرده است که همین وفاق فراملی است که داعش و حامیان آنها را با شکست مواجه ساخت و امروز هم در مقابل تحریم ها عراق به بستری مناسب برای صادرات ایران خارج از چارچوب استکبارتبدیل شده است . دشمن به خوبی می داند اگه در خاورمیانه بین ملت های مسلمان وفاق ایجاد گردد نوعی اتحاد بین دولت ها ایجاد خواهد شد و در این وفاق زنجیره ای، دولت ها و جبهه های مردمی در مقابل زیاده خواهی خود خواهد دید که با هیچ تهاجم نظامی نمی توان این فرایند را سرکوب کرد و منافع راهبردی آنها در منطقه با همین وفاق بین ملت ها و دولت های مسلمان متزلزل می گردد. بنابراین همواره با تفرقه افکنی سعی داشته است این وفاق فراملی در منطقه را مانع گردد، ولی به برکت اربعین ما می بینیم این وفاق درحال نهادینه شدن است.

    ,
    • کربلا و ایجاد بیداری اسلامی
    ,
  • کربلا و ایجاد بیداری اسلامی
  • ,

    قیام امام حسین(ع) همواره نهضت هایی در طول تاریخ ایجاد و به خیزش وادار کرده است که خط فکری آنها مبارزه با ظلم بوده است. لذا دشمن به خوبی می داند که  بیداری ملت ها با استعانت از قیام کربلا نوعی جبهه مقاومت در منطقه علیه منافع آنان تشکیل می دهد که غارتگری آنان را محدود می نماید.

    ,
    • ایجاد تحولات فکری افراد
    ,
  • ایجاد تحولات فکری افراد
  • ,

    تحول فکری در جریان پیاده روی اربعین برای خیلی از افراد ایجاد می گردد و حتی برای افرادی که به ظاهر هیچ اعتقادی ندارند و این تحول فکری که به برکت هدایت امام حسین(ع) در افراد رخ می دهد، تهاجمات فرهنگی دشمن را ناکارآمد و نوعی دشمن ستیزی در درون های بیدارشده ایجاد می نماید.

    ,
    • ایجاد گردشگری مذهبی ورفع محرومیت ها
    ,
  • ایجاد گردشگری مذهبی ورفع محرومیت ها
  • ,

    استان های مرزی همجوار با عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی خسارات بسیاری دیدند که به نوعی محرومیت سوق داده شده اند و سازوکارهای دوران بعد از جنگ نیز نتوانست این محرومیت ها را از بین ببرد. پیاده روی اربعین فرصتی مناسب است که وضعیت راه ها و ارتباطات و همچنین بازار داد و ستد آنان را بهبود سازد و این یعنی همان محرومیت زایی از استان های محروم مرزی کشور که به نوعی رفاه عمومی تبدیل می شود.

    ,

    ایجاد رفاه عمومی نوعی مکانیسم مقابله با هجمه های تفرقه انگیزدشمن است که ناکارایی توطئه های آنان را درپی خواهد داشت. امسال نیز با توجه به زلزله سرپلذهاب و شرایط سخت زندگی آنان در راهپیمایی اربعین نوعی همدلی و همیاری ایرانیان نوع دوست با زلزله زدگان اتفاق خواهد افتاد که گامی در جهت رفع محرومیت این شهرستان خواهد بود.

    ,
    • مشاهده آثارمخرب حضور استکبار و عبرت گیری
    ,
  • مشاهده آثارمخرب حضور استکبار و عبرت گیری
  • ,

    هرایرانی هنگام ورود به خاک عراق به این مفهوم دست خواهد یافت که دشمنان که با زیبا پنداری رسانه ای حضور خود را بعنوان منادی توسعه ترسیم می کردند در واقعیت چه بلایی برسرکشور عراق آورده اند. هرایرانی منصفی خواهد دید که اگر دشمن موفق به سلطه بخشی از کشورش شود نتایج آن چه خواهد شد. در حقیقت پیاده روی اربعین نوعی عبرت انگیزی و مشاهده واقعیت ها از حضور دشمن در سرزمین های همسایه است و بنابراین تطهیرسازی رسانه ای دشمن با مشاهده این واقعیت ها دیگر برای چشمان بیدار شده،کارایی نخواهد داشت.

    ,
    • ایجاد رویکردی متفاوت از تعریف امنیت و زیرساخت ها
    ,
  • ایجاد رویکردی متفاوت از تعریف امنیت و زیرساخت ها
  • ,

    امنیت همواره عامل اصلی توسعه یک کشور است و یکی از مواردی است که همواره مهجور و گمنام بوده است و کمترکسی این نعمت را در داخل کشور خود احساس می کند. هنگامی که قوای نظامی یک کشوری امنیت پایدار آنرا را نتوانند تضمین نمایند سرنوشتی همانند عراق در انتظار است و هر زائر ایرانی به خوبی بعد از یکبار حضور در پیاده روی اربعین خواهد فهمید که امنیت چه نعمت گران بهایی است و نبود زیرساخت ها میتواند چه مشکلاتی برای مردم ایجاد نماید. بعد از این حضور حماسی هرفرد منصفی خواهد فهمید تحریم ها علیه توان نظامی کشور اگر افکار داخلی را با خود به همراه داشته باشد میتواند چه سرنوشتی به کشور تحمیل نماید.

    ,
    • اربعین همان آشناسازی تدریجی ملت ها برای عصر ظهور
    ,
  • اربعین همان آشناسازی تدریجی ملت ها برای عصر ظهور
  • ,

    شاید زمانی که می گویند در عصر ظهور انسان اگر نیاز داشته باشد از جیب برادر دینی خود مایحتاج خود را برمیدارد و او نیز هیچ اعتراضی نمی کند نوعی بزله گویی یا داستان سرایی ترسیم شود. هنگام ورود به عراق و استقبال بی نظیر مردم عراق با تمام محرومیت ها از زائران ایرانی نوعی اثبات همین قضیه است که در جامعه مهدوی مردم میتوانند بصورت رایگان طعام و مایحتاج برادران دینی خود را تامین نمایند. بنابراین اربعین نوعی  آمادگی برای عصر ظهور است و این ظهور همان چیزی است که دشمن را آشفته نموده است و هرگونه موضوعی که  تداعی کننده ظهور باشد نمیتواند تحمل نماید.

    ,

     

    ,
    • پیاده روی اربعین ابلاغ نهضت کربلا به روح های خسته از تفکرات مادی گرایانه
    ,
  • پیاده روی اربعین ابلاغ نهضت کربلا به روح های خسته از تفکرات مادی گرایانه
  • ,

    همواره فرهنگ ها زمانی خاصیت جذابیت حداکثری پیدا خواهند کرد که اقتدا کنندگان زیادی داشته باشد. پیاده روی اربعین نوعی تکریم قیام کربلا با نمایش جمعیت اقتداکنندگان به جهانیان است که دشمن چه بخواهد و چه نخواهد جذب جهانی با فرهنگ ها و عقاید مختلف در پی خواهد داشت. قیام کربلا آن چنان زنده و پایدار است که نیازهای جدید روح های خسته از تفکرات غربی را لبیک می گوید و به همین خاطر در پیاده روی اربعین، تازه مسلمانان را به راحتی می تواند مشاهده کرد.

    ,

    دشمن به خوبی می داند اگر این گردشگری مذهبی توسعه یابد و به عنوان یک فرایند سالیانه تعریف گردد، نوعی رفاه نسبی برای مردم استان های مرزنشین ایجاد می گردد که ازیک طرف دولت ها مجبور به اصلاح زیرساخت ها در این استان ها یا به عبارتی بهتر محرومیت زدایی می شوند و از طرف دیگر بازاردادوستد این مناطق متحول می گردد و در نتیجه رفاه نسبی مردم نوعی عامل بازدارنده برای اجرای نقشه های شوم دشمن است که بعضا با یارگیری ازاستان های مرزی گروهک های تروریستی ایجاد یا هدایت می شوند و نتایج آن جز افزایش حملات تروریستی در داخل نیست.

    ,

     

    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه